Bukefalos 28 år!

Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har plockat ihop hinkar plockare, vattenflaska ohc mediciner.

Tänkte bege mig ut i lingonskogen. Men jag har väntat eftesom jag fick ett otäckt yrselanfall i morse. När jag satte mig upp i sängen snurrade världen häftigt runt flera varv. Deet var otroligt otäckt och oväntat och efteråt har jag mått illa. Det gick över efter några sekunder men har påverkat mig under hela förmiddagen.

Ska ta med mig märkremsor så jag kan markera min väg så jag inte får ett nytt anfall och inte hittar tillbaka till bilen.
 
Detta jävla blåsande även idag; mindre trevligt! Mycket trevligare är att solen skiner och att bilen lika plötsligt bestämde sig för att starta (var stendö när vi skulle åka igår) så jag kunde ta en sväng in till stan på fm så den kunde få sin regelbundna tvätt 😁. Nu ät det skönt att vara hemma igen efter handlingen 😄.
 
testade pro pud vanilj och konstaterat att jag inte behöver köpa den några fler gånger :wtf:
Känns som jag ska bli sjuk , typ dunderförkyld, men det kan vara det eller för att jag överansträngde mig i lördags.
 
Jag skulle ha varit aktiverare idag men pga sjukdom sitter jag istället i BVC. Betydligt bättre :D (Men eftersom jag därmed sitter stilla hela dagen fick jag ta en lunchpromenad i blåsten. Pratade med 25-åringen under tiden så det var ändå okej :) )
 
I dag blir det en jobbig dag. Mycket att gora och jag har inte sovit mycket i natt.
Naja, forst ett par timmars korning med skolbuss ... Mornarna ar bast, da ar alla barn sa tysta och lugna. :p Sedan ska jag ivag och traffa en som vill "half lease" min hast. Hon ska rida (vilket ju innebar att jag rider forst i nagra minuter for att kolla att han ar okay eftersom det var ett tag sedan) och da det lar regna blir det arena ridning. Han hatar arena :cautious: Sa om hon inte ar tillrackligt sjalvsaker lar han inte ga med pa det. :meh:
Oh well ... da ar hon inte ratt person.
 
Hittade typ en rågad deciliter lingon.. fick dryga ut sylten med äpple men det blev ändå inte mycket att hänga i granen. Nåja.

Nu har jag eldat ännu mer, dammtorkat och dammsugit. Blir lite vila på soffan innan jag sätter igång med middagen - idag blir det lasagne :d
 
Det blir en timme övertid idag. Tänkte ringa och meddela dottern detta men hon är uppenbarligen inte hemma än. (Eller så skiter hon i morsan :p )
 
Orkade plocka tre fjärdedels hink lingon. Men passerade rätt mycket små trattbäbisat på vägen dit. Så jag stannade vid mitt säkra ställe och klevin för att hämta. Det blev ett antal liter :up:

Ser ut att blil en rik och lång svampsäsong. Hittade flera ställen med stora mattor av minimala trattkantareller. De är på tillväxt. Klara om nån vecka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 515
Senast: bollen__
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 432
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 581
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 403
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp