Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är proppmätt men ligger på en solstol och dricker rött med chips till. Vindstilla o h så vackert :love:
De sista gästerna for redan utom en men han räknas inte.
Ska skifta hage på några hästar och ta ut två som stått inne och ta in några bara som inte går ute nattetid men resten, de flesta får gå ute och det känns rätt skönt faktiskt.
Funderar på att spela ett parti yatzy
 
Hittade ett hus till salu i grannskapet. Lagom för avkomman.
Ligger fint och ser fräscht ut på de bilder som finns.

Misstänkt billigt dock och mäklarannonsen saknar massor av bilder. Huset är besiktat men det finns inga uppgifter om driftskostnad, inga uppgifter om avloppets ålder eller om vattentillgången (grävd brunn eftersom brunnen inte finns i SGUs lista)

Men som sagt billigt. Mindre än hälften av vad motsvarande hus har sålts för. Man blir nyfiken och googlar vidare....
 
Jag förtjänar inte en så underbar man som jag har :love:

Jag har smackat in mig i väggen några gånger under våren och har varit på väg att kollapsa totalt flera gånger, senast idag innan jag skulle köra hem. Hans order inför imorgon var att jag skiter i allt, går ut i trädgården med en kasse cider och sätter igång med plantering :love: Han tyckte jag behövde nollställa mig och han har helt rätt.
 
Har haft en riktigt produktiv dag! Först tog jag sovmorgon och latade mig med P3 dokumentär hela förmiddagen, sen käkade jag lunch och därefter har jag hunnit kasta allt som behövde kastas i förrådet samt en fåtölj från lägenheten, skrivit lite på uppsatsen, skrivit klart ett annat dokument, åkt och handlat, lagat middag... Helt okej ledig dag!
 
Vädrar ordentligt i sovrummet. Nu SKA det bli så svalt att vi kan sova här... (och ja, jag stänger innan jag somnar, annars får vi garanterat oönskat besök)
20190606_224443.jpg
 
Jobb igen då. Skönt med en ledig dag mitt i veckan men nu känns det bra konstigt att gå till jobbet. Jaja jag är själv idag så det är ju skönt. Riktigt skönt till och med.
 
Jag förtjänar inte en så underbar man som jag har :love:

Jag har smackat in mig i väggen några gånger under våren och har varit på väg att kollapsa totalt flera gånger, senast idag innan jag skulle köra hem. Hans order inför imorgon var att jag skiter i allt, går ut i trädgården med en kasse cider och sätter igång med plantering :love: Han tyckte jag behövde nollställa mig och han har helt rätt.
håll hårt i din man ocg du förtjänar honom!
 
Har precis ätit frukost och är egentligen klar att ge mig av till jobbet, men cyklar jag nu så är jag framme 25 minuter innan jag börjar och det känns lite överdrivet... Vet dock inte riktigt vad jag ska roa mig med här hemma tills det är dags att sticka :cautious:
 
Ett tips: ge katten ett ordentligt mål mat innan du går och lägger dig, gärna blötmat. Sedan en liten frukost. Ingen mer mat än de två målen. Funkar på våra, de däckar inför natten då :angel:

Det får han och det blir liiite bättre då. Men han är van utekatt och brukar gå ut på kvällen. Nu har vi flyttat och han får vara inne ett tag tills vi bott in oss.
Men det är ett herrans jamande och mattknycklande under ett par timmar på natten :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 082
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
603
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 905
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp