Bukefalos 28 år!

Vad betalar ni för ert hö?

Sv: Vad betalar ni för ert hö?

Som mest har jag betalat 2,50 kr + moms för HÖsilage (i o f s torrt), på inackorderingsstall där det var tvingande att köpa från stallägaren. Rent svinpris med tanke på att det var storbal och förmodligen inte kostade mer än 1,20 kr i inköp.

Vi betalade utan att knorra, men blev verkligen förbannade när det uppdagades att det var urkass hygienisk kvalité. När vi på egen bekostnad gjorde hygienanalys visade det sig att det var så mögligt att det liknade ingenting. Så då vägrade vi fortsatt inköp, och köpte själv.

Nu betalar vi 2 kr/kg, hämtar själv. För hö har jag tidigare betalat 2,50 kr+moms, men då har det varit otroligt hög kvalité med en kvot på mellan 10-13.
 
Sv: Vad betalar ni för ert hö?

2 kr kg som vanligt.
Ingår analys, MYCKET bra värden.

TS 84%, MJ 8,6 och smrp 110 g per kg foder..

Gud vilket hö!! :eek: Och du som har en nordsvensk :crazy: - då skulle INTE jag vilja ha det höet. Fast man kan ju byta ut några kilo mot HALM kanske?? :idea:

Drömhöet för oss med lättfödda raser är väl 5MJ och 30g smbrp/kg foder ;) så att man skulle kunna ge dom ordentligt (fri tillgång) utan att de blir feta. MEN sånt hö finns ju inte, tyvärr. Lägsta energimängden brukar ju vara 7MJ.
 
Sv: Vad betalar ni för ert hö?

Betalar 1 kr/kg.
Är väl ok värden på höet oxå. 41 g Smrp, 7,6 MJ.
 
Sv: Vad betalar ni för ert hö?

Vi betalar 2,40 kronor kilot och då är det jätte bra hö. Han som vi köper höet av är väldigt noga med hur det hanteras och sådant!
 
Sv: Vad betalar ni för ert hö?

Tack för alla svar!

Priserna varierar verkligen! Jag förstår också att utbud och efterfrågan styr priserna men när kilopriset höjs med ca 30 % och nästan är uppe i 3 kronor så tycker jag att det är lite väl mycket. Klart pålle ska ha bra mat men det är inte ens något superfint hö det handlar om här. Vi ska kolla runt lite och se vad man kan få tag på...
 
Sv: Vad betalar ni för ert hö?

I år betalade vi 1,25 per kilo för jättefina småbalar. Priset varierar nog kraftigt beroende på var i landet man bor eftersom skörden blev så varierande, vi hade ju lite konstigt väder i somras...
 
Sv: Vad betalar ni för ert hö?

jag betalar 100 kr för rundbalar som ligger på ca 120-150kg.
 
Sv: Vad betalar ni för ert hö?

Vi får betala ca. 1.20:-/kg för hö. och ca. 150:- för en storbal med halm (6m i diameter)
 
Sv: Vad betalar ni för ert hö?

Bor i skåne 2 mil utanför Malmö, i juni köpte jag hö på storbal för 1 kr/kg. Och nu för ett par veckor sedan småba för c:a 1,70kg
 
Sv: Vad betalar ni för ert hö?

Oj vad dyrt ni betalar. Jag köper mitt hö för endast 1kr/KG och det är gjort för dräktiga och unghästar. :D
 
Sv: Vad betalar ni för ert hö?

KL


en del betalar ca 3kr för höet. Det är nästan samma pris som lusern :angel: heelt otroliga priser :eek:
 
Sv: Vad betalar ni för ert hö?

Grattis!!!

För dina värden skulle jag behöva betala minst det dubbla!
 
Sv: Vad betalar ni för ert hö?

vi betalar samma som förra året 2,50 kr/kg och det är vanliga hö balar. sen vet jag inte vad hösilaget går till men det är ifrån våra marker men vi hade en som slog det och plastade och vet inte vad han ska ha för det jobbet, han skulle skicka en räkning men det har inte trillat in någon ännu!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 619
Senast: Shixle
·
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 139
Senast: Sorgsen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 604
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 863
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp