Utbildning

Ligger i soffan med Fluffikatt på magen. Tidigare idag ringde de från medborgarskolan. Motorsågsutbildningen som jag var anmäld på men som ställdes in, har nu fått ett nytt datum och jag fick frågan om jag vill vara med. Jag tackade ja. Vill minnas hon sa utbildningen skulle starta den 21. På fredag alltså. Det är samma dag som af vill att jag ska gå på möte om att gå en utbildning. Borde väl vara okej att vara frånvarande från det p.g.a. att man ska gå en utbildning? Jag ska nog ta och fråga af om de vill betala den för mig också. Det känns nämligen inte så kul att behöva ta från sparkapitalet för att gå utbildningen. Får passa på och fråga om de kan betala BE-behörigheten också medan jag ändå håller på. Chansa kostar inget. Får jag nej, så tar jag behörigheterna ändå.

Men jag önskar det fanns utbildningar om permakultur och skogsträdgård att gå. Det är där jag har mitt hjärta. Och jag vill planera olika trädgårdsprojekt. Men vet inte alls hur jag ska komma dit.
 

Ligger i soffan med Fluffikatt på magen. Tidigare idag ringde de från medborgarskolan. Motorsågsutbildningen som jag var anmäld på men som ställdes in, har nu fått ett nytt datum och jag fick frågan om jag vill vara med. Jag tackade ja. Vill minnas hon sa utbildningen skulle starta den 21. På fredag alltså. Det är samma dag som af vill att jag ska gå på möte om att gå en utbildning. Borde väl vara okej att vara frånvarande från det p.g.a. att man ska gå en utbildning? Jag ska nog ta och fråga af om de vill betala den för mig också. Det känns nämligen inte så kul att behöva ta från sparkapitalet för att gå utbildningen. Får passa på och fråga om de kan betala BE-behörigheten också medan jag ändå håller på. Chansa kostar inget. Får jag nej, så tar jag behörigheterna ändå.

Men jag önskar det fanns utbildningar om permakultur och skogsträdgård att gå. Det är där jag har mitt hjärta. Och jag vill planera olika trädgårdsprojekt. Men vet inte alls hur jag ska komma dit.
Helt off topic men har du sett detta jobb? Borde passa dig :) https://jobs.academicwork.se/annons...ministrator-till-tormek-i-lindesberg/15082580
 
Första dagen på utbildningen och det första som läraren började prata om, var skador. Jag gick ut. Klarade inte av att lyssna.

Jag kommer nog aldrig våga ta i en motorsåg.
 
Första dagen på utbildningen och det första som läraren började prata om, var skador. Jag gick ut. Klarade inte av att lyssna.

Jag kommer nog aldrig våga ta i en motorsåg.
Jag får avbryta utbildningen. Det är mycket prat om skador och att skador händer hela tiden. Och jag fixar inte det. Trodde i min enfald att bara man gör rätt så händer inget farligt.

Känner mig så misslyckad som får ge upp.
 
Första dagen på utbildningen och det första som läraren började prata om, var skador. Jag gick ut. Klarade inte av att lyssna.

Jag kommer nog aldrig våga ta i en motorsåg.

Det är nog standard att skrämma folk att vara försiktiga.
När jag tog truckort fick vi börja med att se en film som hette the seven deathly sins.
Sju sätt att dö med en truck 😅

På utbildaren lät det är 100 % risk att dö om man är truckförare.
På mitt företag som funnits länge och har 2000 anställda har en person dött, han fick en hjärtattack och föll omkull och spräckte skallen. Detta var dessutom i receptionen.
 
Det är nog standard att skrämma folk att vara försiktiga.
När jag tog truckort fick vi börja med att se en film som hette the seven deathly sins.
Sju sätt att dö med en truck 😅

På utbildaren lät det är 100 % risk att dö om man är truckförare.
På mitt företag som funnits länge och har 2000 anställda har en person dött, han fick en hjärtattack och föll omkull och spräckte skallen. Detta var dessutom i receptionen.
Ok. Jag behöver inte skrämmas. Jag är rädd ändå. Och nu sket sig utbildningen för mig.
 
Lite så är det ju också, men kursledaren gör inte sitt jobb om den inte påtalar vad som kan hända, även om risken är låg.

Du kanske kan gå kursen senare, om du får hjälp mot blodfobin och sådant.
Jag uppfattade risken för att något ska hända som hög, att det händer saker hela tiden.

Kanske jag kan gå kursen senare, men just nu känns det inte alls så.
 
Fast det säger ju ingenting om risk. Du hade kanske kunnat använda motorsåg i 30 år också utan skador. Jag antar att det finns statistik någonstans.
8-10 dör varje år. Hur det är med andra skador vet jag inte, men grannen sågade sig i benet för något år sedan.
 
Ok. Jag behöver inte skrämmas. Jag är rädd ändå. Och nu sket sig utbildningen för mig.
Och då var kanske inte motorsåg rätt grej för dig just nu i ditt liv. Så här i efterhand känns det förstås självklart att blodfobi och oro för att få hjälp och sen kunna ta hand om sig vid en skada inte lirar ett dugg med motorsågar.

Det är okej! Om än begränsande för trädgårdsjobben och vedförsörjningen. Lika bra att du upptäckte det första dagen och tur att det inte är ditt drömjobb att fälla träd.

Förstår att det känns surt och misslyckat. Själv flippade jag vid registreringen till gymnasielärarutbildningen som jag "borde" ha gått för att få jobb och backade ur. Kändes pinsamt då men ack så skönt att jag slapp!

Kram på dig och sköt om dig!
 
Och då var kanske inte motorsåg rätt grej för dig just nu i ditt liv. Så här i efterhand känns det förstås självklart att blodfobi och oro för att få hjälp och sen kunna ta hand om sig vid en skada inte lirar ett dugg med motorsågar.

Det är okej! Om än begränsande för trädgårdsjobben och vedförsörjningen. Lika bra att du upptäckte det första dagen och tur att det inte är ditt drömjobb att fälla träd.

Förstår att det känns surt och misslyckat. Själv flippade jag vid registreringen till gymnasielärarutbildningen som jag "borde" ha gått för att få jobb och backade ur. Kändes pinsamt då men ack så skönt att jag slapp!

Kram på dig och sköt om dig!
Jo, det känns surt och misslyckat. Chansen att få ett året-runt-jobb inom trädgård sjönk en del. Men å andra sidan är det inte mitt drömjobb heller.

Och jag vet inte riktigt vad jag har för andra möjligheter till utbildning. Är ju så jävla hindrad av ångest och fobi hela tiden.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
729
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 209
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag har suttit och glott på kursutbudet hos Holma folkhögskola och upptäckt att deras PDC är väldigt omfattande. Dessutom kostar den...
Svar
12
· Visningar
1 065
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Färgtråd III
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp