Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev höst bullar igår
20190916_214342.jpg
 
På jobb. Lite piggare idag. Blodsockret är dock inte att leka med tack vae infektionen i kropen. Kan inte rikigtvagöra om det är ngt visrus som jag mår dåligt av eller att sockret är stört omöjligt att få ner. Ja j a det ger sig väl.

Hundne är iallafall överlycklig och välte precis hela sin leksakslåda för att se vilken leksak som var mest rolig sen ommer hon tillbaks och tuggar på mitt skrivbord för uppmärksamhet. Nej hon är inte ett dugg bortskämd den lila fislisan... Hon har tränat sin matte väl.

Sov största dele av dagen igår och har ett krypande behov av att få vara ledig och vara hemma nu i höst innan mörkret kommer
 
Kom till skolan vid sju för att hinna jobba lite innan dagen drar igång.. Men ja, har ätit frukost, surfat, läst lite.. Inget av det jag borde göra.. Och nu är jag trött.
 
Var hos kiropraktorn igår, kunde vända mig i sängen i natt utan att det kändes som allt satt fast och tog mig ur sängen i morse utan att vilja avlida. Sån lättnad :love: Men är lite öm och "sleten" i ländryggen där allt var snett och satt fast, men hoppas det släpper snart. Ska bara promenera lugnt fram tills lördagens halvmara, ska inte ens rida.

Men nu behöver jag mer kaffe för att orka fortsätta jobba :p
 
En hel dag hemma! Som borde gå i pluggandets tecken, jag skulle behöva börja skriva på min essä och kolla upp när jag kan besöka arkiv som jag tror det finns material i. Men jag ska även göra lite insatser i trädgården och plocka in lite pelargoner. Första frostnatten var i natt.
 
Samlar kraft och har höstblues. Dåligt med tid för självömkan dock. Slka rensa klart gårdagens svamp och rensa lingonen. samt koka bönor.
Sedan ska jag åka till en bekant och plocka aronia för en annan bekants räkning. Behöver tvätta och förbereda mig också.

Har roddat med vården för att hinna få recept förnyat innan torsdag. Då åker jag och avkomman på weekendresa. Vi ska umgås i fyra dagar. Det har inte hänt på typ 15 år. Hoppas hen inte lackar ur på mig.

Scannade av nätet (förgäves) efter lediga jobb. Samtidigt som jag har skräck för att jag inte kommer att klara att jobba. Mina njurar blir allt sämre. Vet inte hur långt det är kvar, men dialys ligger antagligen inte så himla långt borta. Hur klarar/hinner man jobba då??
 
Hade en riktigt bra dag igår; fick min tjänst utökad - både i tid och med uppgifter/befogenheter, sprang på en fd kollega som jag gillar och blev erbjuden ett skitsnyggt akvarium - helt gratis! :bump: Dagen flyter inte riktigt på lika bra när jag sitter med delar av mina nya uppgifter som landade på mig för att ingen annan ville/har tid att göra dem (men det är meriterande att kunna och ha en dokumenterad erfarenhet av, jag är blåbäret i teamet). Dessutom så måste jag försöka prata med mitt fackförbund och de kan sällan ge vettiga svar på professionsfrågor utan utgår från eget tyckande.
 
Scannade av nätet (förgäves) efter lediga jobb. Samtidigt som jag har skräck för att jag inte kommer att klara att jobba. Mina njurar blir allt sämre. Vet inte hur långt det är kvar, men dialys ligger antagligen inte så himla långt borta. Hur klarar/hinner man jobba då??
Låter som att det är tungt just nu, fullt förståeligt. Hoppas att aroniabären och resan blir bra och kan lätta bluesen något!
 
:nailbiting: Hittade mina helt bortglömda orkidéer under en buske, lite hårt åtgångna på bladen av sniglar såg det ut som men ändå rätt pigga. De har fått kommit in nu, även om Ville uppenbarligen trodde att jag ville ha hjälp med att sprida ut dem i hela trädgården. :meh: Jag tänkte att han skulle vara nöjd med att hänga med ute i dag, men det ser ut som om vi måste göra något mer innan vi blir osams. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 841
Senast: bollen__
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 262
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 940
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 201
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp