Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du har inget recept på tunnbrödssnittarna?Ingenting!Jag skulle ju ha varit hemma den här Midsommarn!
Nej, skämt åsido.Jag såg fram emot västerbottenspajen, laxröran (enda gången jag rör gravad lax), tjälknölen och åkerbären! Bror brukar även göra tunnbrödssnittar med rökt ren som är fantastiska!
Jag ska fråga.Du har inget recept på tunnbrödssnittarna?![]()
Den här var det jag minns!Du har inget recept på tunnbrödssnittarna?![]()
Inte planerat något mer än gravad lax med hovmästarsås, nya potatisar, sallad.
Köpte 3 olika sillar.
Men måste ju ha någonting mer?
Revbensspjäll eller grillad kyckling för någonting som är kallt och somrigt men mindre fisk?Inte planerat något mer än gravad lax med hovmästarsås, nya potatisar, sallad.
Köpte 3 olika sillar.
Men måste ju ha någonting mer?
Jag hoppas kunna fixa en västerbottenpaj (men vid behov får den utgå). En blomkålssallad med rädisa, gräslök och dressing på syrad grädde och saltad citron. En sparrissallad med rostade valnötter.
Är det en specifik midsommarbuffé?Så jag strejkar och har beställt vegetarisk buffé från ica. Tror det blir toppenbra att mumsa i sig lite när jag känner för det.
Vad kommer ni äta?
Vad ser ni fram emot att äta?
Lägg gärna in tips och recept!
Om det är snabbt och lätt är det extra plus.
MVH
I behov av inspiration
Förlåt, men blandar ni sillspad och vispgrädde?! But why?!Inte just på midsommar då jag ska äta hos vänner men de andra dagarna däromkring är det midsommarmat som alltid är exakt:
Kokt nypotatis
Smör (kallt!)
Lite vispgrädde (ovispad!) och sillspad
Matjessill
Gräddfil
Gräslök (massor)
Dill (massor)
EXAKT så ska midsommarmat vara för min del![]()
Inte aktuellt till midsommar här, men nyfiken på hur mer exakt du gör salladerna? Låter gott!
Är det en specifik midsommarbuffé?