Vad gör jag sen?

Finns det någon kvällskurs eller onlinekurs i intervjuteknik? Tänker om det är där något litet "går snett". En kurs på några timmar kanske kan få dig ytterligare lite bättre och det kanske är det som behövs?
 
Finns det någon kvällskurs eller onlinekurs i intervjuteknik? Tänker om det är där något litet "går snett". En kurs på några timmar kanske kan få dig ytterligare lite bättre och det kanske är det som behövs?

AF har, för arbetslösa. Med andra ord får jag inte gå den.
Några privata tror jag inte det finns.

Alla jag fått återkoppling från säger att det är erfarenhet som är problemet. Jag hoppas väl att de är ärliga på den punkten.
 
Sen tror jag också att har man inte "rätt" utbildning/erfarenhet så är det ännu viktigare att man verkligen ligger på! Det går inte sitta hemma och skicka in ansökningar utan man måste ut och snacka, ringa, ringa en gång till, mingla, nätverka, utnyttja alla möjliga kontakter och ingångar, sälja in sig själv... om och om igen! Och om igen! Det ÄR jävligt jobbigt och tär på krafterna men det funkar verkligen!
Jag som ofta sitter på andra sidan i rekryteringsprocessen skriver under på det här. In och visa upp dig, ta med dig cv och lämna personligen. Även om dom inte söker ngn just då så kan det löna sig senare. Iaf jag spar alla ”spontancv’n” jag får in.
Vi närmar oss ju sommaren, med tillhörande behov av semestervikarier. Det är ju ett ypperligt tillfälle att få in en fot. Även om det mest är industrier i området så behöver ju även dessa firmor administratörer för att gå runt, jag råkar vara en sån. HELT utan adekvat utbildning ska tilläggas.

Är inte maskinoperatör bättre än städ?
Som maskinoperatör har man ju eoner av tid att plugga på om du känner att du mäktar med att plugga på distans. :)
 
AF har, för arbetslösa. Med andra ord får jag inte gå den.
Några privata tror jag inte det finns.

Alla jag fått återkoppling från säger att det är erfarenhet som är problemet. Jag hoppas väl att de är ärliga på den punkten.

Finns webbinarier på AF's hemsida också, finns en hel del som berör anställningsintervju, kroppspråk etc. Du kan kika på de gamla inspelade längst ner på sidan. https://www.arbetsformedlingen.se/F...bbinarier.html#/filtred?activitytype=6&page=1
 
Industri är bra pengar! Jobba ett halvår/år och sparar ihop så du har råd att plugga utan CSN?

Så finansierade jag mina första två år på universitetet så visst går det. Men mitt psyke dör av tristess..

Som maskinoperatör kan jag inte plugga. Antingen får jag stå vid band som montör eller passa maskiner som inte får stanna. Jag har jobbat i industrin så lite koll har jag.
 
Så finansierade jag mina första två år på universitetet så visst går det. Men mitt psyke dör av tristess..

Som maskinoperatör kan jag inte plugga. Antingen får jag stå vid band som montör eller passa maskiner som inte får stanna. Jag har jobbat i industrin så lite koll har jag.
Kan du inte "överleva" ett år om du vet att belöningen är att få utbilda dig till något du vill jobba med?
 
Kan du inte "överleva" ett år om du vet att belöningen är att få utbilda dig till något du vill jobba med?

Jag har gjort det två gånger tidigare med resultatet att jag nu sitter med ett jobb jag avskyr. Inte jättepepp på att göra det igen.
 
Jag antog att det var samma för alla myndigheter, de måste lägga ut alla jobb. Men är det inte så ska jag som sagt ändå ringa på måndag.

Inget universitet/högskola i närheten. Ingen med "min profil" i varje fall.
Alumninätverket ger jag inte mycket för tyvärr..

Betald praktik vore ju guld.

Ja alla tillsvidareanställningar måste annonseras, men det kan ju kanske vara aktuellt med projetanställning eller visstid? Sen kanske det även kan finnas privata aktörer där du kan jobba? Myndigheterna använder sig av konsulter rätt ofta...

Trist att det inte fanns något i närheten. Men även om man behöver resa ett par timmar kan det ju vara värt!
 
Ja alla tillsvidareanställningar måste annonseras, men det kan ju kanske vara aktuellt med projetanställning eller visstid? Sen kanske det även kan finnas privata aktörer där du kan jobba? Myndigheterna använder sig av konsulter rätt ofta...

Trist att det inte fanns något i närheten. Men även om man behöver resa ett par timmar kan det ju vara värt!

För mig är fritiden värd mer än arbetstiden så några timmars restid känns inte så lockande..

Ska kolla med alla myndigheter på rimligt avstånd om de söker folk.
 
Okej, jag hade förstått det som att det var svårt med jobb utanför industri- och vårdsektorn. Men om jag missförstått det och det enda bekymret är att du inte gillar ditt vikariat som snart tar slut är det ju super, då är det ju inga problem?

Nej problemet är Att jag inte vet vad jag ska göra sen. Det finns ingenting efter sista juni.
 
Jag har fått hjälp med CV av facket och vet att de även har hjälp med intervjuteknik, kan vara värt att kika på om du är medlem i något fackförbund.

Jag har haft möte med Trygghetsrådet via gamla jobbet. Vi hann bara ett möte innan jag fick städjobbet, så det hann inte ge så mycket. Mer än att hon tyckte cv och brev (ett exempel på brev) Såg bra ut.

Ska kolla om kommunal kan hjälpa på något sätt. Tack för tipset.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Förlåt för att jag fullständigt spammar sönder Buke med mina jobbproblem, men eftersom jag inte får något gehör alls hos min handledare...
2 3
Svar
42
· Visningar
9 054
Senast: Tulip
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok För snart fyra år sedan började jag på mitt nuvarande jobb. Ett jobb som är ett av de två roligaste jag haft i hela mitt liv! Jag har...
Svar
2
· Visningar
1 177
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 744
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 205
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp