Vad är detta för sele???

Sv: Vad är detta för sele???

sådär.....nu ska vi se....e det bara att kopiera egenskaper på bilderna nu me lr?
 
Sv: Vad är detta för sele???

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa äntligen slipper ja det där äkliga snyggast tack=)
 
Sv: Vad är detta för sele???

jag ser dem inte..ser "otillåten länkning" när jag öppnar dem. vad ska JAG göra? Det verkar som att alla andra kan se fotogalleriets bilder

/j
 
Sv: Vad är detta för sele???

jasså står de så? men konstigt att de inte funkar....ja vet inte va jag ska göra då för när man lägger in bilderna högerklickar man väl o tycker på egenskaper o sen kopierar det och lägger in på buke?
 
Sv: Vad är detta för sele???

Tror inte att man kan direktlänka till Fotogalleriet längre. Har sett i andra trådar att det blir samma meddelande.
Försök med Photobucket istället. www.photobucket.com
 
Sv: Vad är detta för sele???

Hej!

Ang seler tror jag den har kostar runt en tusenlapp som ny.
Du vet inte alls varifrån den kommer då??
Hur fungerar den att köra med?

Selen

Mvh Lisa
 
Sv: Vad är detta för sele???

okej va bra om de fixar det så slipper jag lägga över alla bilderna på en ny igen *suck*.....o tack för att du _L_ la ut bilden sådär...

vad tycker du om selen? ser den bra ut? sett en sån förut? de e kanske ett hemmabygge som alla säjer då... jag har inte testat att köra me den än men ska jag ha den(va tycker ni) o va tycker ni ja ska ge för pris?
så ska jag fixa till lite saker på den såsom det me bröstan(två remmar) och det me skaklarna(rem) plus en baksele of course.....
jag läste att du _L_ sa att man kunde göra baksele av börjes kortbrösta(trav) funkar det bra lr ska jag köpa den från lillhästen?
om jag tar en sån kortbrösta va ska ja ha för storlek till min islänning på 126mkh?...denna selen passar o den e cob.(han har så bred bog).alltså från däckeln till mitten av bogen...hm ja hoppas du fattar.
ska man sy dit nåt så att "bakselen" blir stabilare? räcker remmarna till om man har vanliga bakselefästen på vagnen?
 
Sv: Vad är detta för sele???

Köp hellre en baksele från källqvist (granngården) den har två remmar och funkar bra. Jag har provat med bredbrösta som baksele och det funkar bara till små ponnyer typ shettis. Risken är att bakselen hänger snett ner och då stör den hästen i varje steg. Jag misstänker att remmen inte är lång nog heller, alla kortbröstor jag använt har varit ganska korta, även att ha som brösta. Men börjes brösta vet jag inte hur den är.

Vill du inte hellre lägga 2500 på en snygg, matchande väl fungerande sele? Än 1500 på en som du måste komplettera, och ha massa opassande remmar o bakselar på?


/jenny
 
Sv: Vad är detta för sele???

hm, det kan vara så att man måste aktivera bilden. Bilden jag lagt där var jag tvungen att aktivera, men jag vet ej om det gör någon skillnad.
 
Sv: Vad är detta för sele???

Hej!

Hur gammal är selen då?
Hur mycket använd?
Jag tycker du inte bör betala mer än en tusenlapp, men hade du inte en bröstsele av enklare variant?!? Det är ju snart gjort att ändra den lite!

Jag har mailat Börjes för mått på bröstorna men dom har inte svarat!
Du har en isis så då kanske en baksele från tex lillhasten.se passar bättre!

Jag har ju vänt på en kortbrösta och det funkar bra fast jag har ju shettisar! Fast 126 cm i mkhd är ju inte såå stort :D
Jag vet att bröstorna är 3 cm breda. Vet ej hur breda bakselar annars brukar vara?

Mvh Lisa
 
Sv: Vad är detta för sele???

Fortfarande inget svar från Börjes? Jag väntar otåligt och det gör min hästs rumpa också! :D
 
Sv: Vad är detta för sele???

jag väntar fortfarande på svar, och det skickade jag förra året. Bättre att ringa till dem.

/jenny
 
Sv: Vad är detta för sele???

okej men jag ska i så fall köpa en baksele från lillhästen eftersom jag redan nog övertänkt att göra om en travbrösta men efter att ha klämt på den i affären m.m så vill jag ha en riktig baksele...
MEN vilken storlek ska jag välja på den bakselen??? de e så jäkla svårt o veta!!!

nej jag har me mailat dom jag tror inte de har nån som kan svara över mailen...ja tror jag ska söka jobb där som mailsvarare hehe.

okej men ni tror alltså att den selen på bilden e värd som mest typ 1500kr då?....har ni kommit fram till det genom att räkna ut materialkostnaden lr hur?


va kostar en baksele från granngården då?

angånde om jag vill lägga typ dubbelt så mkt pengar på en passande/matchanse sele?....den passar denna o matchar ja vet inte....ser den ut att inte macha?
 
Sv: Vad är detta för sele???

Ett kusköga ser om selen inte är matchar :)

Bakselen från granngården kostar 360 tror jag, det är riktigt bra kvalitet tycker jag. Ring lillhästen eller granngården och fråga om exakta mått osv. På granngården tar det en vecka innan de får hem den. Iallafall i Umeå. Du har även bytesrätt om den inte passar ju. Jag tror Ponny blir bra strl för dig.
 

Liknande trådar

Körning Köpte ett sele som enligt säljaren skulle vara ett travsele i syntet. I själva verket var det en skum blandning mellan körsele och...
Svar
8
· Visningar
2 365
Senast: svea
·
Körning Jag har lyckats byta till mig en modifierad smålandstrilla (sänkt, med gummihjul) med parstång och kompletta parselar (nåja, bakselar...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 856
Senast: trassel
·
Utrustning Halloj! Nu är det så att jag nyss tagit mitt gröna kort för tävling och ska starta min första tävling inom några veckor. Dock ingen stor...
Svar
2
· Visningar
843
Senast: Bri
·
Körning Skulle gärna vilja ha lite råd angående selen på bilderna. Jag har (som synes) en shettis. Hon är 7 år och färdigväxt men dock...
2
Svar
24
· Visningar
6 063

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp