Vad gör jag sen?

Är inte maskinoperatör bättre än städ?

Bättre än stället jag är på nu, annars nej. Städet är friare, mer självständigt. Vill jag byta från pest till kolera?

Även om jag vill byta har jag tre månaders uppsägning. Vikariatet går ut sista juni.
 
Bättre än stället jag är på nu, annars nej. Städet är friare, mer självständigt. Vill jag byta från pest till kolera?

Även om jag vill byta har jag tre månaders uppsägning. Vikariatet går ut sista juni.
Fast finns det gott om maskinoperatörsjobb nu gör det säkert det senare också.

Du skrev att du flyttat pga makens jobb. Men vägde ni inte in dina jobbmöjligheter också innan ni bestämde er?
 
Bättre än stället jag är på nu, annars nej. Städet är friare, mer självständigt. Vill jag byta från pest till kolera?

Även om jag vill byta har jag tre månaders uppsägning. Vikariatet går ut sista juni.
Jag har haft skitjobb jag med, det som fick att tycka det var skit var framförallt att det inte var stimulerande. Det som hjälpt i dem lägena var att ha olika jobb så att det blev variation. Prova? Jobba halvtid som städare och halvtid som maskinist. Annars så är kanske maskinist om du jobbar ett år, så har du fått ihop till en termin utan CSN.
Finns det djurbutiker? En del djurbutiker i min stad har t.ex "fråga en expertkvällar" som du hade kunnat ha som extra knäck.
 
I din sits hade jag sökt vilket annat skitjobb som helst och hoppats på att det roligare än städjobbet. Tex butik, posten, hotell, djurvård etc. Finns många jobb som inte kräver tidigare erfarenhet och inte är vården.
 
Fast finns det gott om maskinoperatörsjobb nu gör det säkert det senare också.

Du skrev att du flyttat pga makens jobb. Men vägde ni inte in dina jobbmöjligheter också innan ni bestämde er?

Jag hade ett jobb på g men de avbröt rekryteringen..

Jag har haft skitjobb jag med, det som fick att tycka det var skit var framförallt att det inte var stimulerande. Det som hjälpt i dem lägena var att ha olika jobb så att det blev variation. Prova? Jobba halvtid som städare och halvtid som maskinist. Annars så är kanske maskinist om du jobbar ett år, så har du fått ihop till en termin utan CSN.
Finns det djurbutiker? En del djurbutiker i min stad har t.ex "fråga en expertkvällar" som du hade kunnat ha som extra knäck.

Jag har pratat med djuraffären här, de sa nej.

Det är just bristen på stimulans som gör det till skitjobb.
 
I din sits hade jag sökt vilket annat skitjobb som helst och hoppats på att det roligare än städjobbet. Tex butik, posten, hotell, djurvård etc. Finns många jobb som inte kräver tidigare erfarenhet och inte är vården.

Och jag söker, kommer på intervjuer och blir bortsållad till förmån för någon med erfarenhet.
 
Jag hade ett jobb på g men de avbröt rekryteringen..



Jag har pratat med djuraffären här, de sa nej.

Det är just bristen på stimulans som gör det till skitjobb.
Äsch, vad synd.

Du skrev att du haft ett kul kundtjänstjobb. Borde det inte gå att få kundtjänst/reception/administrationsjobb via bemanningsföretag?
 
Äsch, vad synd.

Du skrev att du haft ett kul kundtjänstjobb. Borde det inte gå att få kundtjänst/reception/administrationsjobb via bemanningsföretag?

Jag försöker men de hänvisar bara till de annonser som kommer ut. Och allt som ligger ute har jag sökt.

@niphredil kanske det. Vad vet jag.
Jag har ju försökt få praktik, men ställena jag vill vara på tar inte emot praktikanter. Jag söker andra jobb men får inget. Jag vill inte ge upp mitt liv för ett jobb.
 
Ni kan väl flytta tillsammans till en annan ort där ni har en chans till ett stimulerande arbete båda två och ta djuren med er? Din partner kan ju inte tycka att det är acceptabelt att du vantrivs?

Vi flyttade precis, trivs jättebra med våra liv. Ser ingen anledning att bryta upp det för att jag inte trivs på ett vikariat som går ut om några månader
 
Fkassa finns vad jag vet, annars är det skralt om myndigheter. Tar de emot praktikanter då? (hur fan jag ska kunna finansiera en praktik..). Nåt folk söker de inte.

Först, hur vet du att de inte söker något folk? Har du frågat? Det tar massor med tid och resurser att rekrytera och det orkar man inte alltid hålla på med även om man skulle behöva. Att spontansöka kan vara lyckosamt!

Sen angående praktikplats. Jag jobbar på en sådan förvaltning du antagligen vill ha hon på (dock ej inom ditt område). Vi betalar våra praktikanter. Såklart. Undantaget praoelever i åk 8 och de som gör sin praktik som en del av sin utbildning och har CSN. Något annat vore ju jättemärkligt. Vem kan praktisera på heltid utan ersättning?

Annat tips. Finns det några universitet eller högskolor inom rimligt avstånd? Kolla upp om de har arbetsmarknadsmässor eller liknande. Åk dit med ditt cv i högsta hugg och prata med alla relevanta som ställer ut. Om inte annat för att utöka ditt nätverk.

Har lärosätet där du pluggade något alumninätverk? Sök på Facebook efter det och även om det finns Facebookgrupper för det yrket du vill jobba som. Finns i min bransch och där dyker det upp annonser mest hela tiden.
 
Vi flyttade precis, trivs jättebra med våra liv. Ser ingen anledning att bryta upp det för att jag inte trivs på ett vikariat som går ut om några månader
Men det är väl inte bara ditt vik nu som är problemet? Utan att det är svårt långsiktigt att få jobb på orten? Så fattade jag det.
 
Först, hur vet du att de inte söker något folk? Har du frågat? Det tar massor med tid och resurser att rekrytera och det orkar man inte alltid hålla på med även om man skulle behöva. Att spontansöka kan vara lyckosamt!

Sen angående praktikplats. Jag jobbar på en sådan förvaltning du antagligen vill ha hon på (dock ej inom ditt område). Vi betalar våra praktikanter. Såklart. Undantaget praoelever i åk 8 och de som gör sin praktik som en del av sin utbildning och har CSN. Något annat vore ju jättemärkligt. Vem kan praktisera på heltid utan ersättning?

Annat tips. Finns det några universitet eller högskolor inom rimligt avstånd? Kolla upp om de har arbetsmarknadsmässor eller liknande. Åk dit med ditt cv i högsta hugg och prata med alla relevanta som ställer ut. Om inte annat för att utöka ditt nätverk.

Har lärosätet där du pluggade något alumninätverk? Sök på Facebook efter det och även om det finns Facebookgrupper för det yrket du vill jobba som. Finns i min bransch och där dyker det upp annonser mest hela tiden.

Jag antog att det var samma för alla myndigheter, de måste lägga ut alla jobb. Men är det inte så ska jag som sagt ändå ringa på måndag.

Inget universitet/högskola i närheten. Ingen med "min profil" i varje fall.
Alumninätverket ger jag inte mycket för tyvärr..

Betald praktik vore ju guld.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Förlåt för att jag fullständigt spammar sönder Buke med mina jobbproblem, men eftersom jag inte får något gehör alls hos min handledare...
2 3
Svar
42
· Visningar
9 002
Senast: Tulip
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok För snart fyra år sedan började jag på mitt nuvarande jobb. Ett jobb som är ett av de två roligaste jag haft i hela mitt liv! Jag har...
Svar
2
· Visningar
1 172
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 723
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 190
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp