Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
30175

Fryser!
 
När jag skulle starta min nya mobil i morse så var den död :rage:
Nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli 9:45 så att jag kan åka till Elgiganten och placera den i pannan på någon. Till dess får jag använda min gamla där det fortfarande sipprar ut dassvatten ur sprickorna. Den gamla rackarn funkar trots alla missöden men den nya höll i 2 dagar :mad:
 
Är sen till jobbet för att jag dels drack vin tills jag kräktes inatt men sen också blev tvungen att rädda två änder ur en trafikerad korsning på väg till jobbet. Fick kasta små smulor av min frukostmacka så att de följde efter och den ena hade ett skadat ben så det tog sjukt lång tid. I regnet. Bakis. Bra morgon osv.

(Och ja, jag vet att man inte ska mata änder med bröd men nu var det inte läge att tänka på näringsinnehåll)
 
Och om inte de andra tipsen skulle funka så spensalva! (Alltså till kor. Finns på granngården) Min pappa har alltid haft extrema hälsprickor men nu är hans fötter jättefina. Han svär vid den salvan och han var verkligen provat ALLT.
Jag har inte lika mycket problem (än) men gillar Helosans fotsalva.

Spensalva är suveränt, när jag jobbade med kor köpte vi en till korna och en till oss koskötare :D Mina händer har aldrig varit så mjuka tror jag :up:
 
Nervös..

Ska ha utvecklingssamtal med chefen idag. Det enda jag kan tänka är shit, shit, shit vad har jag gjort för fel nu??

För så fungerade det på mina förra arbeten. Hade man möte med chefen då var det för att man gjort fel och fick en åthutning.

Vilket är helt fel jag har världens bästa chef/chefer och det är är något bra men shit, shit, shit, lixom :nailbiting:
 
Är sen till jobbet för att jag dels drack vin tills jag kräktes inatt men sen också blev tvungen att rädda två änder ur en trafikerad korsning på väg till jobbet. Fick kasta små smulor av min frukostmacka så att de följde efter och den ena hade ett skadat ben så det tog sjukt lång tid. I regnet. Bakis. Bra morgon osv.

(Och ja, jag vet att man inte ska mata änder med bröd men nu var det inte läge att tänka på näringsinnehåll)

Vad gulligt av dig att rädda dem!
Ett tidsbesparande tips är att lyfta dem nästa gång, om du kommer så nära :) Änder är snälla fåglar att lyfta och nyps extremt sällan.
 
Elgiganten var supermedgörliga :o
Har galet dåliga erfarenheter av returer därifrån innan men nu klev jag ut genom dörren med en ny mobil från en trevlig karl på 15 min :)

Nu väntar bara allt krångel med att flytta in i den. Appar, inloggningar, bankid mm :arghh:
 
Elgiganten var supermedgörliga :o
Har galet dåliga erfarenheter av returer därifrån innan men nu klev jag ut genom dörren med en ny mobil från en trevlig karl på 15 min :)

Nu väntar bara allt krångel med att flytta in i den. Appar, inloggningar, bankid mm :arghh:
Sånt är så jobbigt. Man kliver in fulladdad med regler, lagtext, ARN-beslut och passiv aggressivitet - och så säger de Javisst, den byter vi, innan man hunnit börja. :D
 
Är sen till jobbet för att jag dels drack vin tills jag kräktes inatt men sen också blev tvungen att rädda två änder ur en trafikerad korsning på väg till jobbet. Fick kasta små smulor av min frukostmacka så att de följde efter och den ena hade ett skadat ben så det tog sjukt lång tid. I regnet. Bakis. Bra morgon osv.

(Och ja, jag vet att man inte ska mata änder med bröd men nu var det inte läge att tänka på näringsinnehåll)

Har du firat eller krisat?
 
Vad gulligt av dig att rädda dem!
Ett tidsbesparande tips är att lyfta dem nästa gång, om du kommer så nära :) Änder är snälla fåglar att lyfta och nyps extremt sällan.

Tack för tips! Funderade på det först, men sen när det var två dessutom så verkade det bökigt. Bra att veta att de ofta är snälla! Hoppas de klarade sig fint! Orkade inte kasta bröd hela vägen ner till vattnet men fick bort dem från den värsta trafiken iaf.

Har du firat eller krisat?

Firat! Har dock en kollega som har en tendens att fylla på ens glas i en rasande fart och mitt omdöme om det är vettigt att dricka upp vinet eller inte tenderar att dala i linje med antal glas.
 
Fick precis ett mail från valberedningen att jag blivit invald i styrelsen. Uppenbarligen har ingen sett nattens instagram-story-flöde :rofl:
Positivt är att jag faktiskt mår oväntat bra, har dock tappat rösten men men en ska ju inte ha för höga krav efter en sån här afton kanske :p
 
Vi ska grilla till lunch :d Sambo äter dock chvarci (serbisk fläsksvål) till ”förrätt” så det luktar död apa i hela huset! Jag spyyyr :yuck:
Han försöker alltid få mig att smaka för han tror att jag kommer börja gilla det men alltså jag kan verkligen inte! Blääää!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska åka med Viking Line. Det är första gången jag reser utomlands i vuxen ålder och jag reser ensam (med hundarna). Jag planerar...
Svar
11
· Visningar
1 281
Senast: Amha
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
476
Senast: Jeps
·
Kultur Bara tre veckor kvar nu! Vilka ska gå på Taylor Swift utöver dottern och jag och så @Fiorano ? :) vi går N3 och sutter på sektion 112...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 799
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
313
Senast: Törnrosa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp