Uppsägning/hyra av stall osv HJÄLP

Enligt den frågeställning som beskrivits på hippson, var avtalet om inhyrning muntlig. Och för att en uppsägelse ska vara giltig, måste uppsägelsen vara skriftlig.
Ja det stämmer.
Men det stämmer även med lokalhyra.
Eller menar du att felet är att juristen i fråga klassar stallhyran som "lägenhetsarrende"?
Ja det är själva felet.
Så det kommer inte att handla om fardag vid uppsägning utan om 9 månader för lokalhyra.
Dock så tror jag att det i exemplet kommer att klassas som tjänst då viss service ingår i hyran.
 
Ja det stämmer.
Men det stämmer även med lokalhyra.

Ja det är själva felet.
Så det kommer inte att handla om fardag vid uppsägning utan om 9 månader för lokalhyra.
Dock så tror jag att det i exemplet kommer att klassas som tjänst då viss service ingår i hyran.

Det är komplext...
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 122
Senast: Inte_Ung
·
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 242
Senast: skogaliten
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 036
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 744
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp