Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och väntar på att min b12-injektion ska börja verka, helt sjukt hur dåligt jag mår när jag är låg! Fick även veta att jag antagligen är "godkänd" för att få järn intravenöst, läkaren ska ringa den 5 juni och bekräfta, så då ska jag testa få det via dropp!

Hoppas du får det för det gör verkligen skillnad! Jag hade ju problem innan min medicinering fungerade som den ska och det var fantastiskt hur mycket det där järnet gjorde. Ordentliga blödningar i tarmen kombinerat med en sjukdom som försämrar upptaget av B12 är liksom ingen bra kombination... :meh:
 
Hoppas du får det för det gör verkligen skillnad! Jag hade ju problem innan min medicinering fungerade som den ska och det var fantastiskt hur mycket det där järnet gjorde. Ordentliga blödningar i tarmen kombinerat med en sjukdom som försämrar upptaget av B12 är liksom ingen bra kombination... :meh:
Blodvärde - det är grejor det! :up:
Tjohoo så pigg jag blev när jag fick normala värden.:)
Jag har lågt blodtryck och dåliga värden i princip allt som mäts förutom typ folsyra där jag har alldeles för höga (borde egentligen inte ta multivitamin-tabletter pga detta, men då får jag ju ta tusen andra "små" tabletter). Önskar att man kunde få injicerat en vitaminmix just efter ens egna behov ^^

För att citera en av mina sköterskor för ett par år sedan just kring mina dåliga blodvärden; "nästa mens, allt borta, inte bra" på underbar "förortssvenska", hon var så hysteriskt rolig!
 
Jag har lågt blodtryck och dåliga värden i princip allt som mäts förutom typ folsyra där jag har alldeles för höga (borde egentligen inte ta multivitamin-tabletter pga detta, men då får jag ju ta tusen andra "små" tabletter). Önskar att man kunde få injicerat en vitaminmix just efter ens egna behov ^^

För att citera en av mina sköterskor för ett par år sedan just kring mina dåliga blodvärden; "nästa mens, allt borta, inte bra" på underbar "förortssvenska", hon var så hysteriskt rolig!

Jag tar inte multivitaminer av det skälet. Upptäcker min läkare någon mer brist får det bli separat piller för det, jag är inte så förtjust i att ta tabletter om de verkligen inte behövs. Ett piller mer eller mindre i min dosett gör inget... :cautious:
 
Jag gick hemifrån i morse utan mobil. Den sitter kvar med laddaren i.
Så fick lite panik när jag insåg det- fick upp bilder av artiklar jag läst med mobiler som börjat brinna. Dröjer några timmar innan jag kommer hem... Men mobilen ligger i alla fall på köksbänken som är av sten.... så i alla fall inte textilier...
Yay! Huset stod kvar...
Nä skämt åsido var jag inte så orolig.. men lite störigt var det.
 
Jag tar inte multivitaminer av det skälet. Upptäcker min läkare någon mer brist får det bli separat piller för det, jag är inte så förtjust i att ta tabletter om de verkligen inte behövs. Ett piller mer eller mindre i min dosett gör inget... :cautious:
Jag mår fysiskt illa av att ta tabletter så jag vill helst inte ta fler än nödvändigt. Tyvärr är multi ett nödvändigt ont för mig då jag ändå har så pass dåliga grundvärden.
 
Svettigt värre att försöka fånga in så många gråsuggor som möjligt idag på fm.
Fick inte tag i alla, det är en omöjlighet. Tog de jag fick tag på till Herpers Choise. Bytte in dem mot mossa till baljan. Är välkommen tillbaka med flera. Lär ta ca 3 månader innan de är lika många igen.. O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska åka med Viking Line. Det är första gången jag reser utomlands i vuxen ålder och jag reser ensam (med hundarna). Jag planerar...
Svar
11
· Visningar
1 264
Senast: Amha
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
448
Senast: Jeps
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
307
Senast: Törnrosa
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 703
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp