Bukefalos 28 år!

Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

20220120_174323.jpg
 
Idag blev det bönbullar på det här receptet https://undertian.com/recept/veganska-billiga-kottbullar-med-loksas/ ja fast jag hade ingen lök och rev i lite vitlök istället, till det brunsås, potatismos lingon och sallad. Måste komma ihåg att köpa gelé för det är ett måste både i såsen och till bullarna. Enkla bullar dock höll i hop fint i pannan.
Repris på gården + svartvinbärsgele och ugnsbakad spetskål, det var sååå gott! Sambon fick tagningen från häromdagen och potatismos, han var också nöjd men kanske inte lika euforisk som jag. Kombinationen bullar, gräddsås och svartvinbärsgele är barndom hos farmor för mig. Varje söndag som jag minns det åt vi middag/lunch hos dom och det var oftast köttbullar eller stek med gräddsås och farmors egna svartvinbärsgele :heart .
 
Jag gjorde en ugnsrostad tomatsås idag som jag åt till pasta och rostad kapris. Mycket gott!

Igår var en kompis här och vi åt falafel, matvete, spenatsallad, marinerade bönor och soyghurtsås. Betyget från min kompis var att det smakade nyttigt, kanske inte roligaste komplimangen. 😅
 
Hade grädd/brunsås kvar, så idag blev det klyftpotatis, stekta quornfilé, mer ugnsrostad spetskål åt mig och några blad romansallad åt den kålvägrande sambon samt svartvinbärsgele. Fortfarande gott! Men nu har jag potatisklyftor över istället, när jag ska äta upp rester tycks jag bara skapa nya rester...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 618
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 296
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 545
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 806
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp