Uppföljning: Kameldrivarkudde

Sv: Uppföljning: Kameldrivarkudde

Bara att samla ihop dina idéer + en gammal vojlock o pallra dig hit vet du Batte, så hjälper jag igång dig :love:
TL.

Har ju en teddyvojlock som jag inte har en aning om varför jag köpte för fem år sedan, gör ju så att sadeln blir två storlekar mindre, minst!
Och sen gamla täcken att ha som stöd och i sitsen för hästen har en hemst rygg :crazy: Han även ett grått tyg med fårimitation som borde fungera:idea:
Stigläder till sadelgjordsstroppar finns också :bump:

När kan jag komma?:angel: måste ju få med resten av gänget också!!!

Whenever! Bara jag får lite framförhållning så är jag rätt flexibel...och sektbesök är alltid välkommet :love:
(bäst vi fortsätter internsnacket i andra tråden förresten :D)

Min har används mycket, äkta fårskinn är skönt för rumpan :D
Gjorde olika modeller tills jag fick fram denna :love:

15579286.jpg

Den här var jättefin! Vad är det för gjordar du har? Det ser ut som en longeringsgjord?

Är lika sugen nu som då på att tillverka en egen men är nog för ohändig för det och har inget material heller. Rider inte barbacka så ofta heller och har ju en barbackagjord. Men det ser så mysigt ut att sitta i en 'kameldrivarkudde'! :p

Nu är min Kamelkudde äntligen klar! Det var lite jobb, men jag provred den idag och den fick helt klart godkänt! Enda problemet var att den gled lite i sidled... har du något tips? Idag hade jag min tjocka pad under, den är väldigt stötdämpande men den har inte riktigt format sig än. Tror att den var största anledningen till att den gled... Jag har tyvärr ingen bild själv. TA tog lite kort. Men i det stora hela är både jag o hästen nöjda!

Inte världens snyggaste men himla skön.Det tjänstegör även som kattsäng i sadelkammaren när jag inte använder den :rofl:

Här är hur jag sydde den:)

den svarta fyrkantiga är en gelepad från operationen med tyg runt bara,

Gelepadden fastsydd på vojlocken(från öb)

Teddypadden påsydd ovanpå gelepadden plus hål för stropparna på vojlocken.

Framkorven påsydd.Det är ett gammalt täcke rullat hårt med paket tejp runt sen tyg över.

Bakkorven på plats...

Överdraget på plats.det har jag fäst i vojlocken med hjälp av kardborreband och tryckknappar så man kan ta bort och tvätta det.Plus att jag har trätt en resårgjord igenom stropparna på vojlocken.

Det enda med min pad är att den åker bak lite men det löste jag genom att sätta fast en resår brösta.

har även sytt sadelgjorde fluff i samma material som padden plus fluff för bröstan.

En annan häst i stallet fick ett hackamoreludd av det som vart över,det dekorerade jag med silver hjärtan.

*kl*
Jag ska sy mig en ny har jag kommit fram till nu.
Köpte en westernpad för att skona hästen från mina sittben och mig själv från hans vassa rygg, och då fick jag helt plötsligt inte plats i kameldrivarkudden längre haha
denna gång ska jag göra en rymlig pad så jag har lite space :D
tänkte även jaga efter skumgummimadrass, då jag inte bara vill ha ett litet väggupp utan en hel barriär :angel:

Haha, barriärer är bra! Min är bra, man sitter tämligen fast i den :D Problemet är att komma i och ur...

ur kommer man alltid på nåt sätt.. och min häst är van vid att jag klänger på honom (tänk osmidig ryttare med lager på lager av vinterkläder som ska ta sig upp barbacka från en hal stol..) så jag kommer förhoppningsvis i den också :D

Haha, barriärer är bra! Min är bra, man sitter tämligen fast i den :D Problemet är att komma i och ur...

Precis vad jag funderade över häromdagen! Min är fortfarande work in progress men jag har gjort kuddarna väldigt rejäla för jag är feg.:o Komma upp är väl en sak men hur fasen tar man sig ur?! :crazy:

Man lär hästen att stå stilla vid höga parkbänkar, stenar, staket osv... Ganska enkelt!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Då var det dags att se över sadelsituationen igen, då vi fått problem med svullnad och ömhet vid mankbasen. I väntan på att sadlarna...
Svar
6
· Visningar
1 172
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 366
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 826
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka