Bukefalos 28 år!

Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

Penne med sås på morot, röda linser, tomat samt en skvätt grädde för att runda av, rostade solrosor på toppen i brist på ost. Bakade även en brownie men den blev lite väl söt, hade nog för söt choklad (block).
 
Tips på veggie recept med butternutpumpa?
Hade tydligen en sån i kylen...
Har helt glömt varför jag köpte den och vad jag tänkte göra med den och nu har jag idé torka
Den förra gjorde jag soppa på och har kvar i frysen så det vill jag inte göra. 🤫😏
 
Minestronesoppa :)
 

Bifogade filer

  • 20220130_201549.jpg
    20220130_201549.jpg
    246,5 KB · Visningar: 43
Hemgjord Broccoli, Blomkål och Purjo soppa all the way om det ska vara vegetariskt. Byter ut grädden med Milda grädde och äggen för redning med Maizena. Kryddor efter behag men salt, peppar och chili/cayenne alltid ett måste i mitt kök.
 
Lasagne igen. Vet inte om jag någonsin kommer tröttna på den här såsen? Blev överlycklig när det blev lite över att ha på mackan imorgon:D
 
Tips på veggie recept med butternutpumpa?
Hade tydligen en sån i kylen...
Har helt glömt varför jag köpte den och vad jag tänkte göra med den och nu har jag idé torka
Den förra gjorde jag soppa på och har kvar i frysen så det vill jag inte göra. 🤫😏
Pumpa är jättegott att ha i grytor och pajer tycker jag. Jag föredrar den lite hård så jag förrostar den inte utan har i den som det är, i grytor i slutet då. I pajer kan jag tärna den och ha den marinerad i rökt paprika och lite liquid smoke istället för skinka tex i en ost och skinkpaj.
 
Idag blev det en av mina standardrätter quornbitar i currysås med äpple till det haveris som jag försöker komma överens med och spetskålssallad med äpple. Dessutom har jag fotobevis:
Tadaa!
tempImaget0UolJ.jpg
Det var ätligt som vanligt, kommer från början från något paket med torkade sojabitar har jag för mig, på slutet av 90-talet eller något. Det hänger med än...
 
Jag tänkte försöka göra en vegansk version av ett recept som egentligen kräver att kött ska rullas med fyllning i (alltså typ som köttkanelbullar:crazy:) och sen ugnsbakas. Har ni några idéer om vad jag skulle kunna använda istället för rött kött? Jag är öppen för alla möjliga, det behöver alltså inte vara proteinrikt eller så, bara det fungerar. Jag kanske inte heller behöver just rulla, om jag kan få till fyllningen så att den ändå stannar kvar och liksom sugs upp av vad jag nu ersätter köttet med.
 
Jag tänkte försöka göra en vegansk version av ett recept som egentligen kräver att kött ska rullas med fyllning i (alltså typ som köttkanelbullar:crazy:) och sen ugnsbakas. Har ni några idéer om vad jag skulle kunna använda istället för rött kött? Jag är öppen för alla möjliga, det behöver alltså inte vara proteinrikt eller så, bara det fungerar. Jag kanske inte heller behöver just rulla, om jag kan få till fyllningen så att den ändå stannar kvar och liksom sugs upp av vad jag nu ersätter köttet med.
Roast peaf kanske? Eller någon annan typ av vegetariska "påläggsskivor", man kan ju ta flera st så det blir lite tjockare. Annars kanske längsskurna skivor av zucchini eller aubergine skulle kunna funka?
 
Roast peaf kanske? Eller någon annan typ av vegetariska "påläggsskivor", man kan ju ta flera st så det blir lite tjockare. Annars kanske längsskurna skivor av zucchini eller aubergine skulle kunna funka?
Jag tror mer på zucchini eller aubergine, då jag har dålig erfarenhet av veganska påläggsskivor i ugn. Däremot vet jag att jag tycker att någon av dem (zucchini eller aubergine) smakar extremt beskt och illa. Men jag minns inte vilken?:confused::laugh:
 
Jag tänkte försöka göra en vegansk version av ett recept som egentligen kräver att kött ska rullas med fyllning i (alltså typ som köttkanelbullar:crazy:) och sen ugnsbakas. Har ni några idéer om vad jag skulle kunna använda istället för rött kött? Jag är öppen för alla möjliga, det behöver alltså inte vara proteinrikt eller så, bara det fungerar. Jag kanske inte heller behöver just rulla, om jag kan få till fyllningen så att den ändå stannar kvar och liksom sugs upp av vad jag nu ersätter köttet med.
Går det inte att stoppa ner fyllningen i typ urgröpta paprikor? 🙈
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 771
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 319
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 899
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 901
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp