Uppsägning av fodervärdsavtal

TeamVM

Trådstartare
Har lånat ut min häst inom en förutbestämd avtalstid med ömsesidig uppsägningstid om två månader, kontraktet är Deckemans fodervärdsavtal. Om fodervärden sagt upp kontraktet idag den 3/2 gäller då kontraktet till och med den 3/4 eller den 30/4? Vilken praxis gäller hästkontrakt, kalendermånader eller dagar?
 
Har lånat ut min häst inom en förutbestämd avtalstid med ömsesidig uppsägningstid om två månader, kontraktet är Deckemans fodervärdsavtal. Om fodervärden sagt upp kontraktet idag den 3/2 gäller då kontraktet till och med den 3/4 eller den 30/4? Vilken praxis gäller hästkontrakt, kalendermånader eller dagar?
jag hade nog räknat det som 60 dagar, men det smidigaste är nog att prata med fodervärden och bestämma datum för hämtning/lämning av hästen då så att ni båda har tid för det och hästen en plats att stå på :).
 
Har lånat ut min häst inom en förutbestämd avtalstid med ömsesidig uppsägningstid om två månader, kontraktet är Deckemans fodervärdsavtal. Om fodervärden sagt upp kontraktet idag den 3/2 gäller då kontraktet till och med den 3/4 eller den 30/4? Vilken praxis gäller hästkontrakt, kalendermånader eller dagar?

Står inte kalendermånad utskrivet hade jag tolkat det som löpande månad.
 
Som skrivet, finns inget angivet om kalendermånad. Så gäller avtalet fram till 3/4
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har min fjording utlånad på foder sedan augusti. Jag gjorde ett spontanbesök för att hälsa på henne och möter en välskött häst vad...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
14 119
Senast: warg
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 835
Senast: Blyger
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 134
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp