Utbruten: Vad dricker ni för vin och vad är ni villiga att betala?

Ah, du hade gissat att det var en chardonnay:D
Vi blindtestade den, det är kul och nyttigt om man tror pengarna är så avgörande för kvalité på vin.

Enda gången jag skulle kunna urskilja en chardonnay är om det vore fotogen i det andra glaset ;)

Om jag fått den här retsinan i plåtkaraffen hade jag reagerat. STOR smak och märkligt nog smakade den väldigt mycket vin trots den starka smaken av tallbarr. :D
 
Ibland köper jag labradorvinet enbart för att den är fin att ha i hyllan (och smakar helt ok) :D
852260.jpg


Likaså med denna:
bh2p4zx9b6muvhuk1bf5.jpg
 
Jag har aldrig fått gott vin i Grekland eller Turkiet!
När jag jobbade på Systembolaget hade vi ett ljuvligt grekiskt rödvin. Mina kollegor som brukade hjälpa folk med deras vinkällare tipsade aldrig om det, eftersom 1) det var grekiskt 2) det var snorbilligt.

När jag är i Grekland är allt vin gott:o
 
Jag tycker också Amarone ofta är för sött och tungt. Helst botaniserar jag bland supertoscanare eller Brunello-viner. 200 kr är väl ett rimligt tak för ett bra vardagsvin.
 
Jag, som är en aning depressivt lagd, har svårt att intala mig att 70 cl av något alls kan vara värt 1500 pix. Men jag fattar din poäng. Och det finns studier som stöder din tes.

Men hela grejen liksom "åh, vilket dyrt, fint och alltså gott vin vi kostar på oss, så underbart vi har det!" är ju väldigt lite jag.
Väldigt enig och så bra uttryckt.
 

Liknande trådar

Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
13 748
Senast: Badger
·
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
28 670
Trädgård & Växter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
11
· Visningar
682
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
15 636
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp