Uppdateringstråd

Underbara lilla guldponnyn 💛
Så pigg och glad på dagens uteritt.
IMG_20220709_212225.jpg
 
Hoppar in i den här tråden då jag fick hem en ny häst förra torsdagen och äntligen får komma igång med ridningen igen! 😭
Är 3-4 år sedan jag red senast så det var verkligen skräckblandad förtjusning att äntligen sitta upp på honom idag.
Han har fått ta det lite lugnt efter lång resa och sedan har jag longerat honom några gånger och min dotter har fått vara testpilot. Han har skött sig superbra så idag vågade jag mig upp.
Men oj vad ringrostig jag är! 🙈
Stackars häst fick ha en skumpande valross på ryggen och vi båda spände oss i början. Första traven var katastrof men sakta men säkert hittade jag lite av känslan och vågade slappna av och då gick han som en klocka!
Vi höll oss till skritt och trav idag vilket var fullt tillräckligt för min otränade kropp med obefintliga ridmuskler 😅
Men jag är så glad i honom! Han är så himla snäll och mysig och kunde han skulle han ligga i mitt knä och sova 🥰

6277FF23-48D4-402C-8964-D757CDB9C9E4.jpeg
 
Glad cob :love:
292449549_572472567708615_5432832986565846873_n.jpg


Vi hade planerat ett paddockpass, men grannbarnet höll på att köra häst när vi kom så då tog vi lite dressyr ute istället så att vi inte störde dem. :) Och det gick finfint! Jobbade först på slutor åt båda håll, och sedan lite fattningar. Så härligt att ha tillgång till långa grusvägar!

För övrigt har jag insett att jag sommartid sitter och rider med öppen mun - speciellt i högre gångarter. Fråga mig inte varför - tror jag undermedvetet att jag kan kyla ner mig så? Är min kropp sugen på flugor? Mvh tur att man bor på landet för ser inte riktigt klok ut
 
Ååh så avundsjuk jag blir på er och era fina bilder! Min är på bete till slutet av juli och lever unghästlivet och blir tjock :cautious:
 
Shettisen har gått på långtur idag (runt milen). På vägen hem mötte jag upp dem för att gå och käka våfflor på byns café. Shettis fick förstås följa med :D

(Väntetid blir så mycket mysigare när man kan sitta i gräset och få gräsiga pussar av sin minsta favorit)
 
Vi har galopperat intervaller på gräsvägen idag 😍
Klarade oss precis från en ordentlig regnskur 😁
Regnade precis lagom länge för att jag skulle hinna putsa stövlar och träns innan jag cyklade hem.
Nu går han två veckor ledigt från ridning. Har dock tänkt promenera en timme varannan dag så varken han eller jag blir för tjocka under vilan 😅
Bra att han får gå in sina boots också.

IMG_20220710_153939.jpg
 
Vi har galopperat intervaller på gräsvägen idag 😍
Klarade oss precis från en ordentlig regnskur 😁
Regnade precis lagom länge för att jag skulle hinna putsa stövlar och träns innan jag cyklade hem.
Nu går han två veckor ledigt från ridning. Har dock tänkt promenera en timme varannan dag så varken han eller jag blir för tjocka under vilan 😅
Bra att han får gå in sina boots också.

Visa bifogad fil 94969
Vad kör ni för boots? 🙂 Har funderingar på att ha några fram iallafall när ynglingen ska komma igång med lite längre utforskningsrundor.
 
Vad kör ni för boots? 🙂 Har funderingar på att ha några fram iallafall när ynglingen ska komma igång med lite längre utforskningsrundor.

Det blev scoot boots 😊
Har promenerat med dem en gång och red med dem första gången igår. Vegas har bra hovar och ömmar inte men vi har mycket grusvägar här så vill spara på hovarna så de inte slits för mycket.
Smidigt att kunna brodda på vintern också.
Än så länge är ju nöjda!
IMG_20220706_104706.jpg
 
Det blev scoot boots 😊
Har promenerat med dem en gång och red med dem första gången igår. Vegas har bra hovar och ömmar inte men vi har mycket grusvägar här så vill spara på hovarna så de inte slits för mycket.
Smidigt att kunna brodda på vintern också.
Än så länge är ju nöjda!
Visa bifogad fil 94971
Har hört mycket bra om just scootboots, får nog bli ett par sådana då tror jag! Var det enkelt att hitta rätt storlek? Elsa har också bra hovar, men just när vi är ute och promenerar är det skönt att kunna spara hovarna från gruset.
 
Har hört mycket bra om just scootboots, får nog bli ett par sådana då tror jag! Var det enkelt att hitta rätt storlek? Elsa har också bra hovar, men just när vi är ute och promenerar är det skönt att kunna spara hovarna från gruset.

Jag fick lite hjälp, beställde några provskal och testade eftersom måttabellen kan vara lite svår.
De har bra videos också som visar hur de ska sitta :)
De är otroligt enkla att ta på och av vilket jag verkligen uppskattar.
 
Jag fick lite hjälp, beställde några provskal och testade eftersom måttabellen kan vara lite svår.
De har bra videos också som visar hur de ska sitta :)
De är otroligt enkla att ta på och av vilket jag verkligen uppskattar.
Jag har Easyboot Glove Soft till min, och funderar på att byta till något annat just för att mina INTE är så enkla att ta på och av. De sitter bra på henne, men det är varje gång ett krångel både att få på dem och att få av dem eftersom de sitter så tight på...
 
Jag kommer lämna tråden då jag säljer Goldie.
Det blir ingen mer häst i mitt liv.
Är så less på att jag inte kan få ha flyt, jag försöker lösa allt men det blir alltid för mycket till sist 💔
Vad tråkigt att du känner så. Har det hänt något som fick bägaren att rinna över, eller var det helt enkelt bara nog? :heart
 
Vad tråkigt att du känner så. Har det hänt något som fick bägaren att rinna över, eller var det helt enkelt bara nog? :heart

Det är jobbet, ny chef som kommer in och tar beslut så påverkar hur ofta jag behöver pendla. Haft 3 chefer innan som inte haft samma upplägg så de förändrar vardagen både ekonomiskt och tidsmässigt.
Jag har även lite kontrollbehov och delar väl inte de jag tycker är viktigt med stallägaren.. så därför har jag svårt att se att jag inte kan va där varje dag.
Har ju letat annat stall sen september mer eller mindre aktivt.
Köpte 6 år gammal bil som har gått sönder för 5e gången iår o nu ej körbar 🙃
Sen är det endel sjukdom i familjen tyvärr som tar upp för mycket energi hur jag än gör.
 
Det är jobbet, ny chef som kommer in och tar beslut så påverkar hur ofta jag behöver pendla. Haft 3 chefer innan som inte haft samma upplägg så de förändrar vardagen både ekonomiskt och tidsmässigt.
Jag har även lite kontrollbehov och delar väl inte de jag tycker är viktigt med stallägaren.. så därför har jag svårt att se att jag inte kan va där varje dag.
Har ju letat annat stall sen september mer eller mindre aktivt.
Köpte 6 år gammal bil som har gått sönder för 5e gången iår o nu ej körbar 🙃
Sen är det endel sjukdom i familjen tyvärr som tar upp för mycket energi hur jag än gör.
Men åh vad tråkigt för din del med allting :heart låter super kämpigt!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 388
Senast: WBanna
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
975
Senast: linlar1
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 287
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 589
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp