Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja. Jag får lön även om jag inte har något uppdrag, så det är ju bra. Men jobbigt att inte veta om och var man ska jobba..
Har för mig att det kostar jättemycket för företag att ”köpa loss” anställda från bemanningsföretag. Så det kanske är därför de inte erbjudit dig något?
 
Suttit framför datorn och jobbat lite. Tänkte pausa ett tag nu så jag är i form till eftermiddag och kvällen sen.
Tycker det är lite knepigt att pausa och göra ingenting. Och nu är det för kallt ute för att göra ”ingenting”.
Sen kollade jag planeringen och även över flera månader och konstaterar att jag har ingenting riktigt roligt som inte inkluderar jobb (som iofs är roligt många gånger också) men annars ingenting utöver som skulle kunna ge en liten guldkant på tillvaron.
Folk reser ju och tar minisemestrar och gör allt möjligt skojigt hela tiden och jag har inte en enda sådan grej inplanerad :crazy:
Tror att det är viktigt att få sådant också. Behöver inte vara något jätteexklusivt eller omständigt men nånting så det känns lite roligare nu när vi är påväg mot den mörka delen på året.
 
Har för mig att det kostar jättemycket för företag att ”köpa loss” anställda från bemanningsföretag. Så det kanske är därför de inte erbjudit dig något?
De borde väl inte behöva köpa loss, det skulle väl gå att placera den bemanningsanställda (alltså sthu) på ett av de vik som uppstår?
 
Har för mig att det kostar jättemycket för företag att ”köpa loss” anställda från bemanningsföretag. Så det kanske är därför de inte erbjudit dig något?
Då är det möjligt att du får stanna på något viss. Men har du talat om för dem att du vill bli fast anställd?

Jag har nämnt flera gånger att jag är intresserad av fast eller vik. Men får till svar att det inte finns utrymme just nu. Och så går de och anställer andra..

Har också hört att det är dyrt att köpa loss. Kanske väntar de på att mitt kontrakt med bemanningen ska gå ut.
 
Jag har nämnt flera gånger att jag är intresserad av fast eller vik. Men får till svar att det inte finns utrymme just nu. Och så går de och anställer andra..

Har också hört att det är dyrt att köpa loss. Kanske väntar de på att mitt kontrakt med bemanningen ska gå ut.

Jag blev anställd och gick från konsult på ett bemanningsföretag till anställd för arbetsgivaren jag redan jobbade för.
Vet inte om de måste köpa loss? Jag sa upp mig
 
Jag har äntligen tagit tag i ytterligare en surdeg som legat och grott, d.v.s. skickat in en skadeanmälan till ett försäkringsbolag jag har. Den borde jag ha tagit tag i för länge sen men nu är det gjort. Tur i alla fall att jag redan tagit tag i min pappershög för några dagar sedan så jag hade nödvändiga dokument nära till hands.
 
Jag blev anställd och gick från konsult på ett bemanningsföretag till anställd för arbetsgivaren jag redan jobbade för.
Vet inte om de måste köpa loss? Jag sa upp mig

Min bror gjorde likadant. Antar att det är enklast? Äsch jag vet inte. Vi får väl se vad som händer
 
Min kollega undrade hur jag kan skriva med en hand när jag skriver på mobilen :D . De är inget konstigt med de . Övning ger färdighet:p
 
Tog sovmorgon idag då mannen jobbar kväll och behövde sova längre. Har hunnit leta upp 22 nya jobb att söka och organiserat dessa i min bujo, bäddat rent, gjort iordning mig, fixat grannarnas avskedspresent, tömt diskmaskinen, lagat brunch till mannen och dammtorkat. Nu fick jag soppatorsk i soffan.

Kvar på agendan är att dammsuga, våttorka, rensa kylskåpet. Ska även ringa sotarn, Telia och företaget som gör slamsugning, söka två jobb och så ska jag hinna över till grannarna för att säga hejdå. Får jag tid över ikväll ska jag spinna lite framför teven.
 
Har klivit upp, dricker morgonkaffe, lyssnar på Vivaldi och tänkte dra en runda på lite olika antikaffärer efter en fet guldram. FET. Inser att jag nog kommer få köpa en gammal oljemålning och massakrera. Mina vänner tycker att jag har fått hybris eftersom jag har fått för mig att att jag är en stor konstnär. Kan iofs hända att jag efter några glas vin inatt jämförde mig själv med Toulouse-Lautrec :angel: Men det var mer en platoniskt jämförelse.
Ja, rent fysiskt så är ni inte speciellt lika, dessutom är han ju rätt död medan du verkar leva i högönsklig välmåga. :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 924
Senast: bollen__
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 289
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 034
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 213
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp