Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu så adressflyttar jag hela familjen. Försöker klura ut hur man beställer sophämtning, för det har de senaste 11 åren inte varit någon sophämtning där.

Jag tycker det är skumt att internet godkänner utan att reagera att jag registrerar min sambos + vårt gemensamma barn flytt utan något godkännande från från honom men min 11 årige sons flytt kräver godkännande från hans pappa O_o
 
Regnigt och trist, svängde förbi lidl och köpte med mig apflestrudel. Ska mysa med te, strudel, knäkatt och något avsnitt av säsong två av Elementary - inte samma klass som Sherlock, men nu är jag igång och kan lika gärna se klart den.
 
Mmmm...det där lät gott!

Hur kommer det sig att efterrätter med alkoholklang på namnet alltid låter så goda? Är det dags att börja oroa sig :crazy:

Det är gott!!! Det är inget att oroa sig för om man inte har alkoholproblem förståss men då brukar jag inte servera den typen av desserter. Vill du kan jag lägga upp receptet på Tittar inn i ditt kök, det är inte så krångligt men en del vispande i olika skålar. Blir lite disk.
 
Vart ute i stallet, vi klarade oss någorlunda från regnet, blev mer blöt när jag skulle hämta skrället i hagen och fick gå runt hela jäkla hagen innan jag hittade dom :banghead:
Haft karlbesök för en gångs skull :angel: så nu är jag lite extra glad och hungrig :laugh: överväger att ta mig ut i regnet för att köpa kebab. Eller göra våfflor. Men kebab känns godare..
 
Försöker pyssla om mina händer som är alldeles sträva och småsåriga efter att ha fixat och sandpapprat med inredningen i det blivande gethuset.
 
Har faktiskt förberett mig inför morgondagen! :eek: Dotterns stallpåse är packad, med regnjacka, kläderna jag ska ha på festen imorrn är förberedda och jag har gjort iordning en flaska mjölk till jobbet - och satt lapp på ytterdörren så att jag inte ska glömma flaskan :D :up:
 
Ingen storm men pissregn :meh: Katterna INTE glada och givetvis sura på matte, vädret är ju mitt fel... :cautious:
Så är det. Dåligt väder är mattes fel. Om katten tjatar och tjatar och tjatar på matte så blir det nog bättre väder :up:

Men allt jobbigt i världen är inte mattes fel, som tur är. Mina katter kan inte tänka sig att det är matte stänger dörren mitt framför näsan på dem när de vill gå ut. Nej, då blir de misstänksamma mot dörren, påsen som står på golvet bredvid eller något annat i närheten.
 
Jag försöker komma på vad för klänning jag ska ha på lördagens bröllop. Det är ett litet litet bröllop och endast restaurangmiddag på kvällen. HJÄLP!
 
Dricker vin och äter ostbågar. Man måste se till att utnyttja tiden innan man börjar jobba även om jag hoppas att de ringer snart och säger att de är redo för en Dentaku.

Eftersom jag fortfarande hostar har jag tillbringat dagen inomhus i skydd för regnet och plågat hundarna med elakheter som platsliggning med kalvsylta på tassen.
 
Fick du godkänt på betyget? Frågar för att min mamma (som blev handarbetslärare) fick underkänt i syslöjd för att hon sydde för avancerat. Det var ett stående skämt i familjen att hon var nog den enda med underkänt som lyckades ta sig in på både seminariet och Märthaskolan och gå ut med högsta betyg och hedersomnämnande från MS. Som elev fick hon sy en eftermiddagsklänning till prinsessan Sibylla och en aftonklänning till drottning Louise. Det kan man kalla revanch.:D

Själv har jag just packat upp mina varor och upptäckt att jag glömde äggen och det var därför jag åkte till ICA:banghead:
Nä, underkänt fick jag inte. Minns dock inte om jag fick VG eller MVG. Gissar på att jag hade lite vettigare lärare än de din mamma råkade ut för. Helt vrickat att man ska få IG för att man syr "för avancerat"... :S
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 093
Senast: bettysmatte
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 238
Senast: Bulldoozer
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 332
Senast: Hazel
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 831
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp