Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kantband på det här och så är det bara krimskramset kvar på överdelen. :D
 

Bifogade filer

  • 7FB3646A-FD27-4F7D-9611-86C49F3A6880.jpeg
    7FB3646A-FD27-4F7D-9611-86C49F3A6880.jpeg
    170,8 KB · Visningar: 90
Svarat på en del annonssvar på ponnyn jag har till salu. Blir ledsen när folk vill pruta. Ärligt, vad får man ens för 8000:- idag? Inte mycket. Ändå kommer svar från personer som vill ge max 5000:-.
 
Problemet ar inte att jag inte kan fa Svenska bokstaver pa mitt tangentbord. Problemet ar att min hjarna inte switchar sa enkelt och jag inte kan byta mellan tangentbord sa enkelt. Jag har forsokt och det slutade med att jag varken kunde skriva pa Engelska eller Svenska da mina fingrar inte hittade ratt bokstav/tecken och jag plotsligt inte kunde stava, ALLS, pa Engelska heller.
Da och da letar jag modosamt fram mina å, ä, och ö ... men det tar tid och jag "typar" ganska fort och tittar inte alls pa tangentbordet sa det blir sa himla svart och modosamt. Dessutom tror jag att det skulle gora att det synns annu mer hur daligt jag verkligen stavar numera. :cautious:

I gar (det ar mitt i natten nu🙄) fick jag tipset att anvanda en virknal for att "fiska upp" karnan ur korsbaren. 😳 Det gick. Men jag skulle fa agna den narmaste veckan at att karna ur korsbar, sa den tekniken utgar.

Jag använder en hårnål. Funkar super!
 
Medan vi pratar om sadant har ... vi har fortfarande billiga appelsiner (det borjar tidigt pa vintern med apelsiner fran sodra Californien. Sedan kommer huvudskorden lite senare i Norra Californien, och vi har fortfarande (uppenbarligen da de fortfarande star efter vagarna och saljer har runt oss) tillrackligt stora skordar har runt omkring for att de ska behova "salja ut".

SA ... marmelad. Nagon med ett bra recept pa apelsin marmelad som inte blir for beskt?
 
Jaha, där spillde maken kaffe i soffan. Har väntat på detta länge, han halvligger och dricker kaffet.. Suck.

Trist väder idag. Vi ska ner till hembygdsgården och äta våfflor i eftermiddag, annars inget planerat.

Imorgon kommer makens jobbiga kompis hit :yuck:
Jag tänker höra med chefen om jag kan jobba över :angel:
 
Jag skulle bara gå ner till ridhuset för att leta efter öronsnäckan för en timme sedan och eftersom jag är ledig nu på förmiddagen gick jag ner lite snabbt i rosa velourbyxor, långt nattlinne instoppad i dessa så rumpan ser alldeles knölig ut, nött tjocktröja och foppatofflor. Rufsigt hår och inte druckit kaffe innan.
Och såklart möter jag tre ryttare från en gård i närheten som vill prata. Innan jag hinner in igen kommer dessutom en från mitt stallet med sin familj.

Och jag har fortfarande inte hittat snäckan...
Fantastisk start på dagen :arghh:
 
Sitter i skuggan och återhämtar mig. Vi har målat siffrorna på skjutbana, 20 stycken idag, och oljat slut på tre liter olja. Dottern är hemma på lunch och bad paus, sen mer flyghavreplockning.
 
Sitter i gungstolen på verandan och äter soppa. (Den fyrbente) gräsklipparen har ställt sig på laddning nedanför, under sträng bevakning av Vaktstyrkan. Mattes rosor måste skyddas.

Googlar flyghavre.
 
Lunchar på mackor med salami och ost. Samt ett glas vitt vin till :) !

Snart börjar laghoppningen - och inga åskmoln i sikte :up: - så jag tänkte spendera eftermiddagen framför TV och dator.......
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 947
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 074
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 216
Senast: Enya
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 680
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp