Förlåt, men blandar ni sillspad och vispgrädde?! But why?!
Ja eller det blandas väl inte riktigt. Bara lite spad från sillen o en skvätt grädde så blir det som lite kall "sås" liksom. Låter skitäckligt (jag är inget fan av gräddsmak ens
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förlåt, men blandar ni sillspad och vispgrädde?! But why?!
Här är sparrissalladen, som jag inte testat förut.Inte aktuellt till midsommar här, men nyfiken på hur mer exakt du gör salladerna? Låter gott!
Är det en specifik midsommarbuffé?
Det är jättegott att ha kanel på grillad ananas och servera med vaniljgräddglass.Vi funderade på att göra grillspett i två varianter
Ett med marinerad kyckling/fläskfile/korv
Ett med lök, majs, paprika och grillost
Jag skulle gärna vilja ha ett med ananas också. Funderar på om det finns något annat gott att ha ihop med den? Vattenmelon har jag hört att man kan grilla men vet inte om den funkar så bra i spettform. Har ni några ideer?Svamp går fetbort.
Förlåt dum fråga men vad är äggost?Lunch: Sill, potatis, gräddfil, rödlök, gräslök, västerbottenpaj, köttbullar, kallrökt lax och potatissallad. Blåbärsglasstårta
Middag: Grillad, marinerad fläsk elelr oxfile, potatisgratäng, chimmichurri, grönsallad, grillad sparris. Citron/limecheesecake med jordgubbar
Kväll: Äggost med hjortonsylt.
Tråkigt kanske, men samma upplägg varje år![]()
Såg ett superenkelt recept som blir lite småplock. Creme fraiche i en ring på en tallrik, gravad lax i småbitar, dill, rom och rödlök och sen äta med chips.Vad kommer ni äta?
Vad ser ni fram emot att äta?
Lägg gärna in tips och recept!
Om det är snabbt och lätt är det extra plus.
MVH
I behov av inspiration
Förlåt dum fråga men vad är äggost?![]()
Är Bohusläns kultur. Är gjort på ägg och mjölk (egentligen sur mjölk men nu mer är en del utbytt mot filmjölk). Smakar lite som en blandning av ostkaka och falsk kalvdans.Förlåt dum fråga men vad är äggost?![]()