Vad äter ni på midsommar?

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare tuaphua
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 1 708

Bukefalos 30 år!

Budapestbakelse med jordgubbar i (istället för clementin) ! :heart
Det åt jag igår, supergott! idag blir det en tårta - valnötter i bottnarna, himmelsk jordgubbsröra emellan.
1781878051581.webp

Sill, matje, lax det klassiska. Till efterrätt en otroligt god tårta. Sockerkaksbottnar och rabarberkompott med grädde och jordgubbar. Så gott att jag egentligen skulle vilja baka hemma. Souvlaki, tomatsallad, tstsiki med grillad potatis med jordgubbar och glass. Nu har jag paltkoma och parkerat mig framför tv för att se Skottland - Marocko

Vad kommer ni äta?
Vad ser ni fram emot att äta?

Lägg gärna in tips och recept!
Om det är snabbt och lätt är det extra plus.

MVH
I behov av inspiration
Vi ungstekte lax, kokade färskpotatis och grillade fläskfile, halloumi, olika sorters korv och stekte köttbullar 😄 Blev en salig blandning men alla var nöjda och mätta och vi har hur mycket rester som helst nu 😄

Efterätt blev jordgubbar och glass

Jag har faktiskt köpt jordgubbar idag, så om jag slutar tidigt imorgon blir det eventuellt en liten midsommarpromenad och måltid med katten. <3 Alla tårtor ser så goda ut!

Jag ska åka på en långtripp för att se min uppfödning tävla. Hoppas pizzerian brevid banan håller öppet annars blir det en korv på macken.
Kan meddela pizzerian var stängd. Vi kollade var enda matställe på väg hem och allt var stängt. Blev en räkmacka på Maxi. Idag ska detta kompenseras med grillat.

Mazarinkakan blev otroligt god, men det kanske inte är så konstigt med tanke på att den bakas på enbart mandelmassa, smör och ägg. Sedan gjorde jag en hemgjord vaniljkräm som jag blandade cirka lika delar med vispad grädde. Istället för att lägga på krämen serverade vi kaka, kräm och skivade jordgubbar för sig så alla kunde ta hur mycket de ville. Jag åt precis upp resten av det som jag fick med mig hem... :)

Liknande trådar

• Göra gröt i mikro (hjälp mig...)
  • Vad kan vi äta?
  • Det här med att komma på vettig mat
  • Vad saknas? vad hade ni lagt till? (Mat)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka