Bukefalos 28 år!

Uppdateringstråd nr 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår hade jag min första privatlektion :nailbiting: har haft en del förfrågningar ett tag, via min hundhall, men inte känt mig varken riktigt redo eller att jag har haft tiden. Igår tog jag mig i alla fall an en mycket trevlig man och hans labrador, för lite hjälp med koppelgående :) det blev en trevlig timme där det märktes en del förbättring nästan direkt - kul!

Jaktsäsongen har dragit igång för Floyd och för wachtlarna är det fullt fokus på fysträning nu. Lilla Louie har så klart nästlat oss in i våra hjärtan och efter lite riktad kommunikation har vi nog börjat ta en plats i hans hjärta också :D en ganska annorlunda hund mot Floyd, det ska verkligen bli kul att börja köra igång träningen med honom ordentligt snart.
 
Sitter utanför vet med Humla och väntar på akuttid :( Hon har kräkts tre gånger idag och vill inte ens ha smörgås, så känner att jag vill dubbelkolla. Hon har dessutom massa symptom som jag kopplar till löpet, men vill inte missa nått allvarligare så här sitter vi..
 
Sitter utanför vet med Humla och väntar på akuttid :( Hon har kräkts tre gånger idag och vill inte ens ha smörgås, så känner att jag vill dubbelkolla. Hon har dessutom massa symptom som jag kopplar till löpet, men vill inte missa nått allvarligare så här sitter vi..

Åh nej, hoppas det inte är något allvarligt :heart
 
Sitter utanför vet med Humla och väntar på akuttid :( Hon har kräkts tre gånger idag och vill inte ens ha smörgås, så känner att jag vill dubbelkolla. Hon har dessutom massa symptom som jag kopplar till löpet, men vill inte missa nått allvarligare så här sitter vi..
Hon blev inlagd :( Röntgen visade lite gaser som kunde förklara den ömma magen. Men vi tog blodprov för säkerhets skull för att kolla sänka och vita blodkroppar.
Veterinären blev själv förvånad när blodsvaren kom då ett levervärde var förhöjt. De kunde inte hitta orsaken, och det var ovanligt då hon är så ung, så hon läggs in med dropp och ska ultraljudas senare ikväll.
Jag är så orolig:cry:
 
Hon blev inlagd :( Röntgen visade lite gaser som kunde förklara den ömma magen. Men vi tog blodprov för säkerhets skull för att kolla sänka och vita blodkroppar.
Veterinären blev själv förvånad när blodsvaren kom då ett levervärde var förhöjt. De kunde inte hitta orsaken, och det var ovanligt då hon är så ung, så hon läggs in med dropp och ska ultraljudas senare ikväll.
Jag är så orolig:cry:
Fruktansvärt när de är sjuka och man inte vet. Vi håller tummar och tassar att hon snart blir frisk igen. :heart
 
Hon blev inlagd :( Röntgen visade lite gaser som kunde förklara den ömma magen. Men vi tog blodprov för säkerhets skull för att kolla sänka och vita blodkroppar.
Veterinären blev själv förvånad när blodsvaren kom då ett levervärde var förhöjt. De kunde inte hitta orsaken, och det var ovanligt då hon är så ung, så hon läggs in med dropp och ska ultraljudas senare ikväll.
Jag är så orolig:cry:
Förstår dig så väl, hoppas av hela mitt hjärta att det blir bra för er. Ta hand om dig själv också nu i oron
 
Hon blev inlagd :( Röntgen visade lite gaser som kunde förklara den ömma magen. Men vi tog blodprov för säkerhets skull för att kolla sänka och vita blodkroppar.
Veterinären blev själv förvånad när blodsvaren kom då ett levervärde var förhöjt. De kunde inte hitta orsaken, och det var ovanligt då hon är så ung, så hon läggs in med dropp och ska ultraljudas senare ikväll.
Jag är så orolig:cry:

Jag håller tummar och tår för henne :heart
 
Hon blev inlagd :( Röntgen visade lite gaser som kunde förklara den ömma magen. Men vi tog blodprov för säkerhets skull för att kolla sänka och vita blodkroppar.
Veterinären blev själv förvånad när blodsvaren kom då ett levervärde var förhöjt. De kunde inte hitta orsaken, och det var ovanligt då hon är så ung, så hon läggs in med dropp och ska ultraljudas senare ikväll.
Jag är så orolig:cry:
❤️❤️
 
Hon blev inlagd :( Röntgen visade lite gaser som kunde förklara den ömma magen. Men vi tog blodprov för säkerhets skull för att kolla sänka och vita blodkroppar.
Veterinären blev själv förvånad när blodsvaren kom då ett levervärde var förhöjt. De kunde inte hitta orsaken, och det var ovanligt då hon är så ung, så hon läggs in med dropp och ska ultraljudas senare ikväll.
Jag är så orolig:cry:
Det är ganska vanligt att ett levervärde blir förhöjt när hunden kräks och sen sjunker igen när hunden mår bra :) Behöver inte betyda något farligt alls men bra att de går vidare med ultraljud för säkerhets skull. Håller tummarna!
 
Det är ganska vanligt att ett levervärde blir förhöjt när hunden kräks och sen sjunker igen när hunden mår bra :) Behöver inte betyda något farligt alls men bra att de går vidare med ultraljud för säkerhets skull. Håller tummarna!
Ultraljudet visade obstruktion i gallgången, plus att gallsyran var hög, så mitt lokala djursjukhus vågade inte ha henne över natten :( Så nu sitter vi på blå stjärnan i Göteborg istället...

De vill inte ge så mycket besked eller tankar, har du någon lugnande tanke tro? :heart
 
Tack för alla tankar och hållna tummar. Fick åka in till Blå stjärnan istället :(
Hon känns dock piggare nu än när jag lämnade henne, vilket jag trodde berodde på att hon fått dropp, men det har hon visst inte fått?
 
Ultraljudet visade obstruktion i gallgången, plus att gallsyran var hög, så mitt lokala djursjukhus vågade inte ha henne över natten :( Så nu sitter vi på blå stjärnan i Göteborg istället...

De vill inte ge så mycket besked eller tankar, har du någon lugnande tanke tro? :heart
Nämen gumman då! Bra att de remitterade visade. Sa dom om det var gallsten som obstruerar eller mer svullnad i gallgången pga inflammation? Det går såklart att behandla och på Blå Stjärnan är ni helt på rätt ställe :heart Vilken tur att du ändå åkte in med henne så fort och att även den första veterinären gjorde så bra undersökning!
 
Nämen gumman då! Bra att de remitterade visade. Sa dom om det var gallsten som obstruerar eller mer svullnad i gallgången pga inflammation? Det går såklart att behandla och på Blå Stjärnan är ni helt på rätt ställe :heart Vilken tur att du ändå åkte in med henne så fort och att även den första veterinären gjorde så bra undersökning!
Förstod det som att hon inte trodde det var gallsten, men att hon inte visste vad det var heller. Inflammation tror jag inte, då alla andra blodvärden var bra.

Hoppas få mer svar här, men de verkade klia sig lite i huvudet på första kliniken då det inte finns tecken på inflammation, ingen feber, bra blodvärden i övrigt..
 
Förstod det som att hon inte trodde det var gallsten, men att hon inte visste vad det var heller. Inflammation tror jag inte, då alla andra blodvärden var bra.

Hoppas få mer svar här, men de verkade klia sig lite i huvudet på första kliniken då det inte finns tecken på inflammation, ingen feber, bra blodvärden i övrigt..
Då är det ju i alla fall bra att du är där du är med alla experter som kan dubbelkolla och utreda vidare vid behov. Ibland visar det sig också vid uppföljande ultraljud till exempel att det inte var så farligt som det såg ut först. Hoppas ni slipper vänta allt för länge!
 
Då är det ju i alla fall bra att du är där du är med alla experter som kan dubbelkolla och utreda vidare vid behov. Ibland visar det sig också vid uppföljande ultraljud till exempel att det inte var så farligt som det såg ut först. Hoppas ni slipper vänta allt för länge!
Tack! Skönt att höra från nån som har koll, och som kan säga mer än de på plats vågar (av förståeliga skäl!)
 
Jag har ju två katter. En laid back cool kille som Torsten desperat försöker leka med. Katten löser det genom att antingen retas och springa upp i ett träd. Eller lägga sig ner och blunda i hopp om att det ska gå över. ;)
Den andra katten är skygg. Den fångades som halvårsgammal och var fortfarande vild när jag tog hem honom från katthemmet där han bott i ett år. Jag har varit bekymrad över hur de ska interagera när katterna bestämmer sig för att inomhussäsongen är här.

Idag fick jag se den skygga och Torsten mötas på altanen. Katten bara tittade lugnt på Torsten som nogsamt undvek att gå för nära och mest låtsades att katten inte fanns.

Så skönt! Jag kommer att ha tre inomhusdjur i vinter och jag är nu övertygad om att det kommer att gå alldeles utmärkt. :love:
 
Tog många timmars väntan, men tillslut fick jag träffa akutvet. Han kändes inte supererfaren, men de ska ju bara ge dropp och hålla koll under natten och skönt att det finns veterinär på plats iaf.
Imorgon ska de förhoppningsvis kunna reda ut vad det beror på och hjälpa oss komma tillrätta med det.
Tomt i sängen inatt :(
 
Var nyss ute på morgonpromenad med Frej. En morgonpromrnad som jag försökte skjuta upp på grund av trötthet, men jag gick kapitulera för den envisa gnällande hunden. Därför var jag ganska vresig när vi gick ut 😅 och så fort Frej hade skitit försökte jag vända hem, vilket han då inte ville. "Okej, vi går runt hörnet då men sedan bestämmer jag!!" gav jag med mig.

Då runt sagda hörn dyker en av våra absoluta favoriter upp, en supergo japansk spetstik som blir som en studsboll när hon möter Frej och mig. Allt det tjuriga rann av mig kan jag säga 😂. Hundarna fick springa lösa tillsammans och Frej lekte i flera minuter vilket är länge för att vara honom. Så det var nog inte så dumt med morgonpromenad ändå!
 
Vi var på träningstävling i rallylydnad i förrgår kväll. Jag åkte med Nano och Nessie, planen var att prova på att komma runt fortsättningsklass med Nano men väl på plats upptäckte jag blod på fällen i hennes bur, fröken är i löp. Nessie fick hoppa in där också då det behövdes ekipage då det var en domareximination. Vi hade mycket fel men mest jag som var klantig (lämnade kopplet utanför plan - 10 tex), nån fel övning där jag blandade ihop skyltar osv. Det märks att man är ringrostig och inte tävlat på länge 😅.

Vi körde även mästarklass, Nessie och jag och vi kom runt med helt fantastiskt flyt. Nessie var som en dröm! Jag klantade mig och hade bråttom i ett sidbyte och glömde sittet så där blev det fel övning men annars så fick vi bara - 4 i avdrag av en väldigt petig domare. Så nöjd! Vi kom in på tredjeplats och fick lite gottis.

Nano tog jag ut när alla var klara och körde några skyltar lös och hon skötte sig kanon trots mörker, mystisk funktionär som smög runt och skramlade med skyltar hukandes och löp! Så himla nöjd med henne också, det som en helt annan hund jämfört innan sommaren ❤️.

Nessies protokoll:
IMG_20200826_143728.jpg


Igår hade vi möte på BK och det var intressant, vi i agilityn ska arbeta på ett annat sätt och förhoppningsvis blir det förbättringar framöver!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Den andra blev låst, så vi fortsätter här :)
72 73 74
Svar
1 462
· Visningar
97 637
Övr. Hund Skapar ny tråd så vi inte tar över uppdateringstråden. Idag går semifinalen, de 30 bästa från fredagen går idag en internationell bana...
2
Svar
37
· Visningar
3 178
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
17 951
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp