Utbildning

Ligger i soffan med Fluffikatt på magen. Tidigare idag ringde de från medborgarskolan. Motorsågsutbildningen som jag var anmäld på men som ställdes in, har nu fått ett nytt datum och jag fick frågan om jag vill vara med. Jag tackade ja. Vill minnas hon sa utbildningen skulle starta den 21. På fredag alltså. Det är samma dag som af vill att jag ska gå på möte om att gå en utbildning. Borde väl vara okej att vara frånvarande från det p.g.a. att man ska gå en utbildning? Jag ska nog ta och fråga af om de vill betala den för mig också. Det känns nämligen inte så kul att behöva ta från sparkapitalet för att gå utbildningen. Får passa på och fråga om de kan betala BE-behörigheten också medan jag ändå håller på. Chansa kostar inget. Får jag nej, så tar jag behörigheterna ändå.

Men jag önskar det fanns utbildningar om permakultur och skogsträdgård att gå. Det är där jag har mitt hjärta. Och jag vill planera olika trädgårdsprojekt. Men vet inte alls hur jag ska komma dit.
 

Ta inte ut nåt i förskott nu ❤️ det är ju bara tisdag! Det går inte att ringa och höra annars?
Till lokalkontoret på af har jag inget nummer. Och jag har ringt medborgarskolan på nytt då jag inte fått svar på mitt mejl dit.

Känner mest för att bara ge upp alla tankar om utbildning. Och låta andra tvinga mig till sånt jag inte vill. Så jävla less.
 
Nej.

En gång i tiden fick jag kbt. Det var lite som att sätta plåster på ett brutet ben och funkade bara när jag tog mig i kragen. Så fort jag inte längre orkade ta mig i kragen så föll allt som ett korthus.

Men så har det varit genom hela livet. Jag har tagit mig i kragen och så har det funkat en stund. Sen kommer alltid kraschen.

Superjobbigt ju. Har du någon kontakt med psykiatri nu? Känns som det kanske är där allt måste börja trots allt. Finns ju annat än KBT.
 
Superjobbigt ju. Har du någon kontakt med psykiatri nu? Känns som det kanske är där allt måste börja trots allt. Finns ju annat än KBT.
Jag går i psykoterapi genom LOV. Vi ska jobba med min fobi. Den terapeut jag hittat jobbar med psykodynamisk terapi. Jag får maximalt 40 gånger. Sen är det meningen att jag ska klara mig själv. Med så mycket problem jag har är det inte sannolikt.
 
Jag går i psykoterapi genom LOV. Vi ska jobba med min fobi. Den terapeut jag hittat jobbar med psykodynamisk terapi. Jag får maximalt 40 gånger. Sen är det meningen att jag ska klara mig själv. Med så mycket problem jag har är det inte sannolikt.
Varifrån kommer gränsen på 40 gånger, är det något speciellt för LOV?

Tänker att det bör gå att få hjälp med iaf depressionen (kurator/psykolog) via vanliga hc.
 
Jag går i psykoterapi genom LOV. Vi ska jobba med min fobi. Den terapeut jag hittat jobbar med psykodynamisk terapi. Jag får maximalt 40 gånger. Sen är det meningen att jag ska klara mig själv. Med så mycket problem jag har är det inte sannolikt.
Kontakt med kurator kanske skulle kunna vara något? Det kanske inte går att bli av med alla problem, men åtminstone få hjälp att lära sig att leva med dom på ett annat sätt 😊. Även arbetsterapeuter kan ha en del att bidra med för stöd i vardagen
 
Varifrån kommer gränsen på 40 gånger, är det något speciellt för LOV?

Tänker att det bör gå att få hjälp med iaf depressionen (kurator/psykolog) via vanliga hc.

Sen undrar jag nog lite vad LOV (Lagen om valfrihetssystem) har med vård att göra?
Ingen aning varifrån gränsen kommer. Man får 20 gånger initialt, men man få 20 gånger till om det behövs.

https://www.regionorebrolan.se/sv/v...att-valja-vardmottagning/vardval-psykoterapi/

Vad är hc?

Har ju gått hos psykolog i några år nu men upplever inte att jag fick någon behandling. Jag sa det också till psykologen och frågade om vilken terapi jag gick i, men fick aldrig svar och det blev ingen förändring.
 
Kontakt med kurator kanske skulle kunna vara något? Det kanske inte går att bli av med alla problem, men åtminstone få hjälp att lära sig att leva med dom på ett annat sätt 😊. Även arbetsterapeuter kan ha en del att bidra med för stöd i vardagen
Jag har haft möten med arbetsterapeut, men den jag träffade tyckte jag fungerade så bra. Det enda råd jag fick var att ha ett mindre köksbord. Jag tog ur mellanskivan och sköt ihop bordshalvorna. Det blir fortfarande stökigt men på mindre yta. Mer hjälp än så fick jag inte och jag är besviken.

Jag vet inte vad en kurator skulle kunna bidra med. Tror inte en kurator kan hjälpa mig med min depression. Jag tror heller inte att jag kan få bättre förutsättningar att plugga.

Sist jag träffade kurator fick jag bara höra att jag ju är så duktig och har klarat så mycket. Just det ja, då hade jag p.g.a. det just kraschat i en utmattningsdepression. Och hon menade jag skulle klara av ännu mer.
 
Hälsocentral/vårdcentral.

Verkar ju snålt med nån vettig hjälp till dig från psykiatrin där nere och iaf här får de med utmattning/utmattningsdepression hjälp från hc/vc med både kuratorkontakt och ev medicinering.
Aha. Här kallas det vårdcentral.

Jag kan ju tycka att den psykologkontakt jag trots allt fick kunde ha använt tiden bättre.

Jag medicinerar en massa men med den bristande vården så blir jag inte helt bra från depressionen.
 
Jag har fått besked av af att jag kan gå utbildningen. De sa också att ny kallelse till utbildningsmöte inte skulle skickas till mig då de såg att jag nyligen avslutat en utbildning.

Det har också ordnat sig med lån av utrustning till utbildningen.
 
Jag lär tyvärr förlora en akassedag på att gå utbildningen. Två dagar är dock på helgen. Det är tre dagar totalt.
 
Jag har fått besked av af att jag kan gå utbildningen. De sa också att ny kallelse till utbildningsmöte inte skulle skickas till mig då de såg att jag nyligen avslutat en utbildning.

Det har också ordnat sig med lån av utrustning till utbildningen.
Men suveränt! Jag tycker det är jättejobbigt att ringa, maila, fixa såna saker så det gjorde du bra!
 
Jag har fått besked av af att jag kan gå utbildningen. De sa också att ny kallelse till utbildningsmöte inte skulle skickas till mig då de såg att jag nyligen avslutat en utbildning.

Det har också ordnat sig med lån av utrustning till utbildningen.
Det kommer att gå jättebra! Låter som en rolig utbildning som absolut kan leda till jobb.
Hejja dig! ❤️
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
687
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 046
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag har suttit och glott på kursutbudet hos Holma folkhögskola och upptäckt att deras PDC är väldigt omfattande. Dessutom kostar den...
Svar
12
· Visningar
1 046
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 384
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp