Bukefalos 28 år!

Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis skaffat kontantkort igen efter ca 15 år med abonnemang! Tanken slog mig för några dagar sen att det måste bli billigare än de 259kr jag idag betalar. Använder ju telefonen allra mest för att surfa på och det gör jag oftast hemma eller uppkopplad mot någons wi-fi. Värt att testa! Annars är det bara att skaffa abonnemang ingen, ju.
 
Bläää. Rensar kylen. Så mycket mat som måste slängas! Vi måste verkligen bli bättre på att äta upp rester och använda det som finns, för det är många kronor som går i komposten.
 
Glad på jobbet :)
20190905_125124.jpg
 
Hade rejäl ångest i bilen på vägen hem från stallet. Och när jag gick från bilen höll en 7-8 åring med sina jämngamla kompisar på att cykla på mig, noll koll hade det. Jag som var upprörd av ångesten muttrade "Men snälla..", då härmade ungen mig.. Så då så jag "Vad fan.." och gick därifrån medan alla ungar härmade mig i kör.
Visst, jag var en surtant, men barnen häromkring saknar verkligen respekt för vuxna. Och jag kan ju tycka att barn som inte kan kontrollera sin cykel inte borde få vara ute och cykla själv i trafiken, dessutom utan hjälm.
 
Det har jag gjort, men de säger bara att det inte finns utrymme till det just nu.
På mitt jobb så stannar konsulterna tills dom som hyr in en säger något annat, dom förlänger med tre månader åt gången. När jag jobbade som konsult så sa dom aldrig något om man skulle få vara kvar, bara om man fick gå. 1.5 år senare fick jag fast.
 
Äntligen klar med kylskåpsrensandet. Nu luktar det en blandning av surkål, sylt, jordnötssmör, picklad paprika, rödbetor och annat :yuck: Får dra ännu en runda med skurtrasan innan jag gör kväll.
 
På mitt jobb så stannar konsulterna tills dom som hyr in en säger något annat, dom förlänger med tre månader åt gången. När jag jobbade som konsult så sa dom aldrig något om man skulle få vara kvar, bara om man fick gå. 1.5 år senare fick jag fast.

Så är det inte hos oss. Säger de inget får vi gå. Vi får en månad i taget.
Det hade onekligen varit bättre om det var tvärtom..
 
Tvättar , diskat, fixat kattens låda, packat väskan , tagit fram kläder tills imorgon då de är styvsonens 23 års kalas. Har slagit in paket till min bror till på söndag även kalas där med. Nu ska jag bara putsa upp smyckena jag ska ha på mig i helgen.

Hur var de nu att ta de lungt :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 552
Senast: bollen__
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 446
Senast: zarmino
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
502
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 114
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp