Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

Testar denna från ICAs recept, luktar gott i alla fall! Bytte ut aubergine mot squash och tog gula linser men annars följde jag nog receptet :rofl: Är SÅ hungrig!
0A309402-DB3D-4B0E-A75F-C50D54E8E3CE.jpeg
 
Här blev det vitkålsgratäng med smak av parmesan och tryffel. Serverades med sockerärtor och min nya favoritkrog Anammas chorizo i samarbete med jävligt gott.
Den korven kommer vara så bra att grilla! Förstår dock inte hur de lyckas med själva hinnan runt korven, känns som på en köttkorv :o
 
Här blev det vitkålsgratäng med smak av parmesan och tryffel. Serverades med sockerärtor och min nya favoritkrog Anammas chorizo i samarbete med jävligt gott.
Den korven kommer vara så bra att grilla! Förstår dock inte hur de lyckas med själva hinnan runt korven, känns som på en köttkorv :o
Jag har inte vågat köpt den ännu pga skinnet.. 😅
 
Här blev det vitkålsgratäng med smak av parmesan och tryffel. Serverades med sockerärtor och min nya favoritkrog Anammas chorizo i samarbete med jävligt gott.
Den korven kommer vara så bra att grilla! Förstår dock inte hur de lyckas med själva hinnan runt korven, känns som på en köttkorv :o
Autocorect?
 
Idag blev det improviserad tangine utan själva lergrytan... Sötpotatis, en åldrad sommarsquash som blivit en vintersquash, vitlök, lök, paprika, selleri, torkade aprikoser, tomater och kikärtor. Kryddat med spiskummi, kanel och cayennepeppar. Missade att det skulle vara citron i med men det gick ändå. Couscous, grekisk yoghurt och rostade solrosfrön till. Jag hade på lite frusen persilja med men den smakade inget alls, den hade jag kunnat strunta i att köpa #snåltant. Just det och jag kompletterade med oliver till mig, sambon äter inte oliver annars hade jag haft dom i grytan... Här är receptet jag utgick ifrån https://www.kungmarkatta.se/recept/middagar/marockansk-vegetarisk-gryta/
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 612
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 292
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 502
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 782
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp