Bukefalos 28 år!

utomkvädesskap??? å hur lång tid tog de andra barnen....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Anastacia

Trådstartare
Eller vad heter det?? VAD är det egentligen, ja om ni förstår vad jag frågar efter.... utom något heter det i alla fall.... vad jag har fattat som så fastnar ägget på fel ställe eller något sådant...
Hur kan man misstänka att man har så? vad är symtomen för det? *bara nyfiken*

Vi försöker ju som sagt med tvåan, ettan blev till på första försöket, tvåan har hittils tagit betydligt längre tid, 5 månaders försök än så länge... folk brukar säga att tvåan (trean, fyran osv...) går snabbare än ettan... eller det brukar i alla fall gå lika fort. Nu trodde jag ju inte att det skulle ta sig på första försöket kanske, men visst är man besviken när det gått 5 månader och man tycker att man prickat in rätt datum, nu är 5 månader inte alls lång tid :smirk: jag vet, men man blir ju så otålig :banana: !
 
Sv: utomkvädesskap??? å hur lång tid tog de andra barnen....

Utomkvedes är när ägget börjar växa i äggstockarna i stället för att åka ner i livmodern. Symtom = ENORM SMÄRTA när det har vuxit lite eftersom den inte får plats.

Jag vet personer som har blivit med barn några månader efter att de har opererats för det här. Men om du skulle ha det så garanterar jag dig att du vet eftersom det gör otroligt ont.
 
Sv: utomkvädesskap??? å hur lång tid tog de andra barnen....

Det där med att andra barnet ska gå fortare att "få till" är inte mycket att hänga i julgranen... För oss tog ettan två "försök" medans tvåan krävde fem månader innan den kom... Så ta det lugnt och försök sluta fundera, hur lätt det nu är... Men känner du dig orolig så prata med MVC och få en liten utredning.
 
Sv: utomkvädesskap??? å hur lång tid tog de andra barnen....

Är inte så orolig att jag har det, men har konstig mens igen, och ordnar den inte till sig nu så ringer jag till mvc bara den slutat, men det var någon som sa just utomkvedes till mig, som en möjlighet, har ju hört talas om det, men hade ingen riktig koll på vad det var kände jag :smirk: .
 
Sv: utomkvädesskap??? å hur lång tid tog de andra barnen....

Nej, jag vet, egentligen ska man inte lyssna på sådana saker... men det har verkligen stämt på folk i vår omgivning (förrutom några vänner som har försökt på trean i 2 år och fick de två första på i stort sett första försöket)...

Funderar egentligen inte så mycket heller, det är mest såhär i menstider och när mensen är lite konstig jag blir fundersam, och man har ju liksom ändå hoppet uppe tills mensen kommer :bump: å så rasar allt när den kommer, men dagen efter är det ju nya tag som gäller :bow: .
 
Sv: utomkvädesskap??? å hur lång tid tog de andra barnen....

tja... ettan tog 17 månader att fixa och tvåan tog 4 år och blev till sist till med IVF sekundärt barnlös kallas det och är inte sååå ovanligt, läkarna förstår dessutom inte hur vi lyckades få till första själv heller...
 
Sv: utomkvädesskap??? å hur lång tid tog de andra barnen....

Angående utomkveds så kan jag säga att det gör fruktansvärt ont.
:cry:
Jag har för en knapp månad sedan blivit opererad p.g.a. utomkveds och var då i v.10 (vilket jag har förstått är ganska långt gånget för att vara ett utomkveds).
Min äggledare hade då sprängts så jag fick en inre blödning och var riktigt dålig.
Låg på sjukhus i en vecka.
Men som sagt det gör jätteont, du kommer inte att kunna missta dej isf. :cry:
Jag svimmade nästan (var stundtals rätt borta), kallsvettades massor och mådde illa av smärtan - så det blev ambulans in till akuten... :eek:

Lycka till med försöken för att få till "tvåan"!! :love:
 
Sv: utomkvädesskap??? å hur lång tid tog de andra barnen....

Man skall inte lyssna på alla....

Saker och ting kan vara väldigt olika för olika par.

Ett par bekanta till fick till ettan efter tre månaders bekantskap och kondom, tvån kom när ettan var 9 ½ ÅR, de försökte från att ettan var ungeför två och trean kom 1½ år efter tvåan så....man kan aldrig veta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan någon hjälpa mig att tänka för jag har tappat hjärncellerna! Bakgrund: Lång sjukskrivning pga utmattning efter dement mamma och...
Svar
6
· Visningar
1 438
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
21 172
Senast: Stereo
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
35 146
Senast: monster1
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
21 246
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp