Bukefalos 28 år!

Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma i två veckor på läkarens ordination pga hälsporre så att foten får vila ut. Att gå (halta) på den en månad har inte varit bra!

Törstar mig själv med att sy och titta på alla Jane Austen filmer/serier. Är helt klart inställd på att man blir dödligt sjuk av att gå ut i regnet och att Collin Firth som Mr Darcy är den perfekta mannen.
 
Sitter och försöker lära mig ett helt obegripligt dataprogram. Blir säkert kanonbra när jag förstått och kommit igång ordentligt men det är ett relativt oanvändarvänligt program med en kultstatus så det finns vissa barriärer att klättra över. Lyckligtvis har jag PJ Harvey i öronen och yoga planerat som stressreduktion senare idag :love:
 
Dängt igång kaffemaskinen. Ensamjobb till 19 och ingen folkrusning direkt, gissar att folk är rädda för de annalkande skyfallen. Hoppas regnet väntar tills jag är hemma.
 
Tömkörde hästen som gick finfint 😊. Sen fixade jag mig i ordning för jobb och på vägen till jobbet lämnade jag moster och kusin vid tåget, alltid lika trist när de åker hem. Nu jobbar för fullt. Eller ja. Nu är det matrast. Jobbar till 22.
 
Dagens hjärtattack skapad (samt överlevd) :up:

En kompis skulle öppna en dörr, vilken var larmad. Det betyder att man måste trycka på en knapp och sedan öppna dörren, men trots "STOP" skylten missade hon helt detta. Allt gick så snabbt att ingen av oss andra hann upplysa henne om att dörren var larmad. Detta ledde till att larmet gick och vi alla fick en mindre hjärtattack innan vi förstog varför det började tjuta så :D:o

Allt gick så snabbt och inom några sekunder var vi omringade av lärare som undrade vad som hände. Efter en stund kom även någon typ av väktare. Jag kan ju säga att vi lärt oss en läxa och tänker använda lås-upp-knappen innan vi öppnar dörren framöver :cool:
And guess what?
När vi skulle gå hem för dagen så drog vi igång det där larmet igen. Läxan var (är?) tydligen inte lärd än :D:rofl:
 
Hemma. Herregud vilken dag. När vi går fullt så är vi 10 pers på jobbet. Idag var vi 6 pers. Långt schema och nästan en timmes övertid. Känns som om jag har jobbat i tusen år (mycket för att vi haft superlyxigt schema i princip hela sommaren..). Så, om en liten stund ska jag gå till affären och köpa något gott. Ska bara bestämma mig för vad först :p
 
Hemma. Herregud vilken dag. När vi går fullt så är vi 10 pers på jobbet. Idag var vi 6 pers. Långt schema och nästan en timmes övertid. Känns som om jag har jobbat i tusen år (mycket för att vi haft superlyxigt schema i princip hela sommaren..). Så, om en liten stund ska jag gå till affären och köpa något gott. Ska bara bestämma mig för vad först :p
Åh, det där är så svårt, när man vill unna sig något och så kommer msn inte på vad man vill ha :rofl:
 
Åh, det där är så svårt, när man vill unna sig något och så kommer msn inte på vad man vill ha :rofl:
Haha, ja :p Jag är lite för trött för att veta det. Jag var sugen på någon typ av bullar, men när jag kikade in lite snabbt i en affär på vägen hem så hade de inget gott. Andra affären var det lååång kö i, så jag gick hem istället och ska väl dit senare, men de brukar inte ha något jätteroligt utbud heller egentligen. Den butik som har bäst utbud ligger så långt bort att jag måste åka buss dit och nä, det orkar jag inte idag. Nu äter jag hallon och yoghurt istället. Mentalt är jag sugen på lösviktsgodis också, men jag vet att jag egentligen inte gillar sådant :cautious:
 
Huu! Vilken händelserik eftermiddag det blev! Dagens lilla hjälte blev kära Pucken (hunden) som var ute med husse, som blivit dement och sämre.
Nu blev det så pass illa att pappa försökte klättra över ett staket till motorvägen, som är E4:an så här i rusningstrafik på väg ut från Stockholm :eek: Men söta Puck drog så hårt att han föll omkull istället, och tre tjejer (som också är dagens hjältar! :bow::love:) kunde hjälpa honom, ringa mamma (vars nummer var på hundens namnbricka, tur nog! För han mindes inte mycket) och få ambulans.
Pucken reagerade antagligen såklart mest av rädsla över bilarna och troligen hade han inte gått ut om inte han gick ut med hunden men vi känner lite ändå att hon är lite av dagens hjälte :heart för vad hade hänt om pappa hade lyckats med att klättra över staketet..!

Nu är pappa på akuten och inväntar lite hjälp då han slog i huvudet och mamma på väg till honom. Jag gav Pucken lite kattmat idag som belöning :D:love:
 
Lite rått inne så eldar medans jag är vaken
20190909_182043.jpg
 
Sakta men säkert börjar energin återvända.... :) Idag har jag jobbat som vanligt. Lite hosta, heshet och snytande kvar. Men jag känner mig rätt normalpigg - tack och lov. Tog igen lite av den missade helgen nu när jag kom hem, och dammade och snyggade till det lite här. Så nu sitter jag på soffan med glass och tända ljus, tittar på Det Sitter i Väggarna och njuter av lugnet......
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 623
Senast: bollen__
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 461
Senast: zarmino
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
527
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 175
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp