Bukefalos 28 år!

Utbruten: Bilbränderna i Göteborg

Merit Wager är en så kallad ”invandringskritisk” debattör och ingen tillförlitlig källa.

Jag har ingen aning om vem Marit Wager är (ska man veta det?) och har inte ens klickat på länken (jag tycker det är ganska väldigt mycket ontressant om detta "fenomen" finns i finland eller inte innan vi ens vet vad hela detta just här handlar om efter utredning) - men varför i helaste friden kan man inte vara en tillförlitlig källa för att man skulle vara "invandrarkritisk"? Bias och åsikter har vi alla - även du men det utesluter inte att du skulle kunna ha något vettigt att säga vilket jag tycker att du ofta men inte alltid har.
Invandrarkritik frinns för övrigt att hitta över hela det politiska spektrat.
 
Jag har ingen aning om vem Marit Wager är (ska man veta det?) och har inte ens klickat på länken (jag tycker det är ganska väldigt mycket ontressant om detta "fenomen" finns i finland eller inte innan vi ens vet vad hela detta just här handlar om efter utredning) - men varför i helaste friden kan man inte vara en tillförlitlig källa för att man skulle vara "invandrarkritisk"? Bias och åsikter har vi alla - även du men det utesluter inte att du skulle kunna ha något vettigt att säga vilket jag tycker att du ofta men inte alltid har.
Invandrarkritik frinns för övrigt att hitta över hela det politiska spektrat.
Nu råkar jag sedan 80-talet känna till Merit Wager, eftersom jag känner igen hennes namn sedan dess har jag varit förvånad över i vilka sammanhang hon då och då dyker upp numera. Du behöver inte alls bry dig om vad jag skriver om henne, lika lite som jag bryr mig om ifall du tycker att jag har något vettigt att säga.
 
Nu råkar jag sedan 80-talet känna till Merit Wager, eftersom jag känner igen hennes namn sedan dess har jag varit förvånad över i vilka sammanhang hon då och då dyker upp numera. Du behöver inte alls bry dig om vad jag skriver om henne, lika lite som jag bryr mig om ifall du tycker att jag har något vettigt att säga.
Åh, trevlig samtalston? :confused:
 
Nu råkar jag sedan 80-talet känna till Merit Wager, eftersom jag känner igen hennes namn sedan dess har jag varit förvånad över i vilka sammanhang hon då och då dyker upp numera. Du behöver inte alls bry dig om vad jag skriver om henne, lika lite som jag bryr mig om ifall du tycker att jag har något vettigt att säga.
So what, liksom? Vad tycker du vi ska tänka på i ditt inlägg?
Att du känner M Wager? Lite " Jag träffade Lassie" över det.
 
So what, liksom? Vad tycker du vi ska tänka på i ditt inlägg?
Att du känner M Wager? Lite " Jag träffade Lassie" över det.
Nej, det är ingen Lassie. Jag bara förklarade varför jag reagerade på hennes namn när Ga ... Geisha länkade till henne. Eftersom jag räknade med att det var rätt få här som hennes namn skulle säga något så gav jag en hint om hennes tillförlitlighet.

Lassie-ar får allt vara roligare än så.
 
Jag såg något om misstänkta i åldrarna 16-21 någonstans. Och så är de ju då anhållna. Man har inte nöjt sig, från polisens sida, med att prata med deras föräldrar.
Ja, uppgifterna om ålder har varierat. Men i den artikel jag hämtade uppgifterna från framstod det rätt tydligt att reportern hade koll på personerna, hade kollat tidigare domar osv, så jag räknar med att det stämmer.

Hur det är med det där att prata med föräldrarna vet jag inte riktigt, har för mig att jag såg i går att polisen tog tillbaka den uppgiften.
 
Nej, det är ingen Lassie. Jag bara förklarade varför jag reagerade på hennes namn när Ga ... Geisha länkade till henne. Eftersom jag räknade med att det var rätt få här som hennes namn skulle säga något så gav jag en hint om hennes tillförlitlighet.

Lassie-ar får allt vara roligare än så.
I så fall kan det ju även vara lbb.
Ska vi köra "gissa användaren?" för i så fall finns det rätt många "nya-nick-för-att-posta" både det ena o det andra anonymt.
 
Ja, uppgifterna om ålder har varierat. Men i den artikel jag hämtade uppgifterna från framstod det rätt tydligt att reportern hade koll på personerna, hade kollat tidigare domar osv, så jag räknar med att det stämmer.

Hur det är med det där att prata med föräldrarna vet jag inte riktigt, har för mig att jag såg i går att polisen tog tillbaka den uppgiften.
De tre misstänkta bilbrännare som gripits är 18, 19 och 20 år gamla. En av dem fick den turkiska gränspolisen tag i sedan han flytt landet. Denne ska nu föras tillbaka till Sverige för att höras.
https://www.expressen.se/gt/misstaget-som-kan-avsloja-bilbrannarna/
 
I så fall kan det ju även vara lbb.
Ska vi köra "gissa användaren?" för i så fall finns det rätt många "nya-nick-för-att-posta" både det ena o det andra anonymt.
Fast jag pratar alltså om Merit Wager. Jag brukar ha hygglig radar för dubbelnick men henne har jag aldrig sett här. Det hade dock varit en smått apokalyptisk upplevelse om det var hon som doldes bakom lbb :D
 

Liknande trådar

Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
29 233
Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
14 253
Senast: Badger
·
Trädgård & Växter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
11
· Visningar
714
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderat. Jag gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
2
· Visningar
880
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp