Bukefalos 28 år!

Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Övertalade dottern att hjälpa mig att mäta mitt blodsocker. Jag är så nålrädd och att sticka mig själv känns svår. Tyvärr låg värdet alldeles för högt. Dottern utbildar sig inom sjukvård och diabetessköterskan på mottagningen sa att jag måste boka ett läkarbesök och prata om mina värden. Vilket innebär fler blodprov. Dottern är inte så pigg på att sticka mig heller trots att hon jobbar med sådant dagligen. Igår berättade hon stolt att hon stuckit 10 personer och lyckats samla ihop 5 rör på flera utan problem.
 
Hade en ny kund som hörde av sig och var orolig för att häst tappat energi vid foderbyte till vårt. Kunden hade inte följt instruktionerna för övergång utan hade blixtbytt och inte över 3 v enligt plan. Så jag bad kunden vänta ut det ett tag iom att jag tror fodret är rätt för den. Vi satte in en kur magmedel iom den snabba övergången.
Idag ringde hon och meddelade att en av landslagstränarna under träning undrat vad fasen hon gjort med hästarna. De var ju så ridbara och trevliga i humöret. Så nu skulle ett helt gäng där beställa saker!
Kul! Speciellt iom att det startade lite tveksamt. Blev lite nervös när jag såg vem som ringde först. 😂
 
Köpte dyr mudcake på espressohouse. Många kalorier. Inte såvärst god, hård konsistens. Skulle tagit hasselnötskakan istället. Tåget rullar på i alla fall. Längtar hem nu.
 
Dödstrött trots att jag sovit en stund på eftermiddagen. Denna förkylning knäcker mig. Ska släpa mig ut en sväng i solen med hundarna och hoppas det får mig att kvickna till.
 
Kollar på konstiga mat-videor på youtube. Någon som druckit äggkaffe? Tydligen dricker svenskamerikanerna det och säger att det är svenskt..? Man kokar kaffe blandat med ägg för att allt smuts i kaffet ska fastna i äggets protein och ta bort all bitterhet ut kaffet. :confused: Aldrig hört talas om! Men funderar på att testa nu.

Och kanske ska göra lite våfflor till kvällsfika pga MUMS!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska åka med Viking Line. Det är första gången jag reser utomlands i vuxen ålder och jag reser ensam (med hundarna). Jag planerar...
Svar
11
· Visningar
1 290
Senast: Amha
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
528
Senast: Jeps
·
Kultur Bara tre veckor kvar nu! Vilka ska gå på Taylor Swift utöver dottern och jag och så @Fiorano ? :) vi går N3 och sutter på sektion 112...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
5 469
Senast: AI62
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
317
Senast: Törnrosa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp