Sv: Utelek?

fast det är ju just det att jag hämtar vid 4 och då är det mörkt... här börjar det inte skymma förrän vid 3 och då finns det ju minst 3 timmar mellan lunch och hämtning som de kan vara ute på....

Jag personligen förstår inte föräldrar som vill ha sina barn inne... det är ju bevisligen så att barnen är friskare om de får vara ute mycket.

Min dotter var hemma med mig tills hon var 2 år, och hon har aldrig varit så smutsig (nu snackar vi alltså matrester och snor i ansiktet:o), och så sjuk på HELA de 2 åren som hon har varit det senaste halvåret på dagis....

En annan händelse var när jag kom och hämtade (och den gången var dom faktiskt ute!) och min dotter stortjuter i famnen på en stackars praktikant som såg helt vettskrämd ut....:eek: Personalen stod kanske två meter bort, men de hade inte märkt något då de var alldeles för upptagna av att prata skit med varandra...:mad:
 
Sv: Utelek?

Ja, jag har ju inga som helst problem med att ha barnen ute ÄVEN när det är mörkt ute. Så länge det finns adekvat belysning är det inte ett problem och det gör mig arg att kommunen "snackar bort det" genom att hänvisa till säkerhet istället för att punga ut med pengar till belysning!

Att ditt barn varit mer sjukt på förskolan är väl fullt naturligt, hon utsätts ju för en mycket större mängd virus på förskolan. Och det är perfekt att hon får göra bort att stärka sitt immunförsvar nu istället för när hon börjat skolan och måste missa lektioner.

Att hon är smutsig i ansiktet ser jag ingen anledning till att hon skulle behöva vara. Jag har aldrig upplevt att mina barn varit mer smutsiga på förskolan än hemma.
 
Sv: Utelek?

Måste bara snabbt inflika att det finns inga belägg för att immunförsvaret måste få en viss dos sjukdomar. Jag gick på förskola när jag var 5 och 6 endast och var aldrig sjuk nästan inte heller i skolan. Vissa är friskare än andra helt enkelt.
 
Sv: Utelek?

Är jag en fånig morsa som tycker att det inte borde vara så j*la svårt att ha dagisbarnen ute varje dag???

På vår förskola har det oxå hänt att de låtit bli att gå ut för att det duggregnat lite. Men de vet att jag vill att mitt barn ska vara ute så mycket som möjligt, för det säger jag vid varje utvecklingssamtal.

De få gånger de sagt att de stannat inne på grund av vädret, har jag frågat om jag ska ta med mer kläder, eftersom jag vill att barnen ska vara ute.

Jag har oxå frågat varför de inte kan gå ut på eftermiddagen, och jag köper deras svar: Många barn sover efter lunch, och de vaknar på olika tider. Dessutom är det många hämtningar vid alla möjliga tider på eftermiddagen. Fast jag tycker snarare att det är lättare att hämta när barnen är ute.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 806
Senast: gulakatten
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 814
Senast: Habina
·
Hundträning Hej. Jag har en liten chihuahua på 9 veckor imorgon. Jag har 3 saker jag vill ha lite tips och råd för :) Han har varit hos mig en vecka...
Svar
15
· Visningar
3 205
Senast: Tiger tok
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 036
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp