Bukefalos 28 år!

Vad gör ni?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blä. Skulle vara vuxen och dricka kaffe svart på mötet. Är du dum i huvudet sa min kropp som inte gillade den koncentrerade mängden koffein så nu är jag darrig och lite illamående. Toppen, verkligen. :down:
 
Idag har jag löshoppat min lite osäkra kallblodstravare på 5 år. Köpte honom i april och ännu har vi bara jobbat på att lära känna varandra.
Han var så söt. Satte ett enkelt hinder på båda långsidorna. När jag smackade hoppade han båda hindren och kom sen in till mig i mitten för en godisbit :love:
 
Grubblar lite på att jag var både otaktisk och osmidig på jobbet igår (och exakt hur osmidigt det var gick inte upp för mig förrän idag). Personen som troligen blev mest påverkad av det har nu semester ett antal veckor, och sen har jag semester och jag vet inte om det är värt att ta upp det när vi ses igen.

Det är egentligen ingen jättegrej och kommer nog inte bli något mer av det, om jag släpper det själv. Kan jag det?
 
Blä. Skulle vara vuxen och dricka kaffe svart på mötet. Är du dum i huvudet sa min kropp som inte gillade den koncentrerade mängden koffein så nu är jag darrig och lite illamående. Toppen, verkligen. :down:

:eek:

Är man bara vuxen om kaffet är svart? :cautious:

Då är jag en riktig barnunge, som bara dricker vaniljlatte med typ 30% kaffe i, resten mjölk och vaniljsyrup :D

Så dagens läxa till dig - behåll barnasinnet och sluta dricka svart kaffe :up:
 
Just nu sitter jag såhär :confused: och kikar på mitt första lönebesked som kom med posten igår :bump: Men fattar ingenting?

Tycker dom dragit lite skatt men med en uträkning på nätet så ska det stämma så jag känner mig dum i huvudet och vill inte åka på en skattesmäll nästa år :arghh:

Jag och siffror funkar verkligen inte ihop.
Och skatteverkets hemsida är enbart gjord för folk som kan räkna, inte någon med dyskalkyli :(
 
Just nu sitter jag såhär :confused: och kikar på mitt första lönebesked som kom med posten igår :bump: Men fattar ingenting?

Tycker dom dragit lite skatt men med en uträkning på nätet så ska det stämma så jag känner mig dum i huvudet och vill inte åka på en skattesmäll nästa år :arghh:

Jag och siffror funkar verkligen inte ihop.
Och skatteverkets hemsida är enbart gjord för folk som kan räkna, inte någon med dyskalkyli :(
Prata med den som har hand om lönen på ditt jobb! Jag tyckte att de drog lite skatt på mina pengar, men det visade sig tillslut att jag fick tillbaka på skatten ändå.
 
Prata med den som har hand om lönen på ditt jobb! Jag tyckte att de drog lite skatt på mina pengar, men det visade sig tillslut att jag fick tillbaka på skatten ändå.

Jag pratade med min chef idag och sa att jag tyckte dom drog lite skatt men enligt henne så gjorde dom inte det. Så jag skulle få en lapp att skriva under innan dom skickar ut lönen om att jag frivilligt vill betala mer skatt.
Så därför känner jag mig dum i huvudet.
När det gäller siffror så får allt gärna stämma från början för jag fattar ändå inget av det.

Jag brukar alltid få tillbaka på skatten och vill fortsätta ha det så.
Så får väl kolla upp hur man betalar mer skatt själv. Vet att man ska kunna betala in mer själv.
 
Jag pratade med min chef idag och sa att jag tyckte dom drog lite skatt men enligt henne så gjorde dom inte det. Så jag skulle få en lapp att skriva under innan dom skickar ut lönen om att jag frivilligt vill betala mer skatt.
Så därför känner jag mig dum i huvudet.
När det gäller siffror så får allt gärna stämma från början för jag fattar ändå inget av det.

Jag brukar alltid få tillbaka på skatten och vill fortsätta ha det så.
Så får väl kolla upp hur man betalar mer skatt själv. Vet att man ska kunna betala in mer själv.
Du kan ju alltid fråga om de kan dra mer skatt.
 
Jag sitter och svär för mig själv då jag precis varit så urbota dum att jag tryckte i ett SIM-kort i min nya "reserv-telefon" när jag skulle fixa inställningarna, och därmed omgående avaktiverade min ordinarie telefons SIM-kort (som såklart är en storlek mindre så jag kan inte flytta kortet). Och därför måste jag åka till telefonbutiken imorgon och skaffa nytt SIM-kort. Är huvudet dumt får mooi lida....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har haft några vänner genom åren som ägnar sig åt att ställa in, avboka eller omboka träffar, ibland med kort varsel. Jag funderar...
14 15 16
Svar
313
· Visningar
10 962
Senast: Saeta
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 825
Fordon Min bil ska få ny startmotor, förhoppningsvis på fredag om den hinner fram. Men om den inte hinner, finns det nått sätt jag ändå kan få...
2
Svar
24
· Visningar
1 654
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
589
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp