Bukefalos 28 år!

Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är ledsen. Blev kallad självisk, onormal och utan mening med livet bara för att jag inte vill ha barn. I vanliga fall bryr jag mig inte men den gången tog jag illa vid. Det sas med ett sånt förakt att det verkligen sved till. Jag gav mitt vanliga svar, att jag är nöjd med mitt liv och att min mening med livet inte är barn utan lycka. Och för mig är barn inte lycka just nu i varje fall.

Men fuck that shit, jävla idiot mvh barnfri och glad hela dagen lång
 
@karamelldrottningen @Voeux det var en yngre förmåga på jobbet som sa. Jag brukar inte bry mig, men hon sa det med sånt förakt att jag blev alldeles ställd

Att folk ens har mage att kommentera andras liv på det sättet. Vad tror man om sig själv egentligen när man tror att ens åsikter är värda att yttras i tid och otid. Jag förstår att du tog åt dig, man blir ju ledsen när folk är elaka även om det inte finns någon grund i det som sägs. Fy tusan, kram! :heart
 
@sthu Fruktansvärt. Jag har "tur" jaghar aldrig velat ha barn.- Har inget emot barn men har aldrig velat ha barn. Nu har min diabetes även gjort det omöjligt så sist jag fick en kommentar ok just detta kunde jag inte låta bli utan såg lite ledsen ut och sa att jag inte KUNDE få barn pga av kroppen och att det var min största sorg i livet... kvinnan blev helt förstörd och bad om ursäkt hundra gånger och jag svarade bara att ja det är lätt att vara en idiot och kläcka ur sig korkade åsikter. Hon grät nästan när hon gick därifrån och ja jag var arg.

Folk är idioter
 
I morgon ska jag nog plocka lite äpplen på jobbet. Ligger drivvis där, och ingen tar rätt på dem. Och det är fina äpplen, som Åkerö
Plockade en kasse idag med Åkerö äpplen
20190913_143441.jpg
 
tänker på de som lever med kronisk smärta av olika dess slag. Hur står man ut?!

Jag känner mig så less, trött, illamående och oanvändbar.
Funderar på att ta en glass och sedan börja jobba i förhoppningsvis lugnt tempo.
 
@karamelldrottningen @Voeux det var en yngre förmåga på jobbet som sa. Jag brukar inte bry mig, men hon sa det med sånt förakt att jag blev alldeles ställd
Jag har också fått någonting liknande slängt på mig någon gång. Just det där med "meningen med livet". Brukar bara stirra tomt och säga att dom nog inte förstår speciellt mycket om livet och att dom lär bli ordentligt besvikna om dom tror att deras livsmål är samma som alla andras.

Gå ut en stjärnklar kväll och titta upp och säg sen att meningen med ALLT är att skapa en minikopia av sig själv (hej storhetsvansinne)... människor är inte mer än nattsländor om man ser till liv som fenomen över tid och vad som är värt någonting i ens eget korta liv avgör bara man själv.
 
Angående att ha barn
Jag har en dotter jag älskar över allt annat
Men jag hade varit lika nöjd utan barn.
Nu blev det ett och hon var älskad från första stund även om hon inte var ett dugg planerad.
Men då får man frågan varför bara ett
 
Jag brukar säga att det är mer själviskt att skaffa barn än att strunta i det.

@sthu Jag brukar säga att min katt är mitt barn och sedan njutningsfullt se deras fasa över en CCL. Samt fråga om de vill se bilder på katten och hala upp mobilen. :D Jag har även dragit @Diabetikern grej ibland när det pratats för personligen om moderskapets lycka och att jag inte vet vad jag missar.

Båda sakerna sa jag, att jag tycker det är själviskt att skaffa barn och att mina katter är mina ungar :D Diskussionen, eller snarare föraktet, fortsatte en bra stund. Slutade med att de unga damerna blänger surt på mig när jag gick hem för dagen.
Fattar inte varför de blev så provocerade. Jag sa flera gånger att jag respekterar att andra vill ha barn, bara att jag inte vill ha några själv.

Men det är väl samma sak som mina matvanor. Tydligen är det väldigt upprörande med en vegan (icke-predikande sådan) på jobbet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 093
Senast: bollen__
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 407
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 151
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 311
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp