Vad gör jag sen?

Ja. Det är ju bara att ta familj och djur och flytta. Inga problem.
Det har jag inte sagt. Jag har bara svarat på din fråga vad jag hade gjort, och svaret är att hade jag inte kunnat hitta något jobb jag verkligen ville ha där jag bodde så hade jag flyttat. Och jag hade löst det med min partner.

För mig är det inte ett alternativ att ha ett jobb jag inte trivs med, som jag inte tycker är stimulerande och intressant. En period i livet är okej, men inte längre än så. Så för mig är ett av kriterierna med bostadsort att vi båda ska kunna försörja oss på ett vettigt sätt där och går det inte, ja, då skulle vi få flytta.
Här är det ju GULD att tex jobba helg inom handels. 100% ob och riktigt fina cash av att "bara" köra helger!
Ja, det tänkte jag inte ens på men det är ett bra alternativ!

Jag hade sovande jour på en gruppbostad en gång, jobbade hela dagarna och sen fick jag halva lönen för att sova där. De kvällarna pluggade jag på jobbet och det var sjukt bra verkligen!
 
Ta CSN på halvtid och jobba resten
Det borde gå att jobba minst 50%
Då klarar du nästan två terminer med CSN
Det verkar ju vara enda sättet att få jobben du vill ha :)
Ja, det är också en jättebra idé!
 
Kolla om du kan få jobb som tidningsbud. På ett hyfsat distrikt tjänar man ungefär motsvarande CSN och har dagarna lediga för plugg.
 
Jag har nyss flyttat pga jobb (makens jobb).
Göra sig av med djuren är inget alternativ.

Jag VET att jobb med människor dränerar mig totalt, jag hatar det. Det är inget alternativ.

Att kombinera jobb och studier blir svårt, dygnet har bara 24 timmar trots allt.
Ska jag dessutom gå på ett skitjobb jag inte trivs med.. Nej tack. Det har jag gjort tillräckligt.
Jag är dessutom bipolär så stressen i mitt liv måste hållas på minimum annars är risken stor att jag blir manisk trots medicinering.
 
Sen tror jag också att har man inte "rätt" utbildning/erfarenhet så är det ännu viktigare att man verkligen ligger på! Det går inte sitta hemma och skicka in ansökningar utan man måste ut och snacka, ringa, ringa en gång till, mingla, nätverka, utnyttja alla möjliga kontakter och ingångar, sälja in sig själv... om och om igen! Och om igen! Det ÄR jävligt jobbigt och tär på krafterna men det funkar verkligen!
 
Jag har nyss flyttat pga jobb (makens jobb).
Göra sig av med djuren är inget alternativ.

Jag VET att jobb med människor dränerar mig totalt, jag hatar det. Det är inget alternativ.

Att kombinera jobb och studier blir svårt, dygnet har bara 24 timmar trots allt.
Ska jag dessutom gå på ett skitjobb jag inte trivs med.. Nej tack. Det har jag gjort tillräckligt.
Jag är dessutom bipolär så stressen i mitt liv måste hållas på minimum annars är risken stor att jag blir manisk trots medicinering.

Men du skriver ju nästan dagligen i "vad gör du tråden" att du på ditt nuvarande jobb är extremt uttråkad av all dötid, att du inte vet vad du ska göra av tiden, att du överväger att sova på arbetstid? Då hade jag verkligen utnyttjat tiden till att tex plugga på distans! Det är ju rena guldläget för dig!
 
Som sagt, andra har kollat på det. Tror snarare på att det är för hög konkurrens och de med erfarenhet går före.

Jag söker inom offentlig sektor och där måste jobben annonseras ut.

Är inte intresserad av att ta fler jobb bara för att ha ett jobb. Nu vill jag ha ett jobb som jag faktiskt vill ha.
Det går inte att gå någon omväg för att få ett sådant arbete du verkligen vill ha? har du varit i kontakt med de arbetsplatser där du sökt jobb men inte fått, och hört dig för om möjligheter till praktik? det kanske kan vara ett sätt att få in en fot?
Jag arbetade i många år som djurskötare (ett bra arbete på många sätt men jag ville så gärna prova något annat någon gång) efter att jag slutfört min universitetsutbildning. Jag blev uppsagd på grund av arbetsbrist (arbetsgivaren skulle sluta med djuruppfödning) och när jag då blev arbetslös tog jag de jobb jag blev erbjuden och det var just barnskötare och lärarassistent, fritidspersonal. På så sätt fick jag chansen att visa att jag kunde göra annat än vara djurskötare och sedan fick jag till slut det jobb jag ville ha, som handläggare.
Det är riskabelt att fastna i något, man får då en stämpel som eventuella nya arbetsgivare ser allra först. Nu vet jag inte om du arbetat som lokalvårdare länge?
 
Men du skriver ju nästan dagligen i "vad gör du tråden" att du på ditt nuvarande jobb är extremt uttråkad av all dötid, att du inte vet vad du ska göra av tiden, att du överväger att sova på arbetstid? Då hade jag verkligen utnyttjat tiden till att tex plugga på distans! Det är ju rena guldläget för dig!

Det finns inga distanskurser av relevant art att söka nu mig veterligen. Och att det var så slappt visste jag inte när jag började jobba.
 
Det går inte att gå någon omväg för att få ett sådant arbete du verkligen vill ha? har du varit i kontakt med de arbetsplatser där du sökt jobb men inte fått, och hört dig för om möjligheter till praktik? det kanske kan vara ett sätt att få in en fot?
Jag arbetade i många år som djurskötare (ett bra arbete på många sätt men jag ville så gärna prova något annat någon gång) efter att jag slutfört min universitetsutbildning. Jag blev uppsagd på grund av arbetsbrist (arbetsgivaren skulle sluta med djuruppfödning) och när jag då blev arbetslös tog jag de jobb jag blev erbjuden och det var just barnskötare och lärarassistent, fritidspersonal. På så sätt fick jag chansen att visa att jag kunde göra annat än vara djurskötare och sedan fick jag till slut det jobb jag ville ha, som handläggare.
Det är riskabelt att fastna i något, man får då en stämpel som eventuella nya arbetsgivare ser allra först. Nu vet jag inte om du arbetat som lokalvårdare länge?

Nej, jag har varit där två månader. Jobbade några månader som lokalvårdare på ett sjukhus. Har varit skadedjursbekämpare, kavelanvisare, försöksdjurstekniker, säljare, kundtjänst med mera.

Jag har pratat med många tänkbara arbetsplatser om praktik. De säger nej med olika motiveringar.
 
Men jag köper verkligen inte att du inte har tid att plugga! Tänk vad grymt att du kan plugga på arbetstid liksom! Och det måste ju finnas tusentals kurser att söka? Finns det verkligen inte en enda kurs som du kan tänka dig?

Det finns massor jag vill läsa men kurserna har stängt för ansökan.
 
Har du några myndigheter i din närhet? Typ Försäkringskassan, Skatteverket, Trafikverket etc? För att få handläggartjänster där krävs oftast x antal högskolepoäng men inte alltid i ngt specifikt ämne beroende på tjänst. Får man in en fot kan man sen snirkla sig vidare internt till mer intressanta tjänster.
 
Har du några myndigheter i din närhet? Typ Försäkringskassan, Skatteverket, Trafikverket etc? För att få handläggartjänster där krävs oftast x antal högskolepoäng men inte alltid i ngt specifikt ämne beroende på tjänst. Får man in en fot kan man sen snirkla sig vidare internt till mer intressanta tjänster.

Fkassa finns vad jag vet, annars är det skralt om myndigheter. Tar de emot praktikanter då? (hur fan jag ska kunna finansiera en praktik..). Nåt folk söker de inte.
 
Jag har nyss flyttat pga jobb (makens jobb).
Göra sig av med djuren är inget alternativ.
Jag VET att jobb med människor dränerar mig totalt, jag hatar det. Det är inget alternativ.
Ska jag dessutom gå på ett skitjobb jag inte trivs med.. Nej tack. Det har jag gjort tillräckligt.
Okej, en massa saker som inte är möjliga. Vad är möjligt? Vad tänker du själv att du har för alternativ?

Om du vill läsa administration två terminer men bara har CSN för 16 veckor hade jag i ditt läge raggat upp ett jobb i Norge och åkt i väg och tjänat massvis under en kort tid, det kan lätt finansiera dina studier utan CSN. Jag åkte till Norge och hade ett lätt och väldigt kul jobb (inte fiskrens utan världens finaste hotell) och när jag var där la jag undan ungefär 20 lax i månaden. Och då ansträngde jag mig inte ens.

Så hade jag gjort om det inte gick att studera utan CSN eller göra praktik inom den bransch jag ville in i och jag inte var villig att flytta, studera och jobba extra eller jobba med något jag inte trivs med ens temporärt.
 
En annan grej @sthu finns det generellt dåligt med jobb där du bor eller är det bara lite klurigt för dig att få jobben? För är det det förstnämnda känns det ju som en svår ort att vara kvar på långsiktigt, särskilt om du vill bort från "skitjobb" (dina ord) som du inte trivs med.
 
En annan grej @sthu finns det generellt dåligt med jobb där du bor eller är det bara lite klurigt för dig att få jobben? För är det det förstnämnda känns det ju som en svår ort att vara kvar på långsiktigt, särskilt om du vill bort från "skitjobb" (dina ord) som du inte trivs med.

Det är en liten kommun (ca 10-12000 invånare). Mycket verkstads- och plastindustri, vill man jobba som maskinoperatör finns massor med jobb. Det har jag gjort, och visst ger det pengar men det ger inget mer.

Jag kan inte lämna djuren. Trevligt att det går för andra, men jag kan inte.
 
Det handlar inte så mycket om att jag inte Vill jobba och plugga samtidigt. Jag Kan inte. Psyket slår över och plötsligt har jag varit vaken i fem dagar i rad och glömt äta.
 
Det är en liten kommun (ca 10-12000 invånare). Mycket verkstads- och plastindustri, vill man jobba som maskinoperatör finns massor med jobb. Det har jag gjort, och visst ger det pengar men det ger inget mer.
Då låter det ju som att det kan bli svårt att kombinera det du vill göra med vad som faktiskt finns. Hur tänkte ni kring jobb för dig när ni flyttade till orten?

Angående djuren: Du gör givetvis precis som du vill. Du frågade dock vad vi skulle göra och jag svarade på det.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Förlåt för att jag fullständigt spammar sönder Buke med mina jobbproblem, men eftersom jag inte får något gehör alls hos min handledare...
2 3
Svar
42
· Visningar
8 979
Senast: Tulip
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok För snart fyra år sedan började jag på mitt nuvarande jobb. Ett jobb som är ett av de två roligaste jag haft i hela mitt liv! Jag har...
Svar
2
· Visningar
1 172
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 720
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 184
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp