Vad är en rimlig hyra/boendekostnad?

Bukefalos 30 år!

Ja

Jag tänkte nog att man skulle få sin egen hund på recept.
Varför? För att det ska finnas någon som nekas? Vad ska kriterierna vara för att få hund på recept? Som allt annat när sjukvården är inblandad att vissa får och andra med samma behov blir utan helt och hållet för vården inte har råd? Lite som ledarhundar är i dag redan.

Vad ska folk med sjukersättning med mack och pizzeria till?
Det var en illustration av att platsen inte är totalt öde.
När det finns en mack, en pizzeria och en ICA nära finns det också andra människor där.
De andra människorna som använder dessa gör att platsen är befolkad.

Och andra än du kanske prioriterar annat högre än att ha hund.

Det är som att säga att jag inte vill bidra till subventioner av bränsle för att du valt att på en plats där du är beroende av bil.
Men det är faktiskt helt okej att du inte vill det.
Jag har ett val både att bo där jag bor och att köra på annat bränsle
El t.ex. som jag producerar själv.

Så det är helt onödigt att du subventionerar mitt bränsle.
Jag behöver inte det.

Det var en illustration av att platsen inte är totalt öde.
När det finns en mack, en pizzeria och en ICA nära finns det också andra människor där.
De andra människorna som använder dessa gör att platsen är befolkad.

Och andra än du kanske prioriterar annat högre än att ha hund.
Det borde man ju inte ha råd med enligt ditt eget sätt att se på det.

De allra flesta människorna arbetar för pengar.

De kör en extra busstur, lagar en vattenläcka till, drar en ytterligare kabel eller tar ett till pass på sjukhuset för att få mera pengar.
Om de inte skulle få extra ersättning för det, så skulle de sluta med allt arbete utöver det som ger exakt de pengarna.

Resultatet blir ett samhälle som faller ihop.
Arbete som behövs kommer inte att utföras och skattepengarna kommer inte att räcka.
Dessutom så kommer det nog inte att finnas något att köpa för de pengar som kommer att finnas.

Det blir ett samhälle där var och en får klara sig själv bäst den kan.
Och det verkar ju sannerligen inte vara vad ni egentligen eftersträvar.
Vad har du för källa på detta?

Men det är faktiskt helt okej att du inte vill det.
Jag har ett val både att bo där jag bor och att köra på annat bränsle
El t.ex. som jag producerar själv.

Så det är helt onödigt att du subventionerar mitt bränsle.
Jag behöver inte det.
Det är en väldigt slippery slope att börja tänka så. "Jag har valt att inte ha barn; varför ska jag bidra till möjlighet för vab?" "Det här angår inte mig personligen, så det vill jag inte betala för." Var går gränsen?

Det är en del av min ide att även det skall kunna ändras på.
Med ett större kundunderlag och omfördelning av resurser.
Det är Regionen som sköter kollektivtrafiken på landsbygden i alla sina kommuner.
Och där ingår andra kommuner med bättre ekonomi.
Fast generellt så behöver ju kommuner betala för tex utbyggnad av kollektivtrafik inom sin kommun, i vart fall i viss utsträckning. Så är det i vart fall i Stockholms regionen. Tex bekostar Täby kommun utbyggnaden/upprustningen av roslagsbanan inom kommun. Och kommunerna där tunnelbana byggs ut behöver definitivt betala en del av utbyggnaden. Sen bekostar regionen och möjligen staten en del.

Det är en väldigt slippery slope att börja tänka så. "Jag har valt att inte ha barn; varför ska jag bidra till möjlighet för vab?" "Det här angår inte mig personligen, så det vill jag inte betala för." Var går gränsen?
Men där måste man hålla isär vad som gagnar samhället i stort och vad som bara är individuellt.

Att subventionera min bensin till bilen gagnar inte samhället alls.
Att ha generösa avdrag för resor till en arbetsplats är däremot bra för samhället.

Barn är hela samhällets angelägenhet så där måste alla invånare ta ett ansvar.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka