Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
I gar (det ar mitt i natten nu🙄) fick jag tipset att anvanda en virknal for att "fiska upp" karnan ur korsbaren. 😳 Det gick. Men jag skulle fa agna den narmaste veckan at att karna ur korsbar, sa den tekniken utgar.
När jag tillbringade ett år i Frankrike efter studenten stötte jag på en kvinna som kärnade ur hallon till sin vuxne son(!), han tyckte inte om att dom fastnade i tänderna. :cautious:
Hon använde en virknål vill jag minnas, och säkert eoner av tid..
 
Lagar mat. Eller ja, väntar på att pommes ska bli klara.

Varit i kyrkan och fikat. Det var gott. Ville strosa runt och kolla lite i omgivningarna men maken hade ont och ville hem. Fattar inte varför han inte blir bra! Har käkat ibuprofen i över två veckor.. Läkaren låter honom inte ens boka en tid..
 
Min pappa fyller jämnt idag. Som vanligt har han flytt långt ut i skärgården för att slippa firas.
Jag har då alltså istället sett till att hans sambo kör hit honom och inte säger var de ska och varför. Det ska låtsas som de har en annan plan till ngt i närheten. Och så kommer hans syster och 2 av mina kusiner. Det bör bli ett lite mer lagom firande som han kommer uppskatta.
Faster ville göra och ta med sig pitepalt. Men visst, pappa älskar det och gör det ju inte själv. Så det får bli lite annorlunda käk. 😉
 
Har nu vaknat for dagen ... Kaffet ar till halften uppdruckit redan och jag har nog slutat att klippa med ogonen efter att jag fick den har bilden av min Kompis i Californien. Den ar tagen pa en vanlig vag efter "Ridgecrest jordbavningen" som var 7.1 forra veckan. Den hade lika mycket energi som 45 atombomber av samma karaktar som traffade Hiroshima.

Jag har kort den vagen genom Mojave oknen flera ganger ... helt galet. 😳

66652432_10157341140317902_1934637592934875136_n.jpg
 
Visst ja, jag gjorde ju "forsta" uppkorningen pa 5+ timmar, inklusive check av buss, i gar for skolbuss/lastbils kort (skolbuss har en hel massa extra regler som ingen annan har) jag hade redan klarat skriftliga prov pa over 250 fragor med 4 fel.
Jag skulle ha gjort en foljd uppkorning nasta vecka men da jag hade over 95% correct pa alla fragor, allt om luft bromsar 100% korrekt, och och inga papekanden pa korningen sa blev jag godkand direkt. :bump:

Dessutom overtalade nagra mig att kora en "short bus" med handikappade barn istallet for som jag tankt mig att vara vikarie :cautious: och jobba med skolbussandet lite nar jag kanner for det.
Det har handlar om nagot barn i rullstol och ett par svart autistiska barn, samt en handfull andra som de har svart att hitta chauffor till da de har barnen ar lite speciella. Min bakgrund som larare (nagra ar i special ed, och ett par klasser for det innan jag bytte riktning pa min "mid life masters") gjorde att hon som ar ansvarig for att de har barnen kommer till och fran skolan fragade om det skulle hjalpa om hon stallde sig pa kna och fragade ... gjorde att jag accepterade.
Sjalva jobbet ar inte sa betungande, man kor runt och hamtar barn pa morgonen och lamnar dem pa lite olika skolor ... det tar normalt runt 2-3 timmar och sedan kor man den motsatta strackan tillbaka, hamtar pa skolor och lamnar hemma. Jag har alltsa flera timmar mitt pa dagen att jobba med hundar sa det blir bra tror jag.

Tank jag som borjade bara for att fa mitt kommersiella korkort gratis, faktiskt fick betalt medan jag tog det. Lonen ar bra med tanke pa arbetet och tiderna, det betalar straxt over 160 kr timman ... och man kan jobba nastan sa mycket, eller lite, som man vill. Om man inte som jag :angel: tar en speciell rutt och darfor kan jobba mer, men inte mindre. O_o
 
Och det åskar...och regnar....och åskar....och regnar....
Kan vi ha en hel dag utan åska imorgon så vore jag tacksam - eller i alla fall en eftermiddag. Hade varit spännande att kunna se laghoppningen på TV imorgon eftermiddag :) !
 
Jag är lite irriterad över att jag har sällskap. Det är en man med en stor van som gör något i skogen. Jag vill att han ska försvinna, men det han gör tycks ta tid. Jag funderar på att flytta på mig till något annat ställe.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 361
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 200
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 069
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 256
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp