Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
alltså....

Nu måste jag bli bättre på att stänga barngrinden ordentligt. Tidigare har det räckt med att bara låta den vila igen så den ser lite stängd ut. Hunden min har kommit på hur man öppnar. Jag kikade på när hon gjorde det och tänkte hon får väl ta sig en kik det är så lugnt här ändå. Sen hörde jag prasslandet....

Hon har alltså gått ut i köket och höll glatt på att mumsa i sig kollegans vaniljrån som han haft med :o På KÖKSBORDET! Inga skyldga miner utan bara hej matte kolla vad jag hittade? :D

SÅ imorogn måste jag köpa nya kakor till kollegan.

Happy monday
 
Jag har "måndag".
Eller ja, detta är konstanta läget nu. Går på adrenalin och vilja typ. Inte ätit lunch än och inte ens druckit kaffe. Sjukt mycket att göra och INGENTING funkar.
Ska snart ringa ett telefonsamtal som garanterat kommer innebära endast en lång utskällning.

Ikväll kommer det ca 30(!) paket från Ikea. Ser nästan fram emot att få skruva detta.
stressed-woman-at-work.jpg
 
Jag förbereder middagen. Ska alltså bjuda den ungdomliga grannen. Hon har inget porslin. Hon erkände även igår att hon har heller aldrig någonsin rengjort ett luddfilter (bara så att ni förstår nivån ;) ). Min plan är att bli den snälla tant-grannen så att jag ska slippa ringa störningsjouren. En kan ju hoppas att planen går i lås 😅
 
Jag förbereder middagen. Ska alltså bjuda den ungdomliga grannen. Hon har inget porslin. Hon erkände även igår att hon har heller aldrig någonsin rengjort ett luddfilter (bara så att ni förstår nivån ;) ). Min plan är att bli den snälla tant-grannen så att jag ska slippa ringa störningsjouren. En kan ju hoppas att planen går i lås 😅
app app app
Passa dig så du inte blir den snälla extramamman.

Luddfilterinfo gjorde mig helt förvissad om att du har ett jättejobb framför dig...….
 
Slår nya rekord i hushållning. Idag har jag sytt 4 örngott av ett gammalt lakan pga får panik av att bädda med örngott som inte matchar (vi har två kuddar var). Istället för att åka iväg och köpa dyrt så redde god husfru sig själv!

Ännu en spik i kistan för att jag ska få bli hemmafru istället för att börja jobba igen när sjukskrivningen går ut :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 086
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
603
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 937
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Fototråd del II
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp