Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Officiellt höst - täcken på hundarna nu.
 

Bifogade filer

  • 7BDBF942-F151-459A-9D31-6493B8E829C2.jpeg
    7BDBF942-F151-459A-9D31-6493B8E829C2.jpeg
    312,2 KB · Visningar: 25
Positivt är att det verkar ha kommit bättre resurser till det ostyriga programmet jag använder (så att det finns guider online och inte bara forumsvar av folk som sysslat med eländet sedan 1995), mindre positivt är att jag har lyckats få ett udda fel som eventuellt endast löses med forumsvar av personer som använt programmet sedan 1995...
 
Härligt, vecka 2 på terminen och jag känner mig redan slutkörd, men det är inte skolan som är problemet, utan livet i största allmänhet och föreningslivet i synnerhet. Vi drog igång höstsäsongen idag och jag är redan trött på folk. En försökte tycka att hen kunde få ha ett föreningsgevär åt sig själv för hen inte hade råd att köpa eget. Jag förklarade att föreningsgevär är för alla men att man absolut får ställa om, men återställa när man är klar.
En annan muttrade om att de fick vänta på sin tur, ja det strulade i dag och det är sånt som händer, om man inte kan vänta en stund så får man kanske fundera på en annan sport. Vi har 8 banor och minst 20 som vill skjuta, ibland blir det väntetid.
 
Härligt, vecka 2 på terminen och jag känner mig redan slutkörd, men det är inte skolan som är problemet, utan livet i största allmänhet och föreningslivet i synnerhet. Vi drog igång höstsäsongen idag och jag är redan trött på folk. En försökte tycka att hen kunde få ha ett föreningsgevär åt sig själv för hen inte hade råd att köpa eget. Jag förklarade att föreningsgevär är för alla men att man absolut får ställa om, men återställa när man är klar.
En annan muttrade om att de fick vänta på sin tur, ja det strulade i dag och det är sånt som händer, om man inte kan vänta en stund så får man kanske fundera på en annan sport. Vi har 8 banor och minst 20 som vill skjuta, ibland blir det väntetid.
Visst älskar man sina medmänniskor ibland 😑😑

Jag var hos en kund idag som inte alls ville godta att det endast är grovåterställning som gäller efter att vi har grävt in fiberslangen på deras tomt. Så han skulle dra in EU direktiv och det ena och det andra 🙄
 
Visst älskar man sina medmänniskor ibland 😑😑

Jag var hos en kund idag som inte alls ville godta att det endast är grovåterställning som gäller efter att vi har grävt in fiberslangen på deras tomt. Så han skulle dra in EU direktiv och det ena och det andra 🙄
Ja jisses, ni kan inte komma hit och dra kabel? Jag är beredd att återställa själv om jag får den där jävla fibern någon gång. ;)
En fantastisk styrelsemedlem klämde även ur sig hur vi skulle göra med en tävling. Jag såg nog ut som ett enda frågetecken för då kröp det fram att föreningensom skulle ha tävlingen hade frågat hen om vi kunde ta den. Och hen hade sagt ja, men glömt att informera oss andra. 🙄 men tyckte i samma andetag att vi borde ha förstått det. Jag känner mest, inte en helg till som försvinner. :(
 
Ja jisses, ni kan inte komma hit och dra kabel? Jag är beredd att återställa själv om jag får den där jävla fibern någon gång. ;)
En fantastisk styrelsemedlem klämde även ur sig hur vi skulle göra med en tävling. Jag såg nog ut som ett enda frågetecken för då kröp det fram att föreningensom skulle ha tävlingen hade frågat hen om vi kunde ta den. Och hen hade sagt ja, men glömt att informera oss andra. 🙄 men tyckte i samma andetag att vi borde ha förstått det. Jag känner mest, inte en helg till som försvinner. :(
Haha ja jag får höra det ofta. Var bor du någonstans?

Hade jag fått höra det så hade jag bara lämnat ansvaret typ- Ja men vad roligt. Så klart du ska vara ensam ansvarig för allt. Då lämnar vi det här hos dig så löser du det. Vad bra, ha det fint, Hej! 🙄🔫
 
Haha ja jag får höra det ofta. Var bor du någonstans?

Hade jag fått höra det så hade jag bara lämnat ansvaret typ- Ja men vad roligt. Så klart du ska vara ensam ansvarig för allt. Då lämnar vi det här hos dig så löser du det. Vad bra, ha det fint, Hej! 🙄🔫
Västmanland, Ip Only träsket. 🙄 Det skulle ha varit färdigt i år men de har inte ens börjat prata med markägarna än. 🙄

Jag är jävligt nära nu, vi har styrelsemöte i morgon och risken att jag brinner av är stor. Det som talar emot det är att jag gillar den andra föreningen och jag vet att de kommer att ställa upp och lämna alla intäkter till oss.
 
Västmanland, Ip Only träsket. 🙄 Det skulle ha varit färdigt i år men de har inte ens börjat prata med markägarna än. 🙄

Jag är jävligt nära nu, vi har styrelsemöte i morgon och risken att jag brinner av är stor. Det som talar emot det är att jag gillar den andra föreningen och jag vet att de kommer att ställa upp och lämna alla intäkter till oss.
Jag gräver in för IPO i södra Halland (Laholm). Förstår hur det ligger till hos er så 😂
 
Bra dag/kväll! Trevliga människor och vissas spontana kommentarer 😂:D
Imorgon blir det tidig väckning så blir pannlampa på då och förhoppningsvis en god natts sömn i natt för det behöver jag verkligen.
 
Får nog ge upp pluggandet då jag kört fast med programmet och inväntar svar från snälla studiekamrater. Hade hoppats det fanns några datanördar som sitter uppe nattetid (hej fördomar) men tydligen inte. Är i och för sig dags att sova ändå enligt klockan.
 
Busvädret som skåne skulle ha har varit här nu i ett par tinnar,det smäller o lyser så det står härliga till och sen kom även ösregnet.
 
Igår kom jag på hur jag kan ladda upp slow motion videor på insta ! (Har provat förut men den laddar upp i vanligt format)

Men nu så... tror jag visade en stillbild tidigare men detta är alltså videon! Så häftigt! (Men höll också på att skita ner mig, jag gillar inte fåglar egentligen)

 
Mannen har börjat jobba dagtid from denna vecka - yay! Mindre yay är att han ändå går upp 05.15, så han kan flexa och börja 06.30. Vilket gör att jag också går upp då. Och jag är ingen morgonmänniska :cautious:

Måste elda pga TUSEN minusgrader inne. Och ser att det kom ca 40mm regn inatt. Möörph! :arghh:
 
Ja jisses, ni kan inte komma hit och dra kabel? Jag är beredd att återställa själv om jag får den där jävla fibern någon gång. ;)
En fantastisk styrelsemedlem klämde även ur sig hur vi skulle göra med en tävling. Jag såg nog ut som ett enda frågetecken för då kröp det fram att föreningensom skulle ha tävlingen hade frågat hen om vi kunde ta den. Och hen hade sagt ja, men glömt att informera oss andra. 🙄 men tyckte i samma andetag att vi borde ha förstått det. Jag känner mest, inte en helg till som försvinner. :(

Men säg att du är upptagen? Det funkar inte, helt enkelt.
 
Sitter i telefon med en entreprenör men det år så tröttsamt.... Snackar bara strunt för hen sitter i bilen och har tråkigt och det drabbas jag av. Sitter här och bara Ja.. ok.. jasså? aha..

Skjut mig någon jag orkar banne mig inte vara trevlig får inte tillräckligt med betalt för det
 
Sitter på skolan och inväntar dagens workshop. Skulle ta med sax, pennor i olika färger, pappersskärare och linjal. Får se var det blir för workshop..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 088
Senast: bollen__
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 403
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 150
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 311
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp