Uppdateringstråd

Det är jobbet, ny chef som kommer in och tar beslut så påverkar hur ofta jag behöver pendla. Haft 3 chefer innan som inte haft samma upplägg så de förändrar vardagen både ekonomiskt och tidsmässigt.
Jag har även lite kontrollbehov och delar väl inte de jag tycker är viktigt med stallägaren.. så därför har jag svårt att se att jag inte kan va där varje dag.
Har ju letat annat stall sen september mer eller mindre aktivt.
Köpte 6 år gammal bil som har gått sönder för 5e gången iår o nu ej körbar 🙃
Sen är det endel sjukdom i familjen tyvärr som tar upp för mycket energi hur jag än gör.
Usch och fy, vilken riktig skit för dig. :(
 
Idag var en liten spontan miljöträningsrunda, först var det en massa kassar och filtar utspritt på gårdsplanen då hyresgästerna röjde och sorterade i sadelkammaren. Elsa stannade upp och tänkte "vad i hela friden" 😂 men sen är hon så nyfiken så även om hon är lite nervös ska hon fram och inspektera allt, dra i lite filtar etc.

Efter ryktandet promenerade vi upp till husbygget där grannen lade lite takpannor. Tittade på allt byggmaterial, maskiner etc. Hon fick även en saffranskaka av grannen innan vi vände hem igen. Klarade ljud av borrmaskiner och spikpistoler som en riktig stjärna!
 
Längtar tills jag kan börja rida mammahäst igen🥰

993C8C3A-173C-4AC5-B584-FE463EE46776.jpeg
 
Så söta! Har du tänkt behålla lille fölis eller är tanken att hen ska säljas?
Hon har kostat mer pengar är jag får betalt för henne de närmaste 4 åren. + massvis med tid och halva min själ 😂😂 jag hoppas jag aldrig behöver sälja henne❤️
Mammahästen däremot får vi se hur jag lär göra. Men det är inte aktuellt förens tidigast nästa höst. Men jag hoppas jag kan ha kvar båda föralltid💕
 
Försäkrade precis fölet.
Att försäkra en Haflinger med de ersättningarna jag vill ha (125.000 vet vård 40.000kr liv) kostar 320kr/månad.

Att försäkra en ”korsning med halvblod” som ju Nova är kostar 546kr/månad 😂🙈
Det fanns en som hette ”övrig blandras” och det kostade 414kr/månad.
Men hon är ju en korsning med halvblod 😑
 
Blev ett dressyrpass nu på förmiddagen (bäst att passa på innan det blir dödsvarmt). Inget komplicerat, bara lite jobb med fattningarna från skritt. Ibland behöver man ta det lugnt med :)
 
Idag har hovslagaren varit ute igen. Hade en klump i magen redan igår med tanke på hur det gick förra gången och var mentalt inställd på att be han fara åt helv.... men det behövdes inte. Det gick så himla bra så jag blev nästan tårögd. Hästen stod som ett ljus, hovslagaren var lugn och trevlig och det blev bra betyg på hovarna också trots en del sprickor och flisor ur i kanterna vilket är väldigt svårt att undvika när det är så torrt. Det ser ut som att jag nog inte behöver jaga ny hovslagare trots allt, förutsatt att detta håller i sig.

20220712_144333.jpg
 
Red för första gången sedan i fredags. Vila är inte min hästs bästa gren, men annat har kommit emellan. Tog milen idag igen, bara två veckor kvar på utmaningen nu.

Han var väldigt spänd överlag och tog rätt lång tid innan det släppte. Fick gå in på grannens ridbana och trava honom en stund, annars hade vi nog aldrig kommit förbi kossorna 🙈 så tja, inte den bästa ridturen men vi fick det gjort i alla fall.
 
Red för första gången sedan i fredags. Vila är inte min hästs bästa gren, men annat har kommit emellan. Tog milen idag igen, bara två veckor kvar på utmaningen nu.

Han var väldigt spänd överlag och tog rätt lång tid innan det släppte. Fick gå in på grannens ridbana och trava honom en stund, annars hade vi nog aldrig kommit förbi kossorna 🙈 så tja, inte den bästa ridturen men vi fick det gjort i alla fall.
Man måste få ha sådana dagar ibland med. :)
 
Här blev det en timme i skogen med sällskap (woho!) och möte med 3 traktorer där hästarna skötte sig utmärkt! De håller på att pressa hö till våra hästar så det var full fokus på att få in det så fort som möjligt. Perfekt när de lärt sig att gårdens traktorer betyder mat 😂
Och Java gick först hela vägen. Ibörjan krånglade hon lite men känner mej trygg uppe på hennes rygg och resten av rundan gick hon lugnt och säkert fram 😎
3CE81264-03C5-415F-B802-20987D90278B.jpeg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 276
Senast: WBanna
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
960
Senast: linlar1
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 521
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 128
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp