Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åkte iväg med Tinget idag. Bytte min ledig dag till idag, så jag jobbar i morgon i stället...
Vi åkte ut till skogarna runt Skogstibble för att plocka svamp och bär.
Kom hem med ca 5 liter svamp, trattisar och gulingar. 1 liter lingon. Grenar och mossa till mina landisar, ska dekorera med dem i deras balja.
Ska sätta igång en bulldeg nu, till månadsmötet på onsdag
 
Trotsade den jäkla blåsten och skrittade barbacka en sväng (som vi brukar efter en pay and jump) och det var så mysigt 😍. Gick så bra så och när vi kom tillbaka trodde ju hästen att hon var klar så hon blev måttligt road av att en stallkompis dotter (som är såå förtjust i min häst) ville skritta ett par varv på ridbanan 😅.
 
Längesen jag skrev här, men tänkte att det kanske är någon som kommer ihåg att jag har min man i Irak och vi har väntat på om han får komma hit eller inte. Igår fick vi äntligen besked, han får komma! Det tog "bara" 18 månader på dagen för migrationsverket att bevilja anknytningen 😒
Å vad roligt att höra, inte att det tog 18 månader utan att han får komma hem till dig 😊😊😊
 
Känner mig lite lurad på en podd, den hette Della Herstory och stod att det skulle handla om kvinnohistoria, jag orkade bara lyssna 15 min och då hade de tre männen som uppenbarligen hade podden hunnit avhandla hur synd det var om dem under MeToo för de var rädda för att bli uthängda av tjejer i deras liv och att det var egentligen ingen skillnad på manshistoria och kvinnohistoria men tjejer verkade vara mer intresserade av kvinnohistoria :banghead: :banghead: :banghead: Så jag letar vidare efter någon annan intressant podd om historia, gärna kvinnohistoria då. :)
 
Har kokat nytt äppelmos, gårdagens blev alldeles för sött, nu blev det bättre! Eldat i kaminen och städat lite. Funderar på att ta promenaden som spanjoren visade mig för att leta lingon och svamp! Skulle gärna koka mig en liten burk lingonsylt.
När jag gjorde mycket mos för några år sedan skar jag äpple i tunna klyftor och smälte dem på låg värme under lock, utan socker. När de mosat till sig går de lätt att röra släta och sockra om man vill efteråt. :d
 
Varje gång "nytt e-mail" symbolen kommer upp på min mobil så hoppar jag till.
Jag borde vara rysligt nära att få mitt permanenta uppehållstillstånd innan denna månad är slut :o

Eftersom sambon och jag skrev på nytt huskontrakt (hyra ytterligare 6 mån) förra veckan ska jag nu gå in och ladda upp det. Hoppas det plingar till hos immigrations-personen och att det är det lilla extra som behövs för att trycka på "godkänd knappen" :laugh:
 
Känner mig lite lurad på en podd, den hette Della Herstory och stod att det skulle handla om kvinnohistoria, jag orkade bara lyssna 15 min och då hade de tre männen som uppenbarligen hade podden hunnit avhandla hur synd det var om dem under MeToo för de var rädda för att bli uthängda av tjejer i deras liv och att det var egentligen ingen skillnad på manshistoria och kvinnohistoria men tjejer verkade vara mer intresserade av kvinnohistoria :banghead: :banghead: :banghead: Så jag letar vidare efter någon annan intressant podd om historia, gärna kvinnohistoria då. :)
Della-gänget gör satir så jag förstår att du blev besviken :p The History Chicks lyssnar jag på ibland!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 016
Senast: bollen__
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 313
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 100
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 223
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp