Bukefalos 28 år!

Vad äter ni till frukost?

Ni som gör havregrynsgröt på mjölk, är det motsvarande mängd som det står vatten på paketet då? Mvh matlagningsidiot som knappt kan koka ett ägg.
 
Havregrynsgröt gjord på mjölk har redan nämnts och är enligt mig den objektivt korrekta metoden. Görs den på vatten kan man lika gärna äta luft...
Vattenblaskad gröt är som att äta vattenstuvad morgontidning med lite salt, s j ä l v k l a r t görs havregrynsgröt på mjölk. Folk som gör sin gröt på vatten - jag kallar det självsanering, de kommer dö av i gröt-tristess. Jag har läst nånstans att det är en riktig åkomma. :angel:
 
Jag behöver hitta ett bättre alternativ till frukost som ger energi och är lagom mättande, samtidigt som det är nyttigt och hälsosamt. Havregrynsgröt tycker jag inte mättar någonting egentligen, jag är jättehungrig efter bara en stund igen.
Gärna tips som funkar för barnen också
I veckorna blir det en promenad om 45 minuter med ett glas vatten i magen och typ en kopp Svart kaffe. Mellan 12.00 -14.00 beroende på när jag åt dagen innan 2 ägg.
 
Två stekta ägg, fyra skedar kokta mungbönor, lite stekt wokmix. Bönorna och wokmixen tillagar jag i större omgångar så de är allra oftast bara att lägga upp. Kan inte minnas att jag någonsin blivit särskilt hungrig före lunch.
 
Naturell yoghurt med hemgjord nöt&frömusli samt blåbär (små svenska från frysen). Alltid kaffe och C-vitamin brustablett i vatten ihop med vitaminer och medicin.
Alternerar med hembakt omega3bröd eller fröknäcke med bregott, ost eller skinksallad och ngn grönsak.
Ibland lägger jag till ett kokt ägg.

Det händer att det blir annat på helgen, tex fröknäckemacka och fruktsallad. Eller mosad avokado och körsbärstomater som pålägg.
 
Vattenblaskad gröt är som att äta vattenstuvad morgontidning med lite salt, s j ä l v k l a r t görs havregrynsgröt på mjölk. Folk som gör sin gröt på vatten - jag kallar det självsanering, de kommer dö av i gröt-tristess. Jag har läst nånstans att det är en riktig åkomma. :angel:
Hu!
Bra att veta!
mvh hon som gör gröten på vatten och havregryn, endast, och i micron, för att annars hade hon inte ätit något alls. Salt har jag inte ens haft en tanke på att ha med... Oupsi!

Vissa dagar äter jag gröt till frukost och mellanmål och lunch och mellanmål och middag.... orken att tänka ut något annat har inte funnits där och jag vill inte falla in i mönstret att skita i måltider igen, men ännu har jag inte tröttnat :D
 
Två mackor med ost och en kopp kaffe. Vilket bröd och vilken ost varierar men på det stora hela har min frukost sett likadan ut hela livet. Som liten var det Oboy istället för kaffe men annars ingen större förändring.
 
Nu är det strax grötsäsong för mig, och då blir det någon av följande:

Steel cut oats (klippt havre?)-gröt som görs på 50/50 mjölk och vatten. Kokas långsamt. Toppas sedan med en klick smör och rårörda lingon.

Rågflingegröt på vatten och salt. Mosa ned en banan att koka med, krydda rikligt med kanel.
 
Vattenblaskad gröt är som att äta vattenstuvad morgontidning med lite salt, s j ä l v k l a r t görs havregrynsgröt på mjölk. Folk som gör sin gröt på vatten - jag kallar det självsanering, de kommer dö av i gröt-tristess. Jag har läst nånstans att det är en riktig åkomma. :angel:
Jag gör alltid på vatten med salt och kanel :D
Rivet äpple är ju gott att ha i också men är dålig på att ha äpplen hemma
 
Vattenblaskad gröt är som att äta vattenstuvad morgontidning med lite salt, s j ä l v k l a r t görs havregrynsgröt på mjölk. Folk som gör sin gröt på vatten - jag kallar det självsanering, de kommer dö av i gröt-tristess. Jag har läst nånstans att det är en riktig åkomma. :angel:
Vanlig havregrynsgröt kokar jag på vatten men cirkusgröt på mjölk :).
 
Äter oftast mild yoghurt med en banan. Kan i bland variera med havregrynsgröt med antingen frusna bär eller rivet äpple. Kryddar ofta med kanel och kardemumma.
Tycker jag står mig bättre på yoghurt och banan än gröt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Sambon och jag har varit ihop i 9 år idag. Jag väger mer än någonsin. Vi vill gärna fira, men helst utan mat. Ni som har följt mig vet...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 408
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 782
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 077
Senast: Jojo
·
Relationer Jag är en arbetande småbarnsförälder till två barn som är mycket energiska, aktiva och säger vad de tänker all vaken tid. Även min man...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 544
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp