Utställningstråden 2019

31159

Skrytvarning!!!!!
Igår ställde jag ut min korthåriga chowtik Xilla i Rovaniemi i Finland. Hon är svensk champion, så jag ville ha det finska certet samt cacib. Nog fick hon det. Hon blev även BIR, vann gruppen och placerade sig som BIS-3!!! Hon är den första korthåriga chowen någonsin som placerar sig så högt på en internationell utställning i Finland (inget korthår har gjort det i Sverige heller).
 
Visa bifogad fil 31159
Skrytvarning!!!!!
Igår ställde jag ut min korthåriga chowtik Xilla i Rovaniemi i Finland. Hon är svensk champion, så jag ville ha det finska certet samt cacib. Nog fick hon det. Hon blev även BIR, vann gruppen och placerade sig som BIS-3!!! Hon är den första korthåriga chowen någonsin som placerar sig så högt på en internationell utställning i Finland (inget korthår har gjort det i Sverige heller).
Grattis :)
 
Nån som tänker ställa på Ulla och Bertils minnesutställning på Stoxa i augusti? Funderar på att debutera med Viktor där, han blir 6 månader några dagar innan.
 
Om orken finns åker jag med valpen precis fyllda 6 månader till Borås på lördag. Men eftersom jag är gräsänka sedan lunch idag med tre barn hemma 1-5 år är det högst oklart om orken finns för att åka. Ställer inte själv utan en kompis ställer henne. Dessutom måste jag isf ta med alla barnen och sitta i bilen ca 7.30 när de vanligen går upp klockan 9. 🤯
 
En fråga som jag hoppas att någon av er kan svara på;

En väns hund morrade åt domaren förra utställningen och blev diskad. Nu när resultatet har kommit ut på hunddata så visar det sig att hunden har fått rapporteringskod A. Är hunden automatiskt avstängd från vidare tävlans tills att den har testats och ev godkänts eller krävs det 3 st rapporteringskoder? Har försökt googla lite men blir inte så mycket klokare. En annan väns hund fick rapporteringskod A förra året och den blev avstängd direkt. När jag googlade verkar det som att det krävs 3 st rapporteringskoder alt att domaren skriver en specifik anmälan utöver rapporteringskoden?

Help me out :D
 
En fråga som jag hoppas att någon av er kan svara på;

En väns hund morrade åt domaren förra utställningen och blev diskad. Nu när resultatet har kommit ut på hunddata så visar det sig att hunden har fått rapporteringskod A. Är hunden automatiskt avstängd från vidare tävlans tills att den har testats och ev godkänts eller krävs det 3 st rapporteringskoder? Har försökt googla lite men blir inte så mycket klokare. En annan väns hund fick rapporteringskod A förra året och den blev avstängd direkt. När jag googlade verkar det som att det krävs 3 st rapporteringskoder alt att domaren skriver en specifik anmälan utöver rapporteringskoden?

Help me out :D

Det krävs tre stycken rapporteringskod A alternativt att det skrivs en anmälan om oacceptabelt beteende för att hunden ska få avels- och tävlingsförbud. Om hunden blivit anmäld för oacceptabelt beteende samtidigt som denne fick en mentalnolla så lär er vän också få hem ett papper om saken. Rapporteringskod A och anmälan om oacceptabelt beteende är alltså inte samma sak. Hunden blir alltså inte automatiskt avstängd från tävlingsverksamhet av att ha fått en rapporteringskod A.

Din andra väns hund som blev avstängd förra året fick nog en anmälan om oacceptabelt beteende samtidigt som den fick rapporteringskod A.
 
Det krävs tre stycken rapporteringskod A alternativt att det skrivs en anmälan om oacceptabelt beteende för att hunden ska få avels- och tävlingsförbud. Om hunden blivit anmäld för oacceptabelt beteende samtidigt som denne fick en mentalnolla så lär er vän också få hem ett papper om saken. Rapporteringskod A och anmälan om oacceptabelt beteende är alltså inte samma sak. Hunden blir alltså inte automatiskt avstängd från tävlingsverksamhet av att ha fått en rapporteringskod A.

Din andra väns hund som blev avstängd förra året fick nog en anmälan om oacceptabelt beteende samtidigt som den fick rapporteringskod A.
Tusen tack för svar :love:
Som jag misstänkte då!
 
Vilka ska till Svenstavik 4/8? Jag ska dit med de vuxna skruttarna och det vore ju kul att spana på andra bukehundar :idea:

Har inga större förhoppningar på skruttmamman, då hon inte är i bästa päls. Hade hoppats på att den skulle hinna ikapp sig bättre än den gjort, men men.. Herr skrutt däremot borde gå bra, om han sköter sig med ny handler, har ju inte ställt honom förut.
 
Åkte på en utställning under min semester, hade rätt låga förväntningar. Har förvisso ringtränat min hund men var nog redan vid köpet inställd på att hon inte skulle bli nån stjärna i ringen. Tanken var att visa henne när andan faller på för att få lite bedömningar på henne, dels för att jag tyckte det var himla kul med min förra som gick riktigt bra, men såklart även för att jag tycker en kan göra det lilla för sin uppfödares arbetes skull.
Jag var inställd på VG. Döm om min förvåning när min hund får Excellent, CK och Cert :eek::love::bump:

Nu blev det ju en helt ny framåtanda med detta utställande :D :angel: Planerar in två turer i höst, hinner inte fler pga mitt jobb samt att jag befinner mig på fel ort för de som passar med ledighet. Men hon är ju bara junior så vi hinner :heart
 
Åkte på en utställning under min semester, hade rätt låga förväntningar. Har förvisso ringtränat min hund men var nog redan vid köpet inställd på att hon inte skulle bli nån stjärna i ringen. Tanken var att visa henne när andan faller på för att få lite bedömningar på henne, dels för att jag tyckte det var himla kul med min förra som gick riktigt bra, men såklart även för att jag tycker en kan göra det lilla för sin uppfödares arbetes skull.
Jag var inställd på VG. Döm om min förvåning när min hund får Excellent, CK och Cert :eek::love::bump:

Nu blev det ju en helt ny framåtanda med detta utställande :D :angel: Planerar in två turer i höst, hinner inte fler pga mitt jobb samt att jag befinner mig på fel ort för de som passar med ledighet. Men hon är ju bara junior så vi hinner :heart
Kul, grattis! Har missat vad du har för ras? :)
 
SKK Eskilstuna. Vilka ska dit? Vi går på söndagen. Jag gör ett undantag och ställer i öppenklass (har egentligen sagt att Vampyren inte ska ställas förrän hon ska gå i bruksklass) bara för att jag gillar domaren :D
 
Askersund har mina föräldrar "tvingat" mig att delta på i nästa helg, med en urfälld juniortik. :banghead: :laugh:
Önska mig lycka till. :)
 

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
733
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 161
Senast: Tonto
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
Svar
2
· Visningar
364
Senast: lingonben
·
Kropp & Själ Jag förlovade mig 2019, gifte mig i våras. Så mina ringar har jag använt ett tag utan problem. Men för några veckor sen så blev det rött...
Svar
10
· Visningar
616

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp