Uppdateringstråd nr 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skit också ☹
Min gamla Mini-tant hoppade ner från soffan igår kväll (som vanligt) via sin pall och blev ståendes med tvärtopp. Halt.
Vad det ser ut som så har ett korsband gått, så nu maler många tankar i skallen.

Hon är nästintill 10 år och blev "gammal" redan för 5 år sedan när hon hade fransk hjärtmask. Hon blev frisk från det, men har sviter efter med väldigt känslig mage mm. Hon har dessutom några juvertumörer. Har perioder när hon känns riktigt pigg och glad, men även perioder när hon känns trött och sover mesta tiden. Överviktig och supersvår få ner i vikt och lever på väldigt lite och oerhört mager mat för både magens skull och för överviktens. Den mat hon hålls smalast på, fungerar inte för magen helt okej på (magrare färskfoder/kött och grönsaker) och får skov av magkatarr. Den mat magen gillar bäst blir hon plufsig och bukig av (magert torrfoder och bara ett uns av färskt för smakens skull och grönsaker). Lite moment 22. Denna hund går då ändå 8-10 km om dagen, fast i lugnt tempo och aldrig lös. Hon busar inte mycket längre. Minsta lilla extra och hon går upp i raketfart - det vet jag då jag ibland glömmer bort mig om jag går extra många vändor hemifrån och dom fått något litet gott när jag går iväg. Vågar inte ens tänka på hur hon blir som konvalescent gällande övervikten :nailbiting: känns så svinigt med 3 andra som kan äta massor och får tugg mm och inte hon.
Blah blah, mest tankar som far omkring i skallen nu åt alla håll.

Oavsett så har vi fått tid till ortoped på måndag, så nu smärtlindrad fram tills dess och bara vara. Då få en säker diagnos och ta ställning då till vad som ska göras eller inte göras.

Ynklig trebent tant-hund som myser nära :heart
IMG_5705.jpeg
 
Vi har varit iväg en sväng och semestrat utan hund, sovit borta två nätter och det kändes skönt att komma hem till pälsklingarna idag ❤. Blev en cykeltur för Nessie och Nano, skönt att det var lite svalare idag, medans husse tog en egen promenad med lilla Nike. Nessie var snabb ner i sin pool efter cykelturen, hon älskar vatten 😁.


Nessie
Visa bifogad fil 56009
Jag som "alltid" haft hundar som varit tokiga i vatten (lerdiken, vattenpölar etc) är helt fascinerad av att nu ha en voffsing som inte gillar att bli blöt om fötterna. Ens i värsta hettan. :D
 
Skämskudde igen :o

Mötte nyss ett par mtb cyklister mitt ute i skogen. Mitt hundskrälle blev så rädd att han bara drog iväg. Han flydde från mig också så det tog ett tag att få tag i honom
Jag bad skamset cyklisterna om ursäkt.
Eländes elände.

Kan han växa ifrån de här rädslorna?
Känns inte hållbart att han ska reagera så häftigt stup i ett.
Han väckte mig inatt också genom att vråla mirt i natten. Han sover bredvid min säng så det finns inget konkret att reagera på. Det var något ljud som bara han hörde.
 
Igår var första rallyträningen för hösten på klubben. Vi har knappt gjort något vettigt på över en vecka pga värmen. Så jag hade en mycket taggad hund! Så kul, även om det leder till att hon går lite för långt fram i fotgåendet (hon är faktiskt mer stadig på höger sida) och ibland inte riktigt lyssnar på de skyltar hon ska sitta/stå stilla när jag rör mig. Men hellre det än att hon är helt ofokuserad som det också kan bli ibland.
 
Skämskudde igen :o

Mötte nyss ett par mtb cyklister mitt ute i skogen. Mitt hundskrälle blev så rädd att han bara drog iväg. Han flydde från mig också så det tog ett tag att få tag i honom
Jag bad skamset cyklisterna om ursäkt.
Eländes elände.

Kan han växa ifrån de här rädslorna?
Känns inte hållbart att han ska reagera så häftigt stup i ett.
Han väckte mig inatt också genom att vråla mirt i natten. Han sover bredvid min säng så det finns inget konkret att reagera på. Det var något ljud som bara han hörde.

Jag kan ju noll om hundar men ragga upp några cyklister så han får vänja sig? Att de där tvåhjuliga sakerna är inte farliga?

Det är vad jag hade gjort med en häst iaf :D
 
Skämskudde igen :o

Mötte nyss ett par mtb cyklister mitt ute i skogen. Mitt hundskrälle blev så rädd att han bara drog iväg. Han flydde från mig också så det tog ett tag att få tag i honom
Jag bad skamset cyklisterna om ursäkt.
Eländes elände.

Kan han växa ifrån de här rädslorna?
Känns inte hållbart att han ska reagera så häftigt stup i ett.
Han väckte mig inatt också genom att vråla mirt i natten. Han sover bredvid min säng så det finns inget konkret att reagera på. Det var något ljud som bara han hörde.

Bad du cyklisterna om ursäkt för att din hund flydde? Varför då? Eller skällde han ut dem först?

Tycker inte det är så onaturligt att bli rädd för MTB-folk. Men visst, man vill ju slippa att hunden reagerar så värst mycket helst. Men jag antar att du hade hunden lös då om han flydde? Tycker du ska koppla hunden och hålla utkik så du hör och ser när nån cyklist kommer. Då kan du berätta för hunden helst innan han reagerar, gå åt sidan och ge godis medans de cyklar förbi. Kör det x antal gånger så kommer det nog bli bättre ska du se.

Angående tjuta mitt i natten. Det kan bero på en rad saker. Måste verkligen inte vara nån irrationell rädsla. Han kan ha hört nått ljud och ville larma. Eller så vaknade han som ur en dröm med ett tjut (ja, det händer, min har gjort det några gånger i sitt liv). Det förstnämnda är väl mer troligt, särskilt om din hund är ung. Det är också ganska vanligt, min hade perioder under sin uppväxt där han ALARMALARMALARM på ljud av folk i trappuppgången. Jag började säga åt honom varje gång samma sak "jag vet, de får vara där" och sen ignorerade jag honom. Helst sa jag det före han reagerade. Han växte ifrån det några månader senare.
 
Ivar blev biten av en huggorm i onsdags och har legat inlagd sedan dess 💔. Idag fick han äntligen komma hem igen, som vi har längtat!

Han ser dock ut som en seriefigur nu när han är så svullen. Alla blodvärden såg bra ut så vi håller tummarna för att han inte fått några men
 

Bifogade filer

  • 69875061-D5F8-483C-873F-8DD2DFB45CDB.jpeg
    69875061-D5F8-483C-873F-8DD2DFB45CDB.jpeg
    211,7 KB · Visningar: 137
Bad du cyklisterna om ursäkt för att din hund flydde? Varför då? Eller skällde han ut dem först?

Tycker inte det är så onaturligt att bli rädd för MTB-folk. Men visst, man vill ju slippa att hunden reagerar så värst mycket helst. Men jag antar att du hade hunden lös då om han flydde? Tycker du ska koppla hunden och hålla utkik så du hör och ser när nån cyklist kommer. Då kan du berätta för hunden helst innan han reagerar, gå åt sidan och ge godis medans de cyklar förbi. Kör det x antal gånger så kommer det nog bli bättre ska du se.

Angående tjuta mitt i natten. Det kan bero på en rad saker. Måste verkligen inte vara nån irrationell rädsla. Han kan ha hört nått ljud och ville larma. Eller så vaknade han som ur en dröm med ett tjut (ja, det händer, min har gjort det några gånger i sitt liv). Det förstnämnda är väl mer troligt, särskilt om din hund är ung. Det är också ganska vanligt, min hade perioder under sin uppväxt där han ALARMALARMALARM på ljud av folk i trappuppgången. Jag började säga åt honom varje gång samma sak "jag vet, de får vara där" och sen ignorerade jag honom. Helst sa jag det före han reagerade. Han växte ifrån det några månader senare.
 
Bad du cyklisterna om ursäkt för att din hund flydde? Varför då? Eller skällde han ut dem först?

Tycker inte det är så onaturligt att bli rädd för MTB-folk. Men visst, man vill ju slippa att hunden reagerar så värst mycket helst. Men jag antar att du hade hunden lös då om han flydde? Tycker du ska koppla hunden och hålla utkik så du hör och ser när nån cyklist kommer. Då kan du berätta för hunden helst innan han reagerar, gå åt sidan och ge godis medans de cyklar förbi. Kör det x antal gånger så kommer det nog bli bättre ska du se.

Angående tjuta mitt i natten. Det kan bero på en rad saker. Måste verkligen inte vara nån irrationell rädsla. Han kan ha hört nått ljud och ville larma. Eller så vaknade han som ur en dröm med ett tjut (ja, det händer, min har gjort det några gånger i sitt liv). Det förstnämnda är väl mer troligt, särskilt om din hund är ung. Det är också ganska vanligt, min hade perioder under sin uppväxt där han ALARMALARMALARM på ljud av folk i trappuppgången. Jag började säga åt honom varje gång samma sak "jag vet, de får vara där" och sen ignorerade jag honom. Helst sa jag det före han reagerade. Han växte ifrån det några månader senare.
Jag bad om ursäkt eftersom de var tvugna att stanna och vänta tills jag fått tag i hunden. Hålla utkik är inte helt enkelt i den terrängen jag går i. Och jag vill ha honom lös där det går. Han är kopplad om jag har den minsta misstanke att vi ska kunna möta något/något. Nu varken hörde eller märkte jag något innan de dök upp. De höll ganska hög hastighet och fick tvärstanna för han rusade mot dem, innan han vände och stack. (har färdats där hela livet och aldrig tidigare mött nån cyklist. Så det var lite oväntat).

Jag skäms för att jag inte har bättre pli på hunden. Helt enkelt.

Vi möter cyklar längs asfaltvägen för den är en populär träningssträcka. Han reagerar allt mindre. I början var det vidrigt och jag klarade inte att avleda. Numera går det helt OK. Ibland går det till och med att bara promenera på, och han tittar men gör inget.

Jag HAR problem med att han är oönskat reaktiv.
Det här mötet blev oväntat misslyckat.

Vi övar varje dag eftersom han reagerar varje dag. Önskar jag kunde hitta en bombsäker metod att träna så det så småningom går bort.
Ser framför mig att han kommer att vara såhär hela livet och det känns rätt hopplöst faktiskt. :cry:
 
Jag bad om ursäkt eftersom de var tvugna att stanna och vänta tills jag fått tag i hunden. Hålla utkik är inte helt enkelt i den terrängen jag går i. Och jag vill ha honom lös där det går. Han är kopplad om jag har den minsta misstanke att vi ska kunna möta något/något. Nu varken hörde eller märkte jag något innan de dök upp. De höll ganska hög hastighet och fick tvärstanna för han rusade mot dem, innan han vände och stack. (har färdats där hela livet och aldrig tidigare mött nån cyklist. Så det var lite oväntat).

Jag skäms för att jag inte har bättre pli på hunden. Helt enkelt.

Vi möter cyklar längs asfaltvägen för den är en populär träningssträcka. Han reagerar allt mindre. I början var det vidrigt och jag klarade inte att avleda. Numera går det helt OK. Ibland går det till och med att bara promenera på, och han tittar men gör inget.

Jag HAR problem med att han är oönskat reaktiv.
Det här mötet blev oväntat misslyckat.

Vi övar varje dag eftersom han reagerar varje dag. Önskar jag kunde hitta en bombsäker metod att träna så det så småningom går bort.
Ser framför mig att han kommer att vara såhär hela livet och det känns rätt hopplöst faktiskt. :cry:

Hur gammal är han?

Jag förstår dig att det är svårt att hålla utkik. Jag går ofta på såna stigar och MTB-åkare kommer ofta fort, och väldigt hänsynslöst. Man får försöka lyssna och kolla längs stigen bakåt/framåt ofta. Eller, om du vet var de brukar cykla så gå i terrängen intill stigarna, ännu bättre.

Ja, du kanske vill ha honom lös, men just nu funkar det inte. Inte där folk cyklar MTB iaf. Då får du helt enkelt se till att ha honom kopplad så ni har en chans att träna, det måste helt enkelt vara så. Minst flexi/långlina, men för att träna möten så är koppel bättre.

Det ärlite skillnad på cyklar vid vägar och MTB i skogen. I skogen förväntas de inte på samma sätt, de låter annorlunda och dyker upp plötsligt.

Tycker du ska göra nått kul en stund, försöka sätta saker och ting i perspektiv. Han är ung (antar jag?) och blev rädd för cyklister i skogen.. det händer, det är naturligt, och det går att träna bort. Och det blir sannolikt bättre när hunden är mer mogen också. Fortsätt träna på det!
 
Jag bad om ursäkt eftersom de var tvugna att stanna och vänta tills jag fått tag i hunden. Hålla utkik är inte helt enkelt i den terrängen jag går i. Och jag vill ha honom lös där det går. Han är kopplad om jag har den minsta misstanke att vi ska kunna möta något/något. Nu varken hörde eller märkte jag något innan de dök upp. De höll ganska hög hastighet och fick tvärstanna för han rusade mot dem, innan han vände och stack. (har färdats där hela livet och aldrig tidigare mött nån cyklist. Så det var lite oväntat).
Ha långlina på då om han riskerar att bli rädd och dra?
Så får han gå lös men du kan få tag på honom. Risken är ju att han blir så skrämd att du inte får tag på honom annars och en hund blir snabbt "förvildad".
 
Tycker du ska göra nått kul en stund, försöka sätta saker och ting i perspektiv. Han är ung (antar jag?) och blev rädd för cyklister i skogen.. det händer, det är naturligt, och det går att träna bort. Och det blir sannolikt bättre när hunden är mer mogen också. Fortsätt träna på det!
Han är åtta månader.

Jag väljer medvetet sådan terräng där vi inte riskerar att möta någon. Bor i glesbygd så det är inte så det vimlar av folk i skogen precis. Det är längs den stora asfalterade länsvägen vi utsätts för långtradare, motorscyklar, joggare, cyklister och rullskidåkare. Det går numera helt OK. (halleluja!)

Nu var det oväntat. Hade i min vildaste fantasi inte kunna tänka mig att möta cyklister där. Möjligen grannbondens traktor...

Han är i grunden rädd och osäker. Jag upplever honom lite autistisk. När han får för mycket intryck så stänger han av, alternativt blir något okontaktbar. Han uppfattas väluppfostrad men jag vet ju att han är stilla för att han inte klarar något annat. Jag hade velat att han skulle sökt trygghet hos mig, om nu cyklisterna var otäcka. Istället för att bli rädd även för mig och mitt godis.

HUR ska jag träna?
Det är svårt att avleda och förebygga de gånger han flyger upp inomhus och vrålar.

/vilsen
 
Han är åtta månader.

Jag väljer medvetet sådan terräng där vi inte riskerar att möta någon. Bor i glesbygd så det är inte så det vimlar av folk i skogen precis. Det är längs den stora asfalterade länsvägen vi utsätts för långtradare, motorscyklar, joggare, cyklister och rullskidåkare. Det går numera helt OK. (halleluja!)

Nu var det oväntat. Hade i min vildaste fantasi inte kunna tänka mig att möta cyklister där. Möjligen grannbondens traktor...

Han är i grunden rädd och osäker. Jag upplever honom lite autistisk. När han får för mycket intryck så stänger han av, alternativt blir något okontaktbar. Han uppfattas väluppfostrad men jag vet ju att han är stilla för att han inte klarar något annat. Jag hade velat att han skulle sökt trygghet hos mig, om nu cyklisterna var otäcka. Istället för att bli rädd även för mig och mitt godis.

HUR ska jag träna?
Det är svårt att avleda och förebygga de gånger han flyger upp inomhus och vrålar.

/vilsen
Jag verkar vara den enda som tycker att hans mentala status verkar dålig.
I min värld är det inte ens lönt att lägga tid på en sådan hund, för då får man ägna dom närmast 15 åren till att träna/avleda/fylla med godis mm mm.

Som jämnförelse, så har jag en drygt 4 mån gammal kennelhund i mitt hem sen några veckor tillbaka, hon har aldrig bott inne med allt det innebär, aldrig åkt bil,inte gått i koppel,inte träffat främmande hundar,barn,bilar cycklar,etc.

Hon är rumsren sen ca 10 dagar tillbaka, går utmärkt i koppel och lös,kommer när man ropar,även vid möta av annan hund på kanalbanken där det är fullt av cyklande turister mm.
Vi bilade ner till Skåne i söndags ,åkte till min syster där hon blev utskälld av 3 pommar,hon tog ett steg tillbaka,sökte sig till mopsen och klev sen in.
Tog en promenad i Ystad centrum,lika glad o poitiv hela tiden med svansen på topp.
Här hemma skiter hon fullständigt i dammsugare,tv mm som hon aldrig sett.

Som bonus så är hon både söt,snabblärd och en riktig liten busunge. :love:

Det ska vara KUL att ha hund!
 
Jag verkar vara den enda som tycker att hans mentala status verkar dålig.
I min värld är det inte ens lönt att lägga tid på en sådan hund, för då får man ägna dom närmast 15 åren till att träna/avleda/fylla med godis mm mm.

Som jämnförelse, så har jag en drygt 4 mån gammal kennelhund i mitt hem sen några veckor tillbaka, hon har aldrig bott inne med allt det innebär, aldrig åkt bil,inte gått i koppel,inte träffat främmande hundar,barn,bilar cycklar,etc.

Hon är rumsren sen ca 10 dagar tillbaka, går utmärkt i koppel och lös,kommer när man ropar,även vid möta av annan hund på kanalbanken där det är fullt av cyklande turister mm.
Vi bilade ner till Skåne i söndags ,åkte till min syster där hon blev utskälld av 3 pommar,hon tog ett steg tillbaka,sökte sig till mopsen och klev sen in.
Tog en promenad i Ystad centrum,lika glad o poitiv hela tiden med svansen på topp.
Här hemma skiter hon fullständigt i dammsugare,tv mm som hon aldrig sett.

Som bonus så är hon både söt,snabblärd och en riktig liten busunge. :love:

Det ska vara KUL att ha hund!
Tack. :heart

jag känner mig som världens sämsta hundägare som har så mycket bekymmer med hans rädsla och avighet. Utåt sett är han ju världens goaste. Men i vardagen har vi problem.

Han är enkel att ha med sig. Ligger snällt vid cafebordet när jag går in och beställer. Följer snällt när vi promenerar i stan och bland folk.

Men hemma är det knas. Och vi är ju hemma mesta tiden. Jag är i karantän pga att jag är i riskgrupp och inte bör träffa folk.

Tänkte göra ett BPH så småningom för att få svart på vitt. Så får jag se om jag bara är gnällig....
 
Han är åtta månader.

Jag väljer medvetet sådan terräng där vi inte riskerar att möta någon. Bor i glesbygd så det är inte så det vimlar av folk i skogen precis. Det är längs den stora asfalterade länsvägen vi utsätts för långtradare, motorscyklar, joggare, cyklister och rullskidåkare. Det går numera helt OK. (halleluja!)

Nu var det oväntat. Hade i min vildaste fantasi inte kunna tänka mig att möta cyklister där. Möjligen grannbondens traktor...

Han är i grunden rädd och osäker. Jag upplever honom lite autistisk. När han får för mycket intryck så stänger han av, alternativt blir något okontaktbar. Han uppfattas väluppfostrad men jag vet ju att han är stilla för att han inte klarar något annat. Jag hade velat att han skulle sökt trygghet hos mig, om nu cyklisterna var otäcka. Istället för att bli rädd även för mig och mitt godis.

HUR ska jag träna?
Det är svårt att avleda och förebygga de gånger han flyger upp inomhus och vrålar.

/vilsen

Okej, så i princip en valp fortfarande. Vet dock inte vad det var för ras?

Jag tycker inte man ska hålla sig borta från att möta folk, men man kan ju vara lite smart att gå lite på sidan av MTB-stigen. Då får man fortfarande möten, men de cyklar inte plötsligt RAKT PÅ en. = en chans att lära hunden.

Om alla möten du säger går helt OK låter det ju inte direkt så illa. Och det är sjutton inte så jäkla konstigt att en valp som börjar bli unghund kan bli skrämd av MTB-cyklister som poppar upp plötsligt. Man får fatt på hunden och går vidare med livet, tycker jag.

Jag vet ju inte hur han är med allt annat så jag dömer utifrån denna händelse och vad du skriver här. Autistisk mm har jag ingen aning om, men det låter osannolikt.

Du vill att han ska söka trygghet hos dig och äta godis när han blev skrämd av cyklisterna. Han sprang iväg en bit som det lät som? Ingen konstig reaktion, och vi kan inte förvänta oss att de ska göra precis som vi skulle vilja. Titta på många MH tex, moment överraskning och skrammel. Det är rätt ovanligt att hunden springer "och söker trygghet" hos ägaren. Den brukar snarare springa iväg en bit om den blir rädd.

Hur du tränar på hans reaktion inomhus beror på hur han reagerar och på vad. Bor ni i lägenhet? Då kan det ofta vara ljud från grannar mm. Nej, man kan inte ofta förekomma då, men man kan vara saklig och konsekvent med hur man bemöter det. Det måste inte ens vara så att hunden är rädd (det får du själv bedöma). Kommer han och tittar mot dig när han skäller och har sig? Då kan han ju mycket väl vilja säga åt dig att HALLÅ, DET ÄR NÅTT DÄR!. Bekräfta då för honom att du redan hört det, och återgå till ditt, så får han lugna ner sig själv. Med tid och repetitioner kan de absolut fatta att det inte är en stor grej, även om det tar några månader att utvärdera om det funkar.




Jag verkar vara den enda som tycker att hans mentala status verkar dålig.
I min värld är det inte ens lönt att lägga tid på en sådan hund, för då får man ägna dom närmast 15 åren till att träna/avleda/fylla med godis mm mm.

Som jämnförelse, så har jag en drygt 4 mån gammal kennelhund i mitt hem sen några veckor tillbaka, hon har aldrig bott inne med allt det innebär, aldrig åkt bil,inte gått i koppel,inte träffat främmande hundar,barn,bilar cycklar,etc.

Hon är rumsren sen ca 10 dagar tillbaka, går utmärkt i koppel och lös,kommer när man ropar,även vid möta av annan hund på kanalbanken där det är fullt av cyklande turister mm.
Vi bilade ner till Skåne i söndags ,åkte till min syster där hon blev utskälld av 3 pommar,hon tog ett steg tillbaka,sökte sig till mopsen och klev sen in.
Tog en promenad i Ystad centrum,lika glad o poitiv hela tiden med svansen på topp.
Här hemma skiter hon fullständigt i dammsugare,tv mm som hon aldrig sett.

Som bonus så är hon både söt,snabblärd och en riktig liten busunge. :love:

Det ska vara KUL att ha hund!
Nu kanske du vet mycket mer om den här hunden än mig. Jag vet bara det som stog nu utifrån att den reagerade på cyklister och hoppar till ibland och skäller/reagerar på nått ljud hemmavid. Som 8-månaders.

Det är absolut inget intyg i sig på dålig mentalitet. Och det betyder inte att det är nått kämpa-kämpa i 15 år för den skull heller.Väldigt många valpar har olika perioder i sin uppväxt med saker som är läskiga,reagerar udda på saker ibland,osv. Sen när de är några år gamla är det helt annorlunda. Självklart ska man förstås träna och uppfostra.

Den där 4-månaders du pratar om, tja, så kan det vara ibland. Men det är ingen norm, och inget som en valp måste vara för att inte ha dålig mentalitet. Och den kan vara precis så lugn och fin och lätt som 4-månaders, för att bli jättesvår som 2-3 åring också (eller yngre) för den delen. Det där blir liksom bara en anekdot om en (för närvarande) enkel, väldigt ung, valp.

"Det ska vara kul att ha hund" Tycker jag är ett dåligt uttryck. Det tolkas ofta till att bli att det måste vara ENKELT i alla situationer att ha hund, och det är det ofta inte i verkligheten för de flesta. Iaf inte de flesta som bryr sig om hur sin hund beter sig.
 
Han är i grunden rädd och osäker. Jag upplever honom lite autistisk. När han får för mycket intryck så stänger han av, alternativt blir något okontaktbar.

Jag håller med @dobbis om att du tyvärr verkar ha fått en hund som är dålig mentalt, men att jämföra med autism är att gå över gränsen. Vi är liksom flera inom spektrat som läser här och i alla fall jag uppskattar inte att det görs liknelser mellan en hunds ängslighet (som förmodligen beror på skitavel, let's be real...), och en mänsklig diagnos som är betydligt mer komplex.
 
Nu kanske du vet mycket mer om den här hunden än mig. Jag vet bara det som stog nu utifrån att den reagerade på cyklister och hoppar till ibland och skäller/reagerar på nått ljud hemmavid. Som 8-månaders.



"Det ska vara kul att ha hund" Tycker jag är ett dåligt uttryck. Det tolkas ofta till att bli att det måste vara ENKELT i alla situationer att ha hund, och det är det ofta inte i verkligheten för de flesta. Iaf inte de flesta som bryr sig om hur sin hund beter sig.
Ja jag vet mer än det som står här.
Och kul behöver inte betyda enkelt,men åtminstone mentalt stabil. Som fd dobbisuppfödare så vet jag att det inte är enkelt..
 
Tack. :heart

jag känner mig som världens sämsta hundägare som har så mycket bekymmer med hans rädsla och avighet. Utåt sett är han ju världens goaste. Men i vardagen har vi problem.

Han är enkel att ha med sig. Ligger snällt vid cafebordet när jag går in och beställer. Följer snällt när vi promenerar i stan och bland folk.

Men hemma är det knas. Och vi är ju hemma mesta tiden. Jag är i karantän pga att jag är i riskgrupp och inte bör träffa folk.

Tänkte göra ett BPH så småningom för att få svart på vitt. Så får jag se om jag bara är gnällig....
Jag tycker absolut inte att det låter som nått du ska ta på dig någon skuld för, det låter som en jobbig tillvaro för er!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Den andra blev låst, så vi fortsätter här :)
55 56 57
Svar
1 130
· Visningar
72 307
Övr. Hund Skapar ny tråd så vi inte tar över uppdateringstråden. Idag går semifinalen, de 30 bästa från fredagen går idag en internationell bana...
2
Svar
37
· Visningar
2 973
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 355
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
873
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp