Vad fan är grejen? (jobbigt internetfenomen)

Tänk vad enkelt livet skulle vara om folk läste först innan de svarade:idea:
Jag är helt övertygad om att fler människor än vad man tror har stora problem med läsförståelsen. Jag tror att de läser ungefär hela texten, men inte riktigt förstår vad det står och därför blir svaret inte heller relevant.

Titta bara på denna tråden där flera klagar på hur andra gör i olika grupper mm på Facebook, helt utan att inse att de själva upprepar någon annans precis likadana tidigare svar. Och då borde man ju vara lite extra observant på hur man skriver i denna tråden eftersom man ju inte vill bli lynchad. ;)
 
Titta bara på denna tråden där flera klagar på hur andra gör i olika grupper mm på Facebook, helt utan att inse att de själva upprepar någon annans precis likadana tidigare svar. Och då borde man ju vara lite extra observant på hur man skriver i denna tråden eftersom man ju inte vill bli lynchad. ;)
Fast givetvis är det okej att uttrycka något i tråden även om det redan är något som sagt det? Jag tror du missförstått vad exakt det är för fenomen jag klagar på i trådstarten.
 
Jag är helt övertygad om att fler människor än vad man tror har stora problem med läsförståelsen. Jag tror att de läser ungefär hela texten, men inte riktigt förstår vad det står och därför blir svaret inte heller relevant.

Titta bara på denna tråden där flera klagar på hur andra gör i olika grupper mm på Facebook, helt utan att inse att de själva upprepar någon annans precis likadana tidigare svar. Och då borde man ju vara lite extra observant på hur man skriver i denna tråden eftersom man ju inte vill bli lynchad. ;)

Många skriver exempelvis ungefär samma sak för att de har en liten annan vinkel på det, för att inlägget påbörjats innan svar med samma innehåll postats, för att de också vill ge sin syn och tycker det är helt okej med upprepningar. Att se detta som brist på läsförståelse är för mig absurt, snarare är det ett tecken på att de alla uppfattat det som skrivit på samma vis och att svaret är relevant utifrån frågan.

Vad har du för belägg på att folk inte insett att saken skrivits tidigare pga brist på läsförståelse?
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 094
Senast: Migo
·
Relationer Min familj har under leva min levnadstid varit bästa vänner med en annan familj. Den andra familjens barn blev som mina syskon och vi...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 431
Hästmänniskan Jag är irriterad och behöver skriva av mig. Hästfolk brukar i allmänhet vara pålitliga människor. Det är min erfarenhet, men nu har...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 688
Senast: LucyShow
·
B
Hästmänniskan Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden men mod. får flytta den om den ligger fel. ;) Jag har sedan barnsben ridit på en...
Svar
11
· Visningar
2 799
Senast: FrontLine_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp