Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi överlevde midsommarfirandet trots allt, endast med ett mindre tjafs om när efterrätten skulle serveras (en strid som sambon och jag vann).

Däremot var jag ganska lättprovocerad och orkade inte riktigt stå emot när hon malde på om att hon är den största miljökämpen, den största feministen, den mesta djurvännen och i övrigt bäst på allt (till och med bäst på att uttala ”Sarah Bernard”) och att hon har haft samma sopskyffel sedan 1977. Att hon årligen flyger till olika resmål, senast för ett par veckor sedan, lämnar henne dock helt obefläckad ”eftersom hon klimatkompenserar”.
 
Fortfarande sliten efter midsommar. Min kropp är tydligen inte helt med på noterna när den ska vara vaken till halv två och dessutom dricka halvannan flaska vin.... :D

Begränsar dagens övningar till att gräva ner rosor, plantera chili i växttunneln och rensa ogräs.
Med andra ord endast meditativa arbetsuppgifter.
 
Vem var det som kom i galopp från nya grönbetet idag?

20190623_123200.jpg

:love:
 
Är så himla låg. Konflikten med dottern tar all kraft. Sen är jag less på chefen och jobbet men jag ser ingen utväg, ingen genomförbar lösning mer än att få ett annat jobb. Min konstiga vän som jag brytit med flera gånger nu tar också energi. Hon tipsade mig om jobbet eftersom hon är kk med chefen. Och mot bättre vetande gick jag återigen med på att träffa henne eftersom chefen vill det. Jag blir bara ledsen på henne. Hon tjatar om att hon ska belönas eftersom hon tipsade mig om jobbet. Jag har bjudit henne på resturangmiddag 3 gånger nu och nu är det slut med det. Från början begärde hon att jag skulle bjuda henne på en Sverige semester! Det var så galet så jag kunde inte tro att hon sa det på allvar. Men hon menade det.
 
Ligger i soffan med förkylningen from hell och nu verkar rösten vilja ge upp också :rage:
Skulle haft en mysdag med familjen på parken zoo och titta på babblarna, de fick åka utan mig :down:
Såg fram emot att jobba imorgon efter ledigheten, hoppas bara kroppen orkar!
 
Mockat hälften av hagen (skottkärran gick sönder) och motionerat ponny.

När jag kommer hem ska jag städa till kaninerna och efter det göra matlådor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 086
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
603
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 934
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp