Utbruten: Bilbränderna i Göteborg

Sen frågan "varför?", jag undrar vad de får ut av att förstöra andras egendom. Jag hade blivit förbannad ute dess like om det varit min personbil, som blev drabbad.
Får väl va glad att de inte gjorde detta mitt i extrem sommaren då det var som allra torrast ute, men väldigt hemskt ändå. Ogillar det skarpt. :down:
Vad gäller varför så kopplar forskare bilbränder till segregation och fattigdom, till frustration och social oro, har jag sett.
 
Vad gäller varför så kopplar forskare bilbränder till segregation och fattigdom, till frustration och social oro, har jag sett.
Trist, jag undrar vad som kommer hända med Sverige efter valet. Känns som det blivit mer oroligt på sistone, undra när nästa grej sker.... och om det kommer eskalera eller vad som händer, hoppas i och för sig att det inte blir något mer, men det känns lite oroligt. Verkar vara mycket på tapeten nu. :(
 
Ja, varför skiter dessa "ungdomar" i sitt eget bo om det är en protest mot samhället? Buhu. Nope, om de skulle protestera mot det orättvisa svenska svennebanansamhället skulle de ta sig ut till de rikare områdena och elda upp rika svenskars dyra lyxbilar istället...

Ja, det finns ju en del elitistiska, privilegierade, totalt ödmjukhets- och civilisationsbefriade rövhål här på Bukefalos att inrikta attackerna mot om någon vill gå den vägen och låta de redan utsatta vara mera ifred.

Varningen mottages gärna samtidigt som andra inlägg i tråden kastas i skräphögen.
 
Sen frågan "varför?", jag undrar vad de får ut av att förstöra andras egendom. Jag hade blivit förbannad ute dess like om det varit min personbil, som blev drabbad.
Får väl va glad att de inte gjorde detta mitt i extrem sommaren då det var som allra torrast ute, men väldigt hemskt ändå. Ogillar det skarpt. :down:
De fick väl lite pengar för det, troligtvis. Kanske lite andra förmåner med. Samt självklart att det ger en adrenalinkick och känsla av makt.
 
  • Gilla
Reactions: Sol
Hanif skriver idag :::

"
“Det mest relevanta är inte "vilka som gynnas" gällande kriminaliteten i utanförskapsområden, utan vilka som drabbas.” - Sofie Löwenmark
Idag har konspirationsteorierna gått varma. Trots att antalet bilbränder har ökat explosionsartat de senaste åren så vägrar vissa inse att detta blivit vardag. Från sina trygga pursvenska bostadsområden teoretiserar de om att det är allt från ryssen, högerextrema till SD och Moderaterna som mastermind bakom attacken.
Trots att polisen bekräftat att det rör sig om lokala kriminella så skriver Anders Lindberg: ”Väldigt märklig tidpunkt för en organiserad massattack mot bilar på detta sätt. Nästan som om syftet var att påverka valet.”

Özz Nujen (eller hans svåger) teoretiserar:
”Rasisterna vill flytta fokus från skogsbränder och miljö till att åter handla om bilbränder och migpol. Väldigt organiserade. ”
Nu kanske Nujen känner sig ha särskilt kompetens när det kommer till finansiering av diverse brott men jag betvivlar det faktiskt.

Johan Hedin (C): ”Det kan bara finnas en agenda för detta beteende: de vill att valet ska handla om bilbränder”

Daniel Riazat (V): "Nattens händelser med maskerade män som brände ett stort antal bilar med 1 månad kvar till valet var välorganiserat. Skulle inte förvåna mig om extremhögern var inblandade på något sätt".

Jag vet inte vad som är mest provocerande. Deras världsbild rämnar och de söker förklaringar i det fördolda. Detta konspiratoriska beteende känns igenom från MÖ. När verkligheten går emot islamister och de drar upp judar som orsak för sina egna misslyckanden. I Sverige är det den evige ”högerextrema rasistnazisten” som är orsaken till alla våra egna misslyckanden.

Dessa människor kan utan att blinka tro 35 000 vilsna femtonåringar utan familj ensamma traskat från Afghanistan till Sverige, men kan inte föreställa sig att ett dussin 15-20 åriga livstidskriminella kan enas om en cirkatid att ses i sitt lokala centrum för att på måfå slå sönder och fjutta på ett gäng bilar.
När invandraren ges uppehållstillstånd går den från stålmannen till ett evigt ärftligt svagbegåvat omhändertagandeprojekt.

Är det verkligen så svårt för dem att tänka sig att ett gäng kriminella, som till vardags är en del av internationell droghandel som kontrollerar gigantiska volymer narkotikaförsäljning ner till grammet inte klarar av att skicka ett gruppchat med:
”Ey bror, 21:00 - bränn en bil, mannen, bränn gärna tre mannen.”

Teorierna om vem som ”egentligen” finansierar dem går varma. En gatulangare drar in 10-20K i veckan. De drar in mer på en månad än en riksdagsledamot netto.
Tror ni de behöver ”finansieras” utifrån för att köpa lite bensin och smällare?

Värdet av att grannar är livrädda för deras våldskapital är oerhört - det möjliggör för dem att operera fritt i området och grannar som håller tyst. Nästa gång är det ju min bil. Eller kanske ännu värre.
Det är redan skyhöga premier för att försäkra bilen i utanförskapsområden. Många har inte ens råd med helförsäkring. Detta kommer att självklart drabba dem ytterligare.

Det är väl en tidsfråga innan vänstern börjar anklaga försäkringsbolagen att vara rasister för att premierna är högre i invandrartäta områden.
Regeringen hade fram tills maj bränt 3 miljarder på ”extratjänster” - en åtgärd som hade då gett 106 jobb totalt. Med samma summa kunde du ge 20 000 poliser 12 000kr var - i månaden. Om vi nu hade 20 000 poliser.

Då hade vi inte bara fått fler kvalificerade polisaspiranter - utan kunnat anställa fler poliser. För varje försiktigt förslag om att säkra tryggheten på dessa gator och torg har vänstern attackerat högern. Och högern har fegat och lagt sig platt i rädsla för deras maskineri.

Vi vet vad som behöver göras. Fler poliser, avskaffad straffrabatt, avskaffad ungdomsrabatt, häktning för alla brott som har 1 års fängelse på straffskalan, dubbla straff för gängbrottslighet. Utvisning för brott med över 6 månaders fängelse.

Det handlar inte om att svensk höger inte vet vad som behöver göras. Samtliga förslag ovan är från moderaternas valmanifest. Det handlar om att inte vara rädd för vänstern att genomföra dem.
För om vi inte är politiskt modiga så får medborgarna vara rädda för gängen.
 
Ah.

Googlade lite snabbt och hittade ganska många bilbränder här i finland också. Typ tio åt gången. Förövarna är i regel inhemska om det nu för VISSA PERSONER spelar roll.

De är fulla, arga, uttråkade, barnsliga, fattiga, outbildade osv

Tja, jag tror jag vet vem jag litar mer på i det här fallet. Och inte är det trollet.
 

Liknande trådar

Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
29 115
Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
14 149
Senast: Badger
·
Trädgård & Växter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
11
· Visningar
708
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderat. Jag gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
2
· Visningar
874
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp