Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Btw är jag fånig som är lite ledsen över att Zlatan avslutar sin karriär? Trots att jag nog tyckt att han borde gjort det för några år sen. Jag har nån form av fotbollscrush på honom och tycker nog att han är en av top10 i världen någonsin
Nej det är du inte.
Själv tycker jag att det är så skönt!
 
Dricker kaffe och förundras över hur lätt man kör vilse i Göteborg efter besök på Liseberg. Hem kom vi men via E6 och inte E20 efter en hel del hjälp av min exman att hitta ut från Göteborg. Nästa gång får INTE två 18åringar ställa in min gps för de missförstod/eller inte lyssnade på vilken väg jag ville ha (och kan) :meh:
 
Stack iväg tidigt till mataffären idag. Hoppades tyst för mig själv på att hitta någon tårta eller annat gott bakverk till nedsatt pris eftersom det "behövs" idag, gärna något med mycket grädde eller åtminstone lite marsipan.

Gick raka vägen till kylen för nedsatt pris/kort datum och vad finns där? Jo, EN prinsessbakelse till halva priset! :banana: Eller ja, vet inte om "bakelse" är rätt ord, men... inte en vanlig rund tårta utan mer avlång som en rulltårta, och den var stor! Och eftersom den bakades igår lär den vara som godast ikväll efter att jag jobbat :d
 
Har hittat en annons på en Dyson Airwrap för 2500. Men jag är rädd för att bli lurad :cautious: Vill ju gärna ha den.
Tänker förstås hämta den och kräva att hon visar att den funkar, men hur vet man?
 
Gick raka vägen till kylen för nedsatt pris/kort datum och vad finns där? Jo, EN prinsessbakelse till halva priset! :banana: Eller ja, vet inte om "bakelse" är rätt ord, men... inte en vanlig rund tårta utan mer avlång som en rulltårta, och den var stor! Och eftersom den bakades igår lär den vara som godast ikväll efter att jag jobbat :d
stubbe brukar de kallas för här.. grattis i efterskott..
 
Btw är jag fånig som är lite ledsen över att Zlatan avslutar sin karriär? Trots att jag nog tyckt att han borde gjort det för några år sen. Jag har nån form av fotbollscrush på honom och tycker nog att han är en av top10 i världen någonsin
Vilken gigant det är! Men jag kan också förstå att han inte slutade tidigare. Att ha spelat hela livet, leva det livet med extrema inrutade scheman och i sådana extrema sammanhang, det är säkerligen inte "bara att sluta". Hela identiteten, livet osv förändras ju och med tanke på hur många som är trygghetsknarkare generellt (mår dåligt men vill inte byta jobb, bostad, göra nån förändring osv) så är det säkerligen stort steg att ta. Och sen tror jag inte han ville sluta skadad, det hade varit ett misslyckande och därför spelade han lite lite nu senast. Så hade jag iallafall jag resonerat :D

Men det var fantastiskt att se matcherna live i Portugal 2004, speciellt mot Italien. Vilken klack...
 
Vi borde åka till återvinningen idag, med bland annat gamla spisen. Borde... 😬
Det är lite dammigt här också så det hade inte skadat att damma också...

Förutom det tråkiga så ska jag göra pastasallad idag... :) Och fortsätta min släktforskningsresa. Och förmodligen hämta en reserverad bok på biblioteket. Och kanske fortsätta titta på en serie som är sådär lite lagom lättsam... :)
 
Kaffe
Sitter i morgonmöte med teamet för det är mysigt.

Ska sedan åka och packa ner det sista från mitt rum idag, och bli helt klar där.
Så kan jag fokusera på att packa upp och rensa i vår lägenhet sen :love:
 
Inväntar att hc ska pingla och förhoppningsvis får jag en tid och en hästkur mot bakteriehelvetet som partajar järnet i mina lungor :cautious:
Nope, nån tid finns inte förrän tidigast onsdag och nya lungslemsprover ska tas innan något sätts in, så kanske -med tur- får jag penicillin nästa vecka, trots att jag fick avbryta förra penicillinkuren och då inte var symptomfri och symptomen som eskalerat sen avslutet är exakt identiska :banghead:
Lär alltså hosta deciliterervis med slem igen innan jag får penicillin :wtf::meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
59 60 61
Svar
1 210
· Visningar
34 675
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: em76
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 554
Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 983
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp