Vad är det för "fel" med thermo master frost???

Re: Vad är det för \"fel\" med thermo master frost???

Vi bor i Norr, vi får alltid sånt sist :smirk:
När allt man vill ha är slut :mad:
 
Re: Vad är det för \"fel\" med thermo master frost???

Nej, något reablad har inte kommit. Men kolla in på deras hemsida och på fyndtorget, så hittar du det där. ;)
 
Re: Vad är det för \"fel\" med thermo master frost???

Ahaaaaaaaa :smirk:

Fast det är annars alltid så, vi får alla roliga kataloger och sånt sist ;)
 
Re: Vad är det för \"fel\" med thermo master frost???

Jösses - ja, du måste ha haft tur.

Har aldrig sett ett enda TM-täcke överleva en hel säsong utan "reparation" faktiskt... :D

Däremot VÄLDIGT många andra täcken (rambo, rhino, weather beeta, horse guard osv)... :) Vad erfarenheterna varierar! :o
 
Re: Vad är det för \"fel\" med thermo master frost???

Min fjorda har ett TM Vinter, ett grårutigt(om nån minns vilket det var?) som hon har för 3:de vintern nu och det har inte läckt in någonstans och är inte en reva eller trasig söm på det. :) Använd dagligen mellan oktober och april typ.
Så nog är erfarenheterna olika alltid. ;)
 
Re: Vad är det för \"fel\" med thermo master frost???

Minns det. Och att en kuse i ett stall där jag stått innan hade ett sådant som blev totalt slaktat efter några dagar bara... :rofl: Men så var den hästen DUKTIG på att förstöra också. :D
 
Re: Vad är det för \"fel\" med thermo master frost???

:angel: :angel: :angel:
Min fjorda är en riktig pedant(som matte :D), rullar sig knappt ens. ;)
 
Re: Vad är det för \"fel\" med thermo master frost???

Sen går hon ju ensam i hagen oxå, gör rätt stor skillnad om de är flera som ska gå och bita i varandra, jaga o busa osv. Därtill kan jag ju lugnt säga att valackar generellt sett är duktigare på att förstöra täcken än ston om de går med andra av samma kön. Verkar som pojkarna är klart leksugnare. :angel: Har vi sett många trasiga täckes exempel på i vårt stall och det är BARA valackerna stäcken som ryker (olika hästar). :crazy:
 
Re: Vad är det för \"fel\" med thermo master frost???

Jo tack jag märkte det... :smirk:
Då Queen skulle gå med enda valacken i stallet då vi hade problem hur vi skulle göra med hagarna, där rök 3 täcken på en gång... :crazy: :crazy:
 
Re: Vad är det för \"fel\" med thermo master frost???

Jo, den iakttagelsen har jag gjort också... :crazy: Nästa häst blir ett sto (eller inte - klarar inte av att rida ston). :D

Battis är fenomenal på att knäppa upp spännen på sitt täcke, varje dag är det något som är uppknäppt. Misstänker dock lillskiten i hagen (unghäst, blir två i år)... *lekt detektiv* De busar ganska friskt de två. :D
 
Re: Vad är det för \"fel\" med thermo master frost???

det är ju bara för snyggt det täcket men jag kan ej köpa det. jag har inte så mycket pengar och dessutom måste jag köpa ett regntäcke med hals helst. men snyggt är det då thermo master frost! :cry: *vill ha*

har ett TH täcke och det är då helt. men det använder jag bara när jag transporterar. jo justja. jag har ju ett waffle veave och det transporterar jag i på sommaren. Är det ngn som provat nya horsepower-märket?? För övrigt... Namnet horsepower var ju det fjolligaste..
 
Re: Vad är det för \"fel\" med thermo master frost???

dom erfaranheter jag har av thermo master är att dom går sönder å ger bogskav. men de va många år sen jag hade ett vet dock inte hur dom är nu!
 
Re: Vad är det för \"fel\" med thermo master frost???

Dom flästa av våra har hållt jättebra!
VIsst några trasiga, men vi har täckesmarodörer.....
Håller tätt gör dom ganska länge!(Efter 3 dar i hellregn så brukar dom läcka in lite)
 
Re: Vad är det för \"fel\" med thermo master frost???

Tre dagar i sträck? (alltså hästar på lösdrift) Eller efter tre dagar där täcket tagits av på natten?

Kan lova Hööks att om ett täcke som de säljer som regntäcke läcker efter tre dagars användning bara dagtid i hällregn (är ju det väder vi har här 7 dagar av 10 vintertid) - ja, då får den en :devil: till SaraMara i hälarna. :mad:
 
Re: Vad är det för \"fel\" med thermo master frost???

Lösdriftshästar och dygnetrunt regnanande. Inte många täcken står emot det. Hästrarna är ju inte sånna som går in i vindsjyddet/skogen utan är helldre ute i leran och regnet :crazy:
 
Re: Vad är det för \"fel\" med thermo master frost???

Jag beställde ett häromdagen. Har Termo-master täcken sedan tidigare och är nöjd !!! :bump: /Fie
 
Re: Vad är det för \"fel\" med thermo master frost???

Hur är storlekarna på Thermo Frost? Jag har en islänning som har väldigt kraftig hals och bogparti. Han är ca 140 cm Vilken storlek tror ni att jag ska ta? Han brukar ha 125-135 i andra täcken lite beroende vad det är för täcken. Vissa täcken är ju stora i storleken medan andra är normala eller små i storlek.
 
Re: Vad är det för \"fel\" med thermo master frost???

Dom andra TM täckena är stora i storleken. Min häst ha oftast 165, men på börjes 155 och i tm har han haft 155. Provade nu ett 145 täcke på honom, och det satt bättre än 155.....
Så min häst på 173cm ska ha storlek 145 :crazy:
 
Re: Vad är det för \"fel\" med thermo master frost???

Oj, då kommer säkert mitt vara för stort för min kuse, som annars alltid är en perfekt 145:a. :crazy: Typiskt. Får hålla tummarna för att hans väl tilltagna rondör gör att det passar ändå... :D :o
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag förstår inte hur universum har gått sönder så totalt, att inget i mitt liv kan funka. Vad gör jag för fel? Varje gång jag ska resa...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 137
Senast: Elo
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
25 270
Senast: ptr
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 870
Senast: WBanna
·
  • Artikel
Dagbok Det är med spänning jag ser fram emot trädgårdssäsongen 2023. Jag hoppas så att mina valnötsplantor överlever vintern. Här om dagen var...
Svar
0
· Visningar
514
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp