Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ar det definitivt slut pa sommaren ... dock drojer det ett tag till det ar "host" med Svenska matt matt.
Nu har vi nattemperaturer nere run 10-15*C ... men dagarna ligger mellan 20-30*C sa skiner solen ar det +30*C fortfarande. :cautious:
Tur det ar svalt (men en mordande dimma, som alltid den har tiden pa aret) pa morgonen.
 
Torktumlaren började lukta bränt. Trevligt. Det var fullt med ludd vid "motorn".. Nu är det rensat och förhoppningsvis ska det sluta lukta snart.
 
Varit på restaurang ikväll.
 

Bifogade filer

  • 11A91C52-1F0F-4BA7-972B-0DDCC1EC2408.jpeg
    11A91C52-1F0F-4BA7-972B-0DDCC1EC2408.jpeg
    204,5 KB · Visningar: 24
Står och väntar på att hästarna ska äta upp sina pellets så jag kan flytta rätt dom och sen genom och duscha :) Ska bli skönt när jag kan öppna upp alla hagar (uppdelat nu pga lättfödda islandshästar och en extremt lättfödd minishettis) så jag slipper flytta fram och tillbaka två ggr om dagen.
 
Jag har precis vaknat och äter frukost. Jag är inne i en period när jag drömmer väldigt livligt. I morse när klockan ringde så drömde jag att vår studierektor på jobbet hade skrivit upp mig som lärare på en distanskurs i mykologi och att jag fick reda på det samma vecka som kursstart. Jobbigt, jobbigt!

Studenterna förväntades plocka svamp, komma med artningsförslag och motivera dessa med kännetecken som om hatten hade skivor, inrullad kant, om foten ändrade färg vid skrapning, sporfärg, osv. Sedan skulle jag, baserat på bilder som studenterna hade laddat upp på sina svampar, verifiera eller avfärda deras artningsförslag.

Jag kan trots allt ganska lite om svamp och idén att jag skulle ta kursen kändes väldigt ansvarslös. Inte nog med att jag skulle behöva sitta hela nätterna för att stämma av studentens artningsförslag - tänk på risken för förgiftning om jag hade fel! Jag försökte säga det till studierektor, men hen var obeveklig - det fanns ingen annan lärare och av ekonomiska skäl kunde inte kursen ställas in. Då kom jag på den briljanta lösningen att låta studenterna leta reda på och arta giftsvampar! Då skulle ju ingen riskera dö om jag hade verifierat studentens artningsförslag. Så smart - eller hur!
 
Ledig. Men ingen sovmorgon inte...Gick upp vid 6 när sambon for till jobbet. Tog en skön dusch och nu är det bäst jag äter en stadig frukost, vet ju inte när jag får äta lunch 🤣. Ska vara i tandläkarstolen 07.40 och fortsätta revideringen av rotfyllningen.....
 
Fredag den 13:e idag. Hoppas på inga otur idag bara på jobbet . Efter jobbet blir de hem och packa , sen ut till en åkare och möta upp min bror hjälpa han att packa lastbilen sen kör vi till Skåne truckshow
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 817
Senast: bollen__
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 257
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 876
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 200
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp